חמישים שנה נושאים בליבם לוחמי גדוד 95, של חטיבת הראל 10, את חוויות הלחימה לשחרור ירושלים במלחמת ששת הימים, ואת זיכרון חבריהם שנפלו במערכה. יחד עם לוחמי הגדוד לדורותיו ובני המשפחות הם התכנסו בהר אדר, ביום 24 במאי 2017, ליד אנדרטת ההנצחה ללוחמי חטיבת הראל, לספר ולזכור

קשנ"ר עם הגב' נחמה בריל

ליקט וערך אל"ם (במיל') שאול נגר

חמישים שנה חלפו מאז לחמה חטיבת הראל בשנית בדרך לירושלים, במלחמת ששת הימים, במאמץ להשיג מה שלא הושלם במלחמת העצמאות – השתלטות על ירושלים רבתי בירת הנצח של ישראל. במלאות יובל לאותה מלחמה, התלקטו ובאו לוחמי גדוד הטנקים 95 של החטיבה לדורותיהם, עם בני המשפחות, לכנס לציון יובל זה, במעמד קצין השריון הראשי תא"ל גיא חסון. הכנס התקיים ביום 24 במאי 2017 ליד האנדרטה להנצחת לוחמי חטיבת הראל שבהר אדר, על נתיב הלחימה בדרך לירושלים.

הנחה את הטקס: מיכה ארזי, צילם: איציק ינסוביץ (מתנדב)

מראה מהטקס בהר אדר

שורת המכובדים במהלך הטקס

 

הגברת נחמה בר כוכבא (בריל), אלמנתו של האלוף משה בר-כוכבא (בריל), פתחה את האירוע בדברים על הקמת גדוד 95, גדוד הטנקים שהוקם לאחר מבצע קדש. להקמת הגדוד נבחר המג"ד משה בר-כוכבא (בריל), (לימים אלוף ומפקד גייסות השריון), ולסמג"ד התמנה צביקה דהב (שקיבל את הפיקוד על הגדוד ב-1964). משה בריל אימן ותרגל את הגדוד בהתאם לתורת השריון החדשה שנכתבה לאחר הצלחת קרבות חטיבת השריון 7, במלחמת סיני (קדש) באוקטובר 1956. יצוין כי משה בריל ופלוגתו, כל אחד בנפרד, קיבלו צל"ש על לחימתם הנועזת והשריונאית במלחמה זו.

לקריאת הכתבה במלואה על הטקס והדברים שנישאו במהלכו, ראו כאן: כנס גדוד 95 ביולי 2017