רעות ואחווה למופת של אנשי חטיבת הטירנים 274

חטיבת הטירנים 274 נמחקה מסד"כ צה"ל לפני שלושים שנה, אך אנשיה ממשיכים לקיים ביניהם קשר מופלא ומתכנסים בכל שנה ביד לשריון, יחד עם בני המשפחות השכולות – לזכור, להנציח, להוקיר, ולחבק האחד את השני

 

אל"ם (במיל') שאול נגר. צילום: עדי קמיניץ מיד לשריון, המתנדב ירדן קדמן, פרי מישל ונתן קרן מיוצאי חטיבה 274

בטקס הזיכרון ליד כותל השמות

הצעירים של פעם בחטיבת הטירנים 274 (691) ממשיכים להיות צעירים ברוחם, ותנופת הרעות שלהם רק גוברת עם השנים. גם השנה, כבכל שנה, התכנסו אנשי החטיבה ביד לשריון, ביום 17 ביוני 2016, למפגש שהפך מסורת ארוכת שנים, יחד עם בני המשפחות השכולות, כדי לקיים טקס זיכרון לחללי החטיבה ולאלה מביניהם שהלכו לעולמם, ולקיים מפגש שבו הם מספרים על עלילות החטיבה ולוחמיה. שנה אחר שנה נכתב עוד דף בהיסטוריה של החטיבה שעוד טומנת בחובה סיפורים מאלפים. אם תרצו – הרי זה מופת של רעות ואחווה.

המפגש השנתי מתקיים בזכותם של אנשי הוועדה המארגנת והמבצעת של החטיבה, ובהם: אבי אזרד, אהוד סתת, אפי חמיאל, אשר פלג, אהובה אשכנזי, דב גלבוע, חביבה לוי אטדגי, יאיר עמיקם, יוסקה פסטרנק, יובל שחף, מירה שחם-גולן, מיקי בורשטיין, צביקה קדמן, רפי מאירי, שלמהקורנברג. סייעו לקיום האירוע אנשי יד לשריון בראשות המנכ"ל תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין, הסמנכ"ל סא"ל (במיל') שלומי דרור, מנהל מרכז המידע מאור לוי, צחי גיל מרכז הכנסים וסגל האתר. יאיר עמיקם, מאנשי החטיבה, הנחה את המפגש על שני חלקיו.

יאיר עמיקם, מנחה הכנס

טקס הזיכרון ליד כותל השמות

התכנסנו כאן לקיום טקס זיכרון מול כותל השמות, עליו חרותים שמותיהם של 4989 חללי חיל השריון שנפלו במערכות ישראל, ובהם 44 נופלי חטיבה 274 – חטיבת הטירנים, ובהם חברינו שנפלו בתקופת הקמת החטיבה, לפני מלחמת יום הכיפורים ולאחריה, מכל החילות. כך פתח יאיר עמיקם את הטקס, והוסיף: אנו מקיימים היום את טקס זיכרון לחברינו שנפלו בשרתם בחטיבה 274, כדי לזכור ולהזכיר, להכיר ולהוקיר, לרשת ולהוריש – ברעות, בגאווה, בהזדהות ובגעגועים.

תג חטיבה 274 (291) – חטיבת הטירנים

הדלקת נר הזיכרון

הגב' אניטה כהן מאיר, אלמנת סמל יהודה כהן ז"ל, שנהרג בעת מילוי תפקידו בגזרה הדרומית בסיני ביום ט"ז במנחם אב תשל"ד (4 באוגוסט 1974) ונכדתו שיר צלניק, יחד עם סרן חיים אייזנפלד, ששימש סמל טכני בגדוד 227 במלחמת יום הכיפורים, הדליקו את נר הזיכרון.

