עפר דרורי, יוזם ועורך אתר הגבורה, בראיון רדיו עם אליהוא בן און

פר דרורי, לוחם בפלוגה י' של גדוד 79 במלחמת יום הכיפורים ומחבר הספר "פלוגה י' ב"סופה", מביא את סיפורו המרתק בראיון רדיו עם אליהוא בן-און בתכנית "מפגש אישי".

אל"ם (במיל') שאול נגר

עיטור הגבורה

עיטור הגבורה

ד"ר עפר דרורי, סא"ל במילואים, איש מחשבים, היה לוחם חרמ"ש בפלוגה י' של גדוד השריון 79 במלחמת יום הכיפורים בחזית סיני. פלוגתו עברה טלטלה קשה ורבים מלוחמיה נפצעו ונהרגו. המלחמה הותירה בעפר דרורי חותם עז של חבריו שנהרגו והוא הקדיש ומקדיש רבות לזכרם. עוד מיזם עצום ומבורך הקים דרורי מיוזמתו ובהתנדבות לפני כשש שנים, והוא אתר הגבורה באינטרנט, המרכז את הנתונים על בעלי העיטורים והצל"שים בצה"ל מאז מלחמת העצמאות ועד היום. הנתונים באתר מבוססים על מחקר שנערך שנים רבות וממשיך גם כיום לאתר ולחשוף את כלל בעלי העיטורים והצל"שים ולהביא את סיפוריהם.
בהסבר לאתר הגבורה כותב דרורי:

תולדות המאבק להקמתה ולקיומה של מדינת ישראל שזורים במעשי גבורה מופלאים. גילויי גבורה אלה, שורשיהם נעוצים בין דפי התנ"ך, בקרבות המכבים, במלחמות היהודים ברומאים, במרד הגטאות ובמאבק המחתרות בתקופה שקדמה להקמת המדינה (מתוך הכריכה ל-"בעוז רוחם", 1998).
בטקס שנערך ב-17 ביולי 1949 הוענק לראשונה "אות גיבור ישראל" ל-12 לוחמים, כמניין שבטי ישראל, בעבור הצטיינותם יוצאת הדופן בשדה הקרב. לימים הונהגה בצה"ל הענקת ציונים לשבח (צל"שים), מטעם הרמטכ"ל, האלופים, מפקדי האוגדות והחטיבות.
חוק העיטורים בצבא ההגנה לישראל שנחקק בכנסת בינואר 1970, קבע את שלושת העיטורים הגבוהים ביותר עבור גילויי אומץ וגבורה במהלך לחימה ופעילויות מבצעיות, והם: עיטור הגבורה, עיטור העוז ועיטור המופת, אשר הוענקו לצד הצל"שים. בעקבות חוק העיטורים הוסבו עיטורי "אות גיבור ישראל" והצל"שים השונים שקדמו לחוק לעיטורים שונים עפ"י הוראות החוק.
אתר הגבורה מוקדש לסיפורם של גיבורי ישראל מאז קום המדינה.

בראיון רדיו שהתקיים ברשת א' ביום 26 בדצמבר 2012, בתכנית "מפגש אישי", עפר דרורי מספר לאליהוא בן און את סיפורו המרתק.
להאזנה לראיון (מתוך אתר הגבורה) לחצו כאן.

אתר הגבורה מאפשר לבני המשפחות ולמכרים להוסיף מידע על בעלי העיטורים והצל"שים ועל סיפוריהם. כיום מצויים באתר למעלה מ-2200 בעלי עיטורים וצל"שים של לוחמי צה"ל, אנשי מג"ב ואזרחים שקיבלו עיטורים מגורמי ממשלה.

פלוגה י' בסופה – ספרו של עפר דרורי

עפר דרורי כתב ופרסם בשנת 2005 את ספרו המרגש "פלוגה י' בסופה, סיפורם של לוחמי פלוגה י' מגדוד 79 ("סופה").
לעיון בסקירה על הספר ראו כאן.

לתשומת לב הגולשים:
אם אתה בעל צל"ש או עיטור או מכיר אדם כזה, אנא בדוק האם אתה או מכרך רשום באתר הגבורה. אם אינך רשום – אנא פנה לעפר דרורי בדואל: gvurateam@gmail.com