פגיעה ראשונה של טיל טאו בטנק T90 רוסי בסוריה

טנקים מסוג T90 נמצאים בשירות הצבא הרוסי בסוריה. סרטון המוצג ע"י אחד הארגונים מציג ירי ופגיעה בטנק המצויד במערכת הגנה אקטיבית.

סא"ל (במיל') מיכאל מס (מאתר Defence-Blog, 26 בפברואר 2016)

האתר דיפנס בלוג מציג סרטון אשר פורסם על ידי אחד הארגונים שבמהלכו מוצג ירי של טיל נגד טנקים מסוג טאו הנמצא בשימוש נרחב על ידי ארגוני המורדים, לעבר טנק של הצבא הרוסי המוצב בסוריה. בירי אשר בוצע ליד העיירה שייך-אקיל הממוקמת בצפון סוריה, שוגר טיל מתוצרת איראנית שהינו העתק של הטיל האמריקאי מסוג BGM71 לעבר הטנק הרוסי המצויד במערכת הגנה אקטיבית מסוג "שטורה" אשר זהו אחד המקרים הבודדים שבהם נבחנה המערכת בשדה הקרב. ככול הנראה, לא שובשה הפגיעה של הטיל על ידי המערכת האקטיבית אלא על ידי המיגונים האקטיביים. בכול מקרה, נראה פיצוץ עז ולהבה בזמן הפגיעה אך יחד עם זאת נראה אחד מאנשי הצוות נחלץ מן הטנק דבר המאושש את העובדה שלא הייתה חדירה של הליינר אל תוך הצריח.

טנק טי 90 המציג את שבשי ה"שטורה" במצב פעיל (חם)

מערכת ההגנה האקטיבית מסוג "שטורה" מבוססת על מערכת אלקטרו-אופטית שתפקידה לשבש טילים מונחי לייזר מורכבת על מספר דגמי טנקים בצבא הרוסי והאוקראיני כמו גם על גבי הנגמ"ש מסוג BMP3. המערכת משלבת גם את הפעלת המדוכות לירי רימוני עשן, כחלק מההגנה על הטנק בפני טילים.

לצפייה בסרטון ראו כאן:

http://defence-blog.com/army/first-russian-tank-t-90-in-syria-hit-by-tow.html

עוד על מערכת ההגנה האקטיבית מסוג "שטורה"

https://en.wikipedia.org/wiki/Shtora

עוד על טנק T90

https://en.wikipedia.org/wiki/T-90