 

הדלקת נר הזיכרון

 

קריאת "יזכור"

עמיקם ליפשיץ, אחיו התאום של סמל ראובן ליפשיץ ז"ל, שנהרג בקרבות הבלימה בקרב על תעוז "הברגה" בפריצה נגד המצרים בחזית סיני, ביום י"ט בתשרי תשל"ד (15 באוקטובר 1973), קרא את ה"יזכור".

קריאת "יזכור"

פרק תהילים

רב"ט אדם צין ז"ל, שנהרג במלחמת יום הכיפורים ביום כ"ה בתשרי תשל"ד (21 באוקטובר 1973), קיבל על פעולתו בלחימה זו צל"ש הרמטכ"ל.מר ערן צין, בנו בכורו של רב"ט אדם צין ז"ל, קרא את "מזמור לאסף" (תהלים פרק פ"ג).

קריאת פרק תהילים

"קדיש" ותפילת "אל מלא רחמים"

בתחילת מלחמת יום הכיפורים השתתף סמל יהודה והבה ז"ל בקרבות הבלימה בגזרה המרכזית של תעלת סואץ. לקראת צליחת התעלה הייתה היחידה שלו בין היחידות שלחמו בגזרת החווה הסינית. בקרב שהתחולל ביום י"ט בתשרי תש"ל (15 באוקטובר 1973) נפגע יהודה ונהרג. אלברט ויוסף והבה, שני אחיו שיבדלו לחיים ארוכים של יהודה והבה ז"ל, אמרו קדיש.

אמירת קדיש

תפילת אל מלא רחמים

רב-סרן ד"ר אפרים חמיאל נשא תפילת "אל מלא רחמים"

תפילת אל מלא רחמים

דברי תא"ל (במיל') יואל גונן (גורודיש), המח"ט במלחמת יום הכיפורים

היום יום שישי, י"א בחודש סיון תשע"ו, 17 בחודש יוני 2016 למניינם.

קהל מכובד, התאספנו כאן באתר הנצחה קדוש זה, בלטרון, משפחות הנופלים, ולוחמי החטיבה על מפקדיה אשר הובילו את החטיבה במלחמת יום הכיפורים. הותקפנו בידי צבא גדול עם כלי מלחמה חדישים שהסתייע בחלק מאומות העולם, ובלמנו את איום השמדתנו.

יקירינו, חברינו, לוחמינו – חיילים ומפקדים אשר מסרו נפשם למען קיומנו ולמען העם היהודי ולמען משפחותינו, וגם למען אלו שלא נלחמו. אנו היהודים, לאחר שנים רבות של גלות והשפלות בניכר – הקמנו, בנינו וגידלנו דורות חדשים אשר אמונים על המשך קיומו של העם היהודי בארץ ישראל לעולמי עד.

במקום קדוש זה, מול כותל השמות שעליו חקוקים שמות לוחמינו, יקירינו – גיבורי העם הזה שמסרו נפשם עבור קיומנו בארץ הזו – הננו מצהירים כי ארץ ישראל שלנו, והיא תהיה מדינת היהודים לעולם ועד.

תא"ל (במיל') יואל גונן-גורודיש, המח"ט במלחמת יום הכיפורים, נושא דברו

דבר המשפחות השכולות

גב' יהודית פוקס-שגיא, אלמנתו של אריק פוקס ז"ל, מפקד טנק טירן שנהרג בתאונת אימונים ביום כ"ט בתמוז תשל"א (22 ביולי 1971) נשאה את דבר המשפחות השכולות.

שמי יהודית פוקס-שגיא, אלמנתו של אריק פוקס ז"ל שנהרג בשנת 1971 בצאלים, בעת אימון חטיבתי.

יש מי שמסתובבים שנות דור

מחפשים אחַר תשובות אין-ספור.

גם אני התהלכתי, בלבי חור ענק

וחיפשתי את האנשים מהטנק.

לפני שנה קיבלתי מכתב מהחַיִל,

הזמנה לכנס חטיבה, חיל השריון.

הנה נטווה בינינו חוט ובִן ליל

בקע ממנו אור ראשון.

