העוצמה שבשריון: חטיבה 401 קיימה לראשונה יום כשירויות

לוחמי החטיבה התחרו בין השאר בניהול אש ובכושר קרבי. קצין השריון הראשי: "החיילים התאמנו על יכולות שיידרשו בזמן מלחמה"

 דנה פטרוב (מאתר צה"ל, 28 בנובמבר 2013)

 

צילום: עפר צידון

 חטיבה 401 קיימה לראשונה בשבוע שעבר יום כשירויות חטיבתי, במהלכו התחרו ביניהן פלוגות השריון, התאג"ד (תחנת איסוף גדודית) והמפקדה במגוון תחרויות מקצועיות. יום הכשירויות נערך ברמת הגולן כהכנה לאימון אשר יחל השבוע. "היום הזה משלב מקצועיות של כלל מרכיבי הכוח של חיל השריון, עם רוח לחימה ותחרותיות שתמיד מביאה אנשים להישגים", אמר קצין השריון הראשי (קשנ"ר), תא"ל שמואל אולנסקי, אשר ביקר במקום.

בהמשך ציין קשנ"ר כי "זה אמנם יכול להראות כמו תחרות ספורט אבל צריך לזכור שאלה דברים שהצוותים באמת יידרשו לעשות בזמן מלחמה". כמו כן התייחס להיותו של יום הכשירויות אבן דרך בהכשרה של הגדוד. "יום הכשירויות הבא יהיה גדול יותר, בגלל שיתווספו אליו הפלוגות המסייעות אשר מתגייסות לחיל השריון. אנחנו בונים עכשיו משהו שלם, נכון יותר ורלוונטי יותר", אמר.

במהלך היום התחרו צוותים פלוגתיים בתחרויות פריסת זחל, ניהול אש וכושר קרבי, כול זה תוך עידוד וקריאות מורל רמות. "בעבר היינו נוהגים לעשות יום כשירויות חילי כמעט בכל שנה, והפעם החלטנו לקחת את זה צעד קדימה לרמת החטיבה", סיפר מח"ט 401, אל"ם סער צור. "הדגש הוא על המקצועיות, על העמידה בזמנים, על עבודת הצוות ועל איכות הביצוע. כאנשי חיל השריון – דגל המקצועיות הוא הדבר הכי חשוב בחטיבה", הדגיש אל"ם צור.

בנוסף לחיזוק היכולות המקצועיות, יום הכשירויות כלל ערך מוסף ברמת ההווי והגיבוש. "היום הזה חשוב גם בגלל הגיבוש והתרומה לגאוות היחידה", אמר מג"ד 46, סא"ל אוהד מנור. "זה יום מלמד ותחרותי שבוחן מהירות, נחישות ואת הרמה המקצועית בטנקים", ציין המג"ד והסביר כי "במקביל – התאג"דים מתחרים בשיטות טיפול, אנשי החימוש מטפלים בטנקים ואנשי הקשר מתרגלים פיקוד על כלל מערכות הקשר".

בסיכום היום, מפקד החטיבה וכלל הגורמים בה נראו מרוצים מהתוצאות. "ביום הזה אין מפסידים", ציין אל"ם צור. "רבים הגיעו אליי במהלך היום ודיברו איתי על חשיבות היום הזה. כמו כן, הופתעתי לטובה מהמהירות ומאיכות הביצוע של הפלוגות", סיכם