השר משה (בוגי) יעלון נכנס לתפקידו כשר הביטחון

השר יעלון החליף בתפקידו את השר אהוד ברק, אשר כיהן בתפקיד בשש השנים האחרונות. בטקס החילופים אמר השר יעלון כי הוא מקבל את התפקיד "בשליחות ובחרדת קודש"

 

מאתר צה"ל, 19 במארס 2013

 משמאל: שר הביטחון הנכנס משה (בוגי) יעלון, שר הביטחון היוצא אהוד ברק, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ

משמאל: שר הביטחון הנכנס משה (בוגי) יעלון, שר הביטחון היוצא אהוד ברק, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ

 

בלשכת שר הביטחון נערך היום (שלישי) טקס חילופי התפקידים בין שר הביטחון היוצא, אהוד ברק, לבין שר הביטחון הנכנס, משה (בוגי) יעלון. בהרמת הכוסית החגיגית השתתפו הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ, ראשי אגפי משרד הביטחון, אלופי ומפקדי פורום מטכ"ל.

שר הביטחון ברק, שכיהן בתפקיד בשש השנים האחרונות, בירך את השר יעלון על קבלת התפקיד ואמר לו כי הוא "מקבל מערכת שנמצאת בידיים טובות, נאמנות, מקצועיות, שמבינות איפה אנחנו חיים ולאן אנחנו הולכים. צריך להיאבק על הדברים שצריך להיאבק עליהם ולקבל את ההחלטות וההכרעות כאשר המערכת של הדרג המדיני תקבל אותם, וצריך לעבור לצד השני של השולחן ולעשות את העשייה. נעשית עשייה עצומה כדי לבצר ולחזק את ביטחון המדינה".

השר ברק הוסיף כי יעלון מביא עמו ניסיון צבאי עצום והבנה עמוקה של התחום המדיני. "בוגי הוא אדם שגם במדים וגם בלעדיהם יודע איפה הוא נמצא, יציב, לא מתנדנד, הוא אומר את מה שהוא חושב, עושה את מה שהוא אומר", העיד השר ברק, "אני מאחל לך ולכם הצלחה. ההצלחה שלכם היא ההצלחה של מדינת ישראל".

השר יעלון אמר כי הוא חש "חרדת קודש" מפני שהוא "יודע מהו המשא הכבד הזה. אהוד חווה כבר כמה פעמים את המשא הזה עולה על הכתפיים ויורד מהכתפיים. אני זוכר את היום שסיימתי את תפקידי כרמטכ"ל ואת תחושת ההקלה שהייתה, והבוקר המטען הכבד שוב על הכתפיים ולכן אני באמת מכיר בגודל המשימה. אני רואה את המשימה הזו כמשימה שהיא שליחות, שהיא חשובה, ולכן גם חרדת הקודש".

השר יעלון ביקש להזכיר בטקס את מפקדיו ופקודיו, חללי צה"ל, שנפלו במערכות ישראל, לצד "פצועי צה"ל שגם כאן מיוצגים בחדר הזה, שנושאים את צלקות המלחמה על גופם, בנפשם ולכל אורך חייהם, ואני כמובן זוכר את הנעדרים שחובתנו להמשיך ולעשות כל מאמץ כדי להביאם חזרה למדינתנו". שר הביטחון הנכנס סיכם כי הוא "מאחל לכולנו שביחד נדע לעמוד בגודל המשימה ושנדע ביחד להביא לביטחון, שקט ובעתיד אולי גם שלום לנוכח עוצמתה של מדינת ישראל".

מתוך כתבה במעריב, 19 במארס 2013

ברק: "לא תמיד הסכמתי עם יעלון"

לחיצות ידיים עם חברי המטה הכללי בטקס החילופים. צילום: ראובן קסטרו

לחיצות ידיים עם חברי המטה הכללי בטקס החילופים. צילום: ראובן קסטרו

בטקס חגיגי שהסתיים לפני שעה קלה בבסיס הקריה בת"א נפרד שר הביטחון היוצא, אהוד ברק, מתפקידו. זאת לאחר שש שנות כהונה. מהשר נפרדו חברי פורום מטכ"ל, רב אלוף בני גנץ ובכירי משרד הביטחון. לתפקיד שר הביטחון נכנס יעלון. ברק נפרד בחיבוקים חמים מהרמטכ"ל וממנכ"ל משרדו אודי שני. בינתיים, יעלון כבר קיים את ישיבת המטה הכללי הראשונה שלו בתפקיד.

ברק אמר ליעלון כי הוא מקבל "מערכת שנמצאת בידיים טובות, נאמנות, מקצועיות, שמבינות איפה אנחנו חיים ולאן אנחנו הולכים". "צריך להיאבק על הדברים שצריך להיאבק עליהם ולקבל את ההחלטות וההכרעות כאשר המערכת של הדרג המדיני תקבל אותם, וצריך לעבור לצד השני של השולחן ולעשות את העשייה. נעשית עשייה עצומה כדי לבצר ולחזק את ביטחון המדינה", אמר השר היוצא.

כמן כן, הוא הודה כי הוא לא תמיד הסכים עם יעלון בישיבות השמינייה, אולם "הסכמנו שהדרך היחידה לפעול כממשלה, בתנאים המיוחדים של מדינת ישראל, היא לשבת ביחד, אנשים שלא מסכימים, לראות מה נכון ומה לא נכון לעשות".

בדבריו, יעלון ציין כי הוא "חש הבוקר חרדת קודש, משום שאני יודע מהו המשא הכבד הזה". "אני זוכר את היום שסיימתי את תפקידי כרמטכ"ל ואת תחושת ההקלה שהייתה, והבוקר המטען הכבד שוב על הכתפיים ולכן אני באמת מכיר בגודל המשימה", אמר.

שר הביטחון הטרי הבהיר כי הוא רואה בתפקיד שליחות. "אני מאחל לכולנו שביחד נדע לעמוד בגודל המשימה ושנדע ביחד להביא לביטחון, שקט ובעתיד אולי גם שלום לנוכח עוצמתה של מדינת ישראל", אמר.

שר הביטחון הנכנס משה (בוגי) יעלון. צילום: ראובן קסטרו

שר הביטחון הנכנס משה (בוגי) יעלון. צילום: ראובן קסטרו