סא"ל חביבה לוי חתמה על המכתב.

יצרתי קשר והיא הקשיבה קשב רב,

היא נטלה על כתפיה חיפוש מדוקדק

אחר הצוות שהיה עם אריק בטנק.

מדובר במשימה מורכבת ועדינה

למצוא את מי שהיה שם

לפני ארבעים וחמש שנה.

באופן מצמרר, פלאי ומדויק

מצאה חביבה את האיש שבטנק.

המעגל נסגר, מצאתי תשובות

וכרכתי סוף סוף את כל הקצוות.

כשקצוות פרומים מתאחים

נוצרת תחושת השלמה

כאילו הונחה בתצרף

כל חתיכה במקומה.

הסַפֵק לא עוד מנקר,

התשובות נמצאו והלב

שהיה נע ונד ומנתר –

בשלווה אלוהית התיישב.

את סגירת המעגל וכל מה שנכרך

אני זוקפת לזכות הצוות המארגן,

שיחדיו עושים לילות כימים,

את הטקס בהתנדבות מארגנים.

בנפש חפצה, ביד רחבה,

לטובת המשפחות השכולות ויוצאי החטיבה.

הנני כאן, זו השנה השנייה

עומדת נרגשת באתר "יד לשריון"

ורוצה להודות מעמקי ליבי,

בשם המעגל שנסגר,

בשם התשובות שנמצאו,

בשם השקט שלאחר הסערה,

בשם האיש שבטנק היושב כאן בשורה

ובשם המשפחות השכולות כולן.

תבורכנה ידיכם מתנדבי החטיבה,

ותבורכי מנשים חביבה יקרה

על האור שניצת בקצה המנהרה.

באהבה והערכה,

יהודית פוקס-שגיא

הגב' יהודית פוקס-שגיא קוראת את דבר המשפחות השכולות

הנחת הזרים

  • זר צבא ההגנה לישראל

זר צה"ל הניחו מר גיורא יהושע, אחיו של נועם יהושע ז"ל, שנהרג במלחמת יום הכיפורים ביום י"ט בתשרי תשל"ד (15 באוקטובר 1973), יחד עםסגן יצחק רוזנר שהיה בעת המלחמה בשלישות היחידה בה שרת ונהרג נועם ז"ל. עד היום יצחק וגיורא נמצאים בקשר חברי. להנחת הזר הצטרף גם רס"ב יוסף (יוסקה) פסטרנק, ששירת בפלוגה הסדירה עם נועם יהושע ז"ל והכירו מקרוב. יוסקה פסטרנק הוא חבר בצוות המארגן של טקס זה.

 

הנחת זר צה"ל

 

  • זר החטיבה

סגן משה דנינו ז"ל, שהיה קצין חרמ"ש ועמד בראש הכוח הפורץ לגבעת "חמוטל" בגזרה הדרומית במלחמת יום הכיפורים – נהרג מפגיעה ישירה. את זר החטיבה הניחו מר יואל דנינו, אחיו של סגן משה דנינו ז"ל, יחד עם רס"ן יוחנן טייך, שליש גדוד 25 במלחמת יום הכיפורים, שהכיר את משה ז"ל, ויחד עם סמ"ר חנן גוב-ארי, שהיה איש צוות בטנק טירן במלחמת יום הכיפורים ושירת אף הוא בגדוד 25.

 

הנחת זר החטיבה

 

  • זר המשפחות שכולות

זר המשפחות השכולות הניחה גב' רינה אחרק, אחותו של רב"ט אחרק ציון ז"ל, שנהרג במלחמת יום הכיפורים בקרב על גבעת "חמוטל" ביום כ"ה בתשרי תשל"ד (21 באוקטובר 1973), יחד עם רס"ר מרפאה מר אלי זיקרי, פרמדיק בכיר, שהיה מפקד התאג"ד בגדוד 227 במלחמת יום הכיפורים, ועם סא"ל משה רבינוביץ' שהיה מ"פ בגדוד 228 במלחמת יום הכיפורים.

