שילוב עוצמתי

בתצוגת יכולות המדמה קרב-אמת ערכו חילות היבשה את סדרת הקרב המשולב. תרגיל המציג את חוזקו של השילוב בין הכוחות השונים בזרוע היבשה, נערך לעיני קצין השריון הראשי וצוערי בית הספר לקצינים

נועם שרעבי (מאתר זרוע היבשה, 31 בינואר 2013)

מעבר מכשול

סדרת הקרב המשולב (סק"ם) נערכה השבוע בשיזפון. הסדרה, שנערכת בכל מחזור של קורס הקצינים, מהווה את אקורד הסיום בהכשרתם של קציני היבשה החדשים, שעתידים לעמוד על רחבת המסדרים בבה"ד 1 בעוד כמספר שבועות. בתחילת השבוע צפו הצוערים בתצוגת יכולות מיוחדת המייצגת את אמצעיהם של חיילות הזרוע, זאת לאחר שבמהלך הכשרתם נחשפו הקצינים העתידיים לפעילות הייחודית של כל חיל. התצוגה התקיימה במעמד קצין השריון הראשי, תא"ל עפר צפריר. החשיבות הרבה של הסק"ם טמונה במטרתו, להכיר למפקדים העתידים של זרוע היבשה את פעילות החיילות המקבילים, איתם הם עתידים לשתף פעולה בהמשך דרכם. "הסק"ם מורכב ממספר תרגילים ונמשך מספר שבועות, במסגרתם מתקיימת תצוגת היכולות שמציגה את מיטב האמצעים והפעילות של החיילות השונים", הסביר קצין המבצעים של גדוד "שחק", הגדוד האחראי על קורס מפקדי הטנקים והשלמת הקצונה בחיל השריון, סגן תומר ינאי.

עם הישמע הפיצוץ הראשון קהל הצופים נמתח בהתרגשות, לקראת תחילתו של התרגיל המציג את מיטב העוצמה היבשתית. באחת התצוגות, אשר דימתה שיתוף פעולה בין כוחות שריון וחי"ר במסגרת כיבוש כפר עוין, נתקלו כוחות היבשה במגוון מכשולים מאתגרים. בעוד הקהל מאזין לקולות הבוקעים מרשת הקשר, הסתערו לוחמים וכבשו יעדי חי"ר. בכריזה הושמעו הסברים על פעילות הכוחות, מלווים בקולות הירי שמגיעים מהשטח. בתצוגה נוספת עמדו כוחות ההנדסה בפני מכשול מורכב שהיה עליהם לפרוץ, לעיניהם הסקרניות של הצוערים. צוערים רבים שצפו בתרגיל הדגישו את החשיבות הגדולה בקיום התרגיל, בהעמקת שיתוף הפעולה והחיבור בין הכוחות השונים. בנוסף, מלבד הפעילות בתרגיל, נערכה תצוגת אמצעים מיוחדת של חיילות ההנדסה, שריון, חי"ר, איסוף קרבי ותותחנים, אשר הציגה את האמל"ח והאמצעים השונים בחיל, בו משתמשים הלוחמים בפעילותם השוטפת.