סמל עידו בן ארי- נצר לשושלת שריונאים נהרג בהתהפכות טנק

עידו בן ארי ז"ל

סמל עידו בן ארי, בן 20 מרמת השרון, נכדו של מפקד גייסות השריון לשעבר, שימש מפקד צוות הטנק. בתאונה נפצעו שלושה חיילים נוספים באורח קל והם פונו לקבלת טיפול רפואי. צה"ל החל בבדיקת נסיבות התאונה

אמיר בוחבוט ואור רביד, וואלה

חייל צה"ל בן 20 נהרג במהלך אימון בסמוך להר שיפון שבמרכז רמת הגולן. החייל, סמל עידו בן ארי, מפקד טנק בחטיבה 401 מרמת השרון, נהרג עקב התהפכות הטנק. בתאונה נפצעו שלושה חיילים נוספים באורח קל והם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. בן ארי הותיר אחריו שני אחים, דנה, בת 27, ולידור, בן 30. ההרוג הוא נכדו של תא"ל (במיל') אורי בן ארי, שהיה מפקד גייסות השריון, וגם אביו היה מפקד בחיל. הודעה נמסרה למשפחתו.

עידו בן ארי ז"ל
עידו בן ארי ז"ל

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מינה צוות תחקיר מומחים לחקירת האירוע בראשות ראש מטה עוצבת "עידן", אלוף-משנה ערן שני. כמו כן, מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, הורה על הפסקת האימונים בגייסות השריון ביום ראשון למטרת למידה. מחקירה ראשונית עולה כי הטנק סטה מסיבה שאינה ברורה לצד הדרך, עלה על תלולית אבנים והתהפך בחזרה לציר.
בשנה שעברה, במהלך תרגיל של צוערי בית הספר לקצינים ברמת הגולן התהפך טנק. צוות הטנק ביצע תרגולת התהפכות וכך מנעו פגיעה בגוף. בשנת 2014 התהפך טנק במהלך ירידה ממוביל טנקים במוצב ברמת הגולן. לא היו נפגעים.
בשנת 2013 התהפך טנק במהלך אימון של חיילי מילואים במרכז לאימוני יבשה בצאלים. כתוצאה מההתהפכות נפצעו ארבעה חיילים. באותה שנה התהפך טנק גם בשיזפון. שני חיילים נפצעו באורח קל. בשנת 2009 התהפך טנק במהלך אימון ברמת הגולן של קורס מפקדי פלוגות וגדודים בשריון. מפקד הטנק נהרג ושלושה לוחמים נפצעו באורח קל.

התהפכות טנקים בצה"ל בשנים האחרונות
התהפכות טנקים בצה"ל בשנים האחרונות

"תמיד קראו למשפחה שלנו 'משפחת השריון" – כך אמר היום (חמישי) גיורא בן ארי, דודו של עידו בן ארי, מפקד הטנק שנהרג הלילה במהלך תרגיל ברמת הגולן. "אבא שלנו היה מפקד גייסות השריון, אחרי זה אני התגייסתי לשריון, נמרוד (אביו של עידו,א"ר) התגייס לשריון, אבנר, האח השני התגייס לשריון, והילדים – כל אחד בדרכו".
"אני חושב שזה היה אחד התרגילים הראשונים של עידו", אמר בן ארי ותיאר את הרגע בו קיבלה המשפחה את הבשורה המרה: "ב-2:00 בלילה בערך הגיעו קצינים ונמרוד פתח להם את הדלת. הוא ישר הבין מה קרה. קצת אחרי זה הוא התקשר אלי שאעזור להודיע לכל המשפחה כי אנחנו משפחה מאוד גדולה. כמובן שזה נפל עלינו כרעם ביום בהיר".
"הוא היה בחור מקסים ויפהפה. מאוד חביב על חבריו", תיאר בן ארי את אחיינו, "הוא היה אחד המקסימים שאני הכרתי. כולנו אהבנו אותו. הוא היה בחור יקר ומקסים". הדוד האבל סיפר עוד כי משפחתה של אמו של עידו, יעל, ידעה אסונות בעבר. "כל המשפחה של יעל ואימא שלה עברו אסונות לאורך השנים. הן איבדו את אחיהן יובל כתוצאה מסרטן ואת האבא משה, שהיה אחד הכוורנים הידועים בארץ שמת ככל הנראה מצער אחרי שבנו הבכור נפטר".
לדברי בן ארי, בן דודו של עידו המשרת כחובש באותה יחידה, היה באזור התאונה. "אני יודע שבלילה הוא התקשר לאימא שלו ובכה מאוד, כי הוא מכיר את עידו ומאוד אהב אותו", סיפר הדוד, "הוא אמר שהוא היה בחור לתפארת. מלח הארץ".

עידו בן ארי ז"ל
עידו בן ארי ז"ל

עידו תמיד היה ילד חייכן, שקט כזה. כל הזמן עם חיוך על הפנים", סיפר עליו חברו דניאל חימאי, "הוא היה ילד טוב, לא עשה בעיות ואף פעם לא העירו לו. כולם אהבו אותו. הוא היה הפייבוריט של כולם". חימאי הוסיף כי "אם מדברים על ילד זהב – זה הוא. אפשר להגיד שאין מילה רעה אחת עליו. הוא לא היה מחפש צרות ולא מדבר רע על אנשים".
חברו של עידו סיפר גם הוא על הרגע בו שמע את הבשורה הקשה. "אמרו לי שחייל נהרג בתאונת אימונים בצפון, ואז הקריאו לי את ההודעה שיצאה", סיפר חימאי, "כשקראו את השם, משהו בי חיכה שיגידו לי שהוא לא מרמת השרון, או שהוא לא בשכבת הגיל שלי. ברגע שאמרו שהוא בן 20 מרמת השרון – קפאתי. זה לא נתפס. הגוף התחיל לרעוד. זה הפך מוחשי ולא שמועה".
אבי גרובר שהגיע עם משלחת של העירייה לנחם את משפחת בן ארי, אמר כי מדובר ב"אסון כבד לרמת השרון". על בן ארי הוא סיפר כי היו לו המון חברים. "כולנו נורא עצובים היום", אמר גרובר, "זה קשה. זה הילד הצעיר, ילד יפה, חמוד. חבל שקרתה תאונה כזאת ומוות כזה".

תא"ל אורי בן ארי (יושב במרכז) בחפ"ק פיקוד דרום במלחמת יום הכיפורים
תא"ל אורי בן ארי (יושב במרכז) בחפ"ק פיקוד דרום במלחמת יום הכיפורים
עידו בן ארי ז"ל
עידו בן ארי ז"ל