 

הנחת זר המשפחות השכולות

 

הטקס ליד כותל השמות הסתיים בשירת "התקווה" בהובלת נתן קרן מיוצאי החטיבה.

 

מכבדים את זכר הנופלים בקימה

המפגש באולם המרכבה

יאיר עמיקם, מלוחמי גדוד הטירנים 227 של חטיבת הטירנים, שהנחה את המפגש, הזמין את בני המשפחות השכולות לשבת בשורות הראשונות. יאיר ציין את היעדרותה של הגב' חרותה אלטשולר, אלמנתו של מקים החטיבה אל"ם גדעון אלשור (אלטשולר) ז"ל, ואיחל לה בריאות איתנה. עוד הוזמנו לקדמת האולם והשתתפו מפקדי החטיבה לדורותיה ומפקדים של אוגדת הטירנים – תא"ל (במיל') יואל גונן-גורודיש, תא"ל (במיל') ברוך הראל (פינקו), תא"ל (במיל') עוזי לבצור (לנצנר), תא"ל (במיל') יוםטוב תמיר, אל"ם (במיל') יוסלה יודביץ.

זו השנה השמינית ברציפות שבה אנו מקיימים את טקס ההתייחדות, אמר יאיר עמיקם, והשנה השביעית להתכנסות של ותיקי החטיבה – אירוע שהפך במהלך השנים למסורת, ומעגל המשתתפים בו מתרחב והולך. אנו ממשיכים במאמצינו, ולשמחתנו עלה בידינו לאתר כמעט את בני כל משפחות הנופלים. אנו שמחים להודיע על איתורן במהלך החודשיים האחרונים של שלוש משפחות יקרות: משפחת שטהל – משפחתו של עמנואלשטהל ז"ל; משפחת הירש – משפחתו של יחיאל פישל הירש ז"ל; משפחתו של אחרק ציון ז"ל, ומשפחת יהושע – משפחתו של נועם יהושע ז"ל; וחלקן נמצאות אתנו כאן.

באשר ליוצאי חטיבה – לטעמי זו הצלחה, שכן הכול נעשה מפה לאוזן ללא שיש לנו מקור לקבלת רשימות כוח אדם, ועדיין עושים אנו מאמצים בתחום. ומאחר שהכול נעשה מפה לאוזן. כשאין ברשותנו רשימות מסודרות ובהיעדר יכולת, לצערנו, להסתייע בגורם כלשהו, אנו ממשיכים לעבות את מאגרי המידע שלנו. רק במאמץ מתמיד ורצוף של כל אחד ואחד מאתנו, של כל יוצאי החטיבה, יעלה הדבר בידינו. לשם המשך קיומה של מסורת חשובה זו, אנו שבים ומבקשים מכל אחד ואחת מכם להעביר לצוות המארגן ואליי את פרטיהם של חיילים נוספים שיעלה בידכם לאתר.

באולם המרכבה

מדברי תא"ל יואל גונן-גורודיש

תא"ל יואל גונן-גורודיש, שהיה מפקד החטיבה במלחמת יום הכיפורים, ייחד את דבריו הקצרים לחשיבות הרבה שבשימור מורשת החטיבה ורוחה  והודה במילים חמות לחברי הצוות המארגן על פועלם בארגון וביצוע הכנס.

