השקה מכובדת של הספר "אורי ואני"

"אורי ואני" הוא "סיפור אהבה לוהטת שפרצה כל מכשול", בין אורי בן-ארי ומילכה רעייתו, שזכתה לחיות איתו ולצידו חמישים שנה. הספר הושק בערב מרגש שנערך במוזאון ארץ ישראל בהשתתפות בני המשפחה של אורי בן ארי, חבריו מן הפלמ"ח וצה"ל, ידידי המשפחה וחברי עמותת יד לשריון, ביום 17 במאי 2016

 אל"ם (במיל') שאול נגר

 

מילכה בן ארי, אלמנתו של אורי בן ארי ז"ל, שהיה מפקד חטיבה 7 במלחמת סיני ולאחר מכן מפקד גייסות השריון, היא אישה דעתנית עם עבר עשיר של עשייה בהגנה, בצה"ל, בשב"כ ובמשטרת ישראל, ואף שלחה ידה בהקמה וניהול גלריה לאמנות. כמו אורי (שנולד בשנת 1925) גם היא נולדה בגרמניה שלפני עליית הנאצים לשלטון (1927) ועלתה לארץ בצעירותה. אימה מתה בלידתה ואביה, כמו הוריו של אורי, נספו בשואה.

הספר "אורי ואני" הוא רומן היסטורי מרתק שכתבה מילכה. מילכה ואורי מצאו זה את זו לאחר שהיו להם נשואים קודמים, האהבה ביניהם ניצתה באחת וסחפה אותם בסוג מפוכח של שכרון חושים וזוגיות מופלאה שנמשכה יובל שנים עד שאורי הלך לעולמו. זהו סיפור על שתי דמויות דעתניות שידעו לקיים באהבה רבה ובהערכה גם את הזוגיות וגם את עולמם – כל אחד לעצמו.

כריכת הספר "אורי ואני"

בני המשפחות של מילכה ואורי, ידידי המשפחה, חבריו של אורי מתקופת הפלמ"ח וצה"ל ומשנות עבודתו לאחר מכן, וחברים מעמותת יד לשריון, באו לערב השקת הספר התקיים במוזאון ארץ ישראל בתל אביב, ביום 17 במאי 2016. דומה שהבחירה במוזאון ארץ ישראל להשקת הספר מבטאת את אהבתן של אורי בן-ארי לארץ ישראל ומדינת ישראל, שבה לחם ועליה הגן.

בין המשתתפים בערב נראו לוחמי הפלמ"ח האלופים (במיל') שייקה גביש ועמוס חורב, התא"לים (במיל') ישכה שדמי ומוטקה בן-פורת, לוחמי השריון האלופים (במיל') ג'קי אבן וחיים ארז ואל"ם (במיל') צביקה דהב, האל"מים (במיל') חגי מן ששימש קמ"ן של אורי בחטיבה 10 ומיכה מאור שהיה קצין ההנדסה בחטיבה במלחמת ששת הימים.

מילכה בן-ארי

על הספר "אורי ואני" ראו בכתבה נפרדת באתר זה

מילכה בן ארי פתחה את הערב בדברים קצרים, ולאחריה נשאו דברים ישכה שדמי, יוסף שטח שעבד עם אורי בן-ארי בסולל בונה, חנה ומלי ידידותיה של מילכה, ההיסטוריון אברהם זוהר וצביקה דהב. בדבריהם העלו על נס את תכונותיו של אורי כמנהיג וכמפקד, לצד אישיותו הכובשת, הרומנטית והחברותית ואת אישיותה הסוחפת של מילכה.

מדבריו של תא"ל (במיל') ישכה שדמי בערב ההשקה

בטרם ראיתי את הספר אבל מתוך הכרות קרובה של שני גיבוריו, לפנינו סיפור אהבה לוהטת שפרצה כל מכשול, סבי משפחות וכשלים משפטיים. לקריירה צבאית מפוארת של מפקד ומנהיג לוחמים, מלווה ברומן שבין אורי ומילכה. לא כל אחד זוכה שהקריירה שלו מלווה ברומן כזה. אנו נחשפים לעומקם של עולמות, שהם רבדים של זמנים, מקומות ואירועים, וגם אנשים.

נפתולי הרומן מוכיחים שאחד ועוד אחת זה הרבה יותר משניים, בפריחת האהבה המעצימה את כל אחד מהשניים – שותפות הגורל, ששיאה היא משפחת מילכה ואורי בן-ארי.

במבצר אהבתים היה שער פתוח לכל לוחמי חטיבת הראל פלמ"ח, כמקום מפגש לייזום פורה של פרויקטים לשימור הרעות והנצחת המורשת. מילכה תרמה את חלקה המשמעותי באותן פגישות ובדיונים, וכמארחת בלב חם ואוהב.

תא"ל (במיל') ישכה שדמי

 

האלוף (במיל') שייקה גביש

 

חנה, ידידה של מילכה

מלי, ידידה של מילכה

 

יוסף שטח

 

 

מימין: אל"ם (במיל') חגי מן ותא"ל (במיל') מוטקה בן-פורת

 

הבת טלי ונכדה

 

האלוף (במיל') עמוס חורב

 

האלוף (במיל') ג'קי אבן (מימין) ואל"ם (במיל') צביקה דהב

 

 

מימין: צביקה דהב ומוטקה בן-פורת

 

האלוף (במיל') חיים ארז

 

יוסקה לוטנברג