גשר חדש בחיל ההנדסה הקרבית

גשר ה"יעד" החדש יחנך בקרוב בחיל ההנדסה הקרבית. בעזרת כושר נשיאה משופר, ממשק פשוט ודגש על הבטיחות "יעד" יעזור להתגבר על מכשולים בזירות הלחימה השונות. "'יעד' מביא אותנו עשרות שנים קדימה", אמר רמ"ד צמ"הוגישור במקהנ"ר, סא"ל אבי אילוז

 

נועם שרעבי (מאתר זרוע היבשה, 30 בינואר 2013)

 מראה גשר "יעד" החדש

מראה גשר "יעד" החדש

 

גשר חדש יכנס לשימוש בחיל ההנדסה הקרבית בחודשים הקרובים. הגשר, המכונה "יעד", יחנך לראשונה במסגרת תרגיל גדודי, שם יוקם לצד גשרים הקיימים בחיל. יחודו של הגשר החדש על פני הגשרים הוותיקים של החיל ברוחבו, שיאפשר מעבר של רק"ם (רכב קרב משוריין) מכל הסוגים, לרבות הרחבים ביותר. בכושר הנשיאה המשופר, שיתיר מעבר של כלים כבדים יותר ובבטיחותו המשופרת. "יעד" פותח על ידי התעשייה הצבאית (תע"ש) לפי דרישות זרוע היבשה, זאת לאחר שבכירים במקהנ"ר (מפקדת קצין ההנדסה הקרבית הראשי) הגיעו למסקנה כי הגשרים הקיימים אינם מותאמים במלואם לצרכים המבצעיים המאפיינים את הלחימה העכשווית. בנוסף, עם השנים חלו פיתוחים ושינויים בכלי הרק"ם, אשר כללו הרחבה מבחינה פיזית ועלייה במשקלם, דבר שחייב גשר אשר יצליח להתמודד עם שינויים אלה.

"הגשר החדש כולל יכולות משופרות כלקח מהגשרים הקודמים, אך בעל תפיסת עבודה דומה לגשר 'מישר', הקיים. זאת אומרת, הוא נגרר על גבי פו"מות (פורצי מכשולים הנדסיים) או טנקים כמו הגשרים הקיימים ומופעל באותה צורה, כשהפשטות והבטיחות של הגשר היא הדבר החשוב מבחינתנו", הדגיש רמ"ד צמ"ה וגישור במקהנ"ר, סא"ל אבי אילוז. "הגשרים הקודמים של חיל ההנדסה פותחו ויוצרו בשנות ה-70-80 ואלה הגשרים הכי מתקדמים שלנו. 'יעד' למעשה מביא אותנו עשרות שנים קדימה", הוסיף. בחודש פברואר הקרוב עתיד להיכתב מערך ההדרכה של הגשר ותוכנית הקליטה שלו ביחידות. לאחר מכן, יושק הגשר באופן רשמי ויצטרף למשפחה הכסופה.

חיל ההנדסה, שאמון על פריצת הדרך לכוחות היבשה, משתמש באופן תדיר בגשרים, אשר להם חלק חשוב בפעילות החיל. במבצע "עופרת יצוקה" למשל, נפרסו גשרי החיל מעל נחל חנון שברצועת עזה ובכך הבטיחו את מעבר הכוחות הרגליים, ואף כוחות שריון כבדים וגדולים ובכך תרמו להמשך הלחימה. "עם כל הכבוד ללוחמים שהולכים ברגל, הם לא יוכלו להתקדם אם לא יהיה גשר שיאפשר להם לחצות את המכשול בבטחה", סיכם סא"ל אילוז.

 נגמ"ש בעלייה על גשר "יעד"

נגמ"ש בעלייה על גשר "יעד"