משירי אשר ויינשטיין

נמצא עמנו אשר ויינשטיין, ציין המנחה, שהיה לוחם בגדוד 227. בנוסף לשלל עיסוקיו, אשר הוא גם משורר מחונן, ואני מתכבד לקרוא בפניכם שניים משיריו, בהם באים לביטוי סקרנותם וכמיהתם של ילדים רכים לאחים והורים שאותם לא זכו להכיר:

"אִלּוּ"

אִלּוּ הָיָה לִי

מַפְתֵּחַ פְּלָאִים

הָיִיתִי פּוֹתֵחַ

אֶת כָּל הַדְּלָתוֹת

וְנִכְנַס…

אִלּוּ הָיָה לִי

לַחַשׁ קְסָמִים

הָיִיתִי רוֹאֶה

אֶת הָאוֹר בַּמַּחְשָׁךְ

בְּלִי פָּנָס…

וּבְלַיְלָה רוֹגֵשׁ

בַּחֲלוֹם הֶעָצוּב

הָיִיתִי פּוֹגֵשׁ בְּאָחִי

שֶׁהָלַךְ לִבְלִי שׁוּב.

"עֵינַת מְנַשֶּׁקֶת תְּמוּנָה"

 

עֵינַת הַקְּטַנָּה

מְנַשֶּׁקֶת תְּמוּנָה

לַמְרוֹת שֶׁעֲדַיִן

הִיא לֹא מְבִינָה…

לָאִישׁ בַּתְּמוּנָה

יֵשׁ עֵינַיִם בּוֹרְקוֹת

חִיּוּךְ כֹּה מָתוֹק

הַמְּבַקֵּשׁ נְשִׁיקוֹת…

עֵינַת שׁוּב שׁוֹאֶלֶת

עַל הָאִישׁ בַּתְּמוּנָה:

"לְאָן הוּא הָלַךְ?"

אַךְ אִמָּהּ לֹא עוֹנָה

וְרַק מַסְבִּירָה לָהּ:

"עֵינַתִּי שֶׁלִּי

הַכֹּל עוֹד תָּבִינִי

כְּשֶׁקְּצָת תִּגְדְּלִי…"

עדכון מפי סא"ל (במיל') אבי אזרד

(אבי אזרד, מיוצאי החטיבה וחבר הצוות המארגן, משמש יו"ר הוועדה להקמת אנדרטת החטיבה בפארק העוצבות שביד לשריון).

מאז שנת 2009 שבה התכנסנו לראשונה עם מטרות מוגדרות, הקפדנו והתמדנו להיות כאן שנה אחר שנה. היו מי שהגיעו כל שנה, היו מי שדילגו על שנה, אבל בכל שנה הגיעו עוד ועוד בני משפחות של חללי החטיבה ועוד רבים מיוצאי החטיבה, והכל בניהול התנדבותי של חברי הצוות ואני בכללם. בשם הצוות המארגן אני שמח להודיע כי המטרות הושגו!

אלה המטרות שהצבנו לעצמנו:

  • לאתר את כל משפחות חללי החטיבה לדורותיה. מתוך משפחות של 44 חללי החטיבה אותרו ואנו בקשר עם בני 41 משפחות.
  • לאתר ככל שאפשר את כל יוצאי החטיבה, ואנו שמחים להודיע שבהתמדה מצטרפים חברים.
  • הבאת סיפור חטיבת הטירנים לתודעה, שכן מעט מאד ידוע על חטיבת הטירנים – על הקמתה, לחימתה במלחמת יום הכיפורים ופעילותה עד לפירוקה. לא רבים יודעים שהייתה חטיבה כזו שהורכבה מטנקי שלל רוסיים מצבאות מצרים וסוריה. כמו כן אנו שמחים לבשר ש'סיפורה של החטיבה', שנכתב בידי רס"ן יובל שחף נמצא ערב השלמתו, וכאן המקום להודות ליובל על עבודתו הרצינית, המחקרית והמסודרת. "סיפור החטיבה" מופיע באתר האינטרנט של השריון וכולם יכולים לקרוא אותו. כל המוצא צורך בתיקון כלשהו או עדכון פרטים – מוזמן לעשות זאת ועדיין לא מאוחר.
  • ודבר אחרון והחשוב מכל – "הקמת אנדרטה". בתוך "פארק העוצבות" הוקצה מקום ייחודי להקמת האנדרטה לחללי החטיבה לדורותיה, ואני שמח להודיע כי גם הוקצה סכום כסף על ידי משרד הביטחון לצורך הקמת האנדרטה, סכום שיהיה בו די להקמתה. הליך ההקמה נעשה בסיועו של רס"ן (במיל') האדריכל יהודה יהב, אף הוא מיוצאי החטיבה. יהודה יהב נמצא עמנו כאן וזה המקום להודות לו.

