"נפתח טכניקות לוחמה חדשות עבור השריון" אמר הרמטכ"ל

הרמטכ"ל נשא דברים בטקס הוקרה לפצועי חיל השריון והדגיש כי השינויים הטכניים שעובר המערך לא ישנו את העובדה ש"האדם שבטנק הוא עודנו זה שינצח"

 מאתר צה"ל, 21 בדצמבר 2013

 

צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל

 אירוע ההוקרה השנתי לפצועי חיל השריון התקיים הערב (מוצאי שבת), במעמד ראש עיריית תל-אביב מר רון חולדאי, ראש המטה הכללי רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, מפקד זרוע היבשה אלוף גיא צור, וקצין השריון הראשי תת-אלוף שמואל אולנסקי.

במהלך הטקס הודו ל-7000 פצועי חיל השריון על הקרבתם למען ההגנה על עם ישראל ומסירותם לצה"ל.

הרמטכ"ל רא"ל בנימין (בני) גנץ אמר בטקס כי "מה שעושה את הטנק הזה הטוב בעולם, זה בסופו של דבר הדיוק במערכות שלו, וכול אחד מאנשי הצוות שותף לעבודה הזאת. הסיסמה שהאדם שבטנק ינצח הייתה בתוקף בימי ההיסטוריה ונותרה בתוקף היום ותישאר בתוקף מול כל אתגר שחיל השריון מכיר. אנו חושבים שיש הרבה שינויים במאפייני הלחימה, בשדה הקרב ובאתגרים שאיתם חיל השריון וצה"ל צריכים להתמודד. היום הם שונים משמעותית ממה שאתם הכרתם וממה שאתם סוחבים על גופכם ובנפשותיכם מאז. אבל עדיין אנחנו נעשה את התאמות הטקטיות הנדרשות, ואנחנו נעשה את ההתאמות הטכניות הנדרשות, ואנחנו נפתח טכניקות לחימה חדשות ובסופו של דבר לא תשתנה החשיבות של האדם ולא תשתנה המיומנות הנדרשת מחברי הצוות שרק באמצעותה אפשר להסתער קדימה. אי הוודאות בשדה הקרב נשארה והלכידות תנצח גם אותה".

קצין השריון הראשי תא"ל שמואל אולנסקי, אמר כי "באנו לכאן הערב להעלות על נס את גבורת היום שאחרי, המלחמה שאחרי המלחמה. באנו להוקיר, לחבק ולשאוב כוחות מהעמידה ומההתמודדות יוצאת הדופן שלכם. אתם אשר בחרתם למרות הכאב, הפצע והמגבלה להוכיח שאפשר לנצח גם במלחמה הזו. כאז גם היום פרוסים לוחמי השריון בשעות אלה בגבולות הארץ, ממשים את מחויבותנו לביטחון הארץ ותושביה תוך מוכנות תמידית לכל התפתחות"