לאחר שכל המטרות הנ"ל הושגו, החלטנו בצוות המארגן לשנות את מתכונת המפגש. לכן בשנה הבאה – מותנה בהשלמת הקמת האנדרטה עד אז – תתקיים בע"ה ההתכנסות השנתית בטקס הסרט הלוט מעל האנדרטה. אנו מצדנו נעשה הכול לסיים את ההקמה בתוך שנה מהיום עד לכנס הבא. נפנה שוב בדוא"ל, במסרונים, במכתבים, בווטסאפ ובהודעות מפה לאוזן, לקבוע מועד נוח לקיום הטקס והכנס, כדי להימנע מכינוס בשמש הקופחת של יוני. על כל שינוי נודיעכם. הנני מודה לכולם ובעיקר למנכ"ל יד לשריון תא"ל (במיל') עו"ד חנן ברנשטיין, שקידם את המהלך של הקמת האנדרטה והשגת המשאבים מיד עם כניסתו לתפקיד.

אבי אזרד נושא דברים

דברי יאיר עמיקם מנחה הכנס

כבכל שנה אנו מנסים להעלות ולהאיר זווית אחרת של פעילות החטיבה בעבר. היום אנו מעלים את הקמתו של מדור טירן במחלקת תח"ש (תורת חיל השריון), בכל הקשור לפעילות הטירנים, ה"מערביזציה" של הכלים והכנתם לצליחה ונחיתה של טנקי הטירן. המדור הוקם על ידי קצין צעיר, לימים תא"ל, יוםטוב תמיר, שיספר על כך. עוד יעלה סיפור הפשיטה המשוריינת מעבר למפרץ סואץ, הידועה כ"מבצע רביב" שהתבצע בספטמבר 1969. סיפור הפשיטה יוצג על ידי תא"ל (במיל') ברוך הראל (פינקו) שהיה מפקד המבצע, ולימים מפקד אוגדת הטירנים 440, וכן נשמע דבריםמזווית הראייה של מפקד שהשתתף בפשיטה, רס"ן (במיל') אבישי רוזנר, מיוצאי גדוד 227 של החטיבה. כל זאת בליווי שאלות והנחיה של רס"ן (במיל') יובל שחף כותב ההיסטוריה של החטיבה.

מצגת של יובל

דברי תודה וברכה

אנו מודים מקרב לב למשפחות השכולות המגיעות שנה אחר שנה לטקס זה, ציין יאיר עמיקם והוסיף: ומברכים על השתתפותן בכנס השנה שלהמשפחות שאותרו לאחרונה – משפחות שטהל, הירש, אחרק ויהושע.

אנו מברכים את באי הטקס והכנס על האמון בנו, על ההתמדה בהשתתפות ועל הנכונות לסייע בהכנות ובארגון טכס הזיכרון לנופלים והכנס באולם: למר מיכאל ביטון ואנשי צוותו, על תרומתו הרב שנתית והבלתי נלאית בהצללה ברחבת הטקס, שבלעדיה לא היינו יכולים להתייצב לנגד כותל השמות. מר ביטון משפר את ההצללה מדי שנה לנוחיות המשתתפים בעצרת, והכל בהתנדבות! מר ביטון מיכאל קשור בקשר הדוק עם משפחת הרוש ועושה מפעל זה בדבקות ובמסירות להנצחת זכרו של בן המשפחה סמ"ר חיים הרוש ז"ל שנפל בלחימה במסגרת גדוד 227. מודים לגב' מירה שחם-גולן ולגב' יפה קדוש-מלינרסקי, ולמר יניב מלינרסקי, על התנדבותם בצוות המארגן ובוועדת האנדרטה. לאל"ם (במיל') שאול נגר, עורך הביטאון "שריון", שהיה השנה בחו"ל בעת הכנס, המסקר את הטקס והכנס שנים רבות. לסא"ל (במיל') מיכאל מס, לנתן קרן על השירה, לאשר ויינשטיין על נידוב שיריו הרגישים, על חזנות מופלאה של סרן (במיל') ד"ר אפי חמיאל, לצלמת יד לשריון עדי קמיניץ, לצלמים המתנדבים:מישל פרי ונתן קרן יוצאי החטיבה, לירדן, יעל ויאיר קדמן – שלושת ילדיו של צביקה קדמן מהצוות המארגן, המתנדבים בכל תחומי הטקס הכנס שנה אחר שנה, לנשות יוצאי החטיבה המתמידות לסייע ברישום: ציפי לביא, מזל אזולאי, גולי חמיאל, סופי פסטרנק, ענת אזרד ושרי פלג. לשמחה מגדוד 228, לסרן לי פלוס קצינת נפגעים שריון ולסגן נטשה ליבוביץ' קצינת הנפגעים מהשריון המלווה אותנו זו השנה השנייה, ובהזדמנות זו מאחלים לה שחרור נעים והצלחה באזרחות. לכל צוות "יד לשריון": לצחי, למזל, לאיציקמיכאל ומאור שגם מקפיד לצלם, ולכל העושים עימם במלאכה בראשותו של מנכ"ל העמותה תא"ל (במיל') עו"ד חנן ברנשטיין וסגנו סא"ל (במיל') שלומי דרור שסייעו כולם בכל מאודם להצלחת אירועי יום זה; ובעיקר לכם, יוצאי החטיבה לדורותיה, חייליה ומפקדיה, אשר משנה לשנה מגיעים להיות יחד בטקס ההתייחדות ובכנס זה. ואחרונים חביבים – לצוות המארגן של הכנס, ואני בכללם, העושים מלאכה זו בהתנדבות שנה אחר שנה.

מתייחדים עם זכר הנופלים

 

חביבה לוי אטדגי ויאיר עמיקם בהכנות אחרונות למפגש

 

געגועים לטנק שבו לחמו אנשי החטיבה

 

למצגת צילומים מהכנס, ראו כאן:

https://goo.gl/photos/j6JiPDXA58VMax6M6

קישור לצילומים של מישל פרי:
https://photos.google.com/share/AF1QipNrewq_jRL-2kI9UJWf_oSerDWglKHcgKWweIh6r359KV7slJl9-c42fLaB2cUhhQ?key=ZktLbW9BeDR3a3BWM1pHQXVOeURXRTFWaVhRa0xn

קישור לסרטים שצילם מישל פרי:
https://photos.google.com/share/AF1QipMz9N66IZTsTuKxn2RuvRi01d7nGkt1uc1TqC4TU7uiNKtd0MGOHrTb2JA5F7LETA?key=S0hPc0phNTI0WVlhX1d2UzRkbVJCTG9vOXVDWU13

קישור לצילומים של נתן קרן:
https://photos.google.com/share/AF1QipMlFMM-JhZ-uXDXmvn3gcggV5_RBqh6glmX6wwUQQ1VTzjQWutM6s0-A_H-kttQDw?key=YTRKWHFOSGFPdjBLYVpJRmk4WGE1SmUxWTVnbGRR

קישור לצילומים של ירדן קדמן:
https://photos.google.com/share/AF1QipMqe7FMQSyROvgVmCFH1FrD2FHukgQPUyrryJGPn8i8ky-hT9_tt432WPIrnn7wUQ?key=N3pqc2Naa05FcmZpODlaZHN5VnJmYnJHdU80WVFR