מערכת הגנה אקטיבית "מעיל רוח" לשריון האמריקאי?

צבא ארה"ב עורך ניסויים בהתקנת מערכת הגנה אקטיבית 'מעיל רוח' מתוצרת ישראל בטנקים ונגמ"שים של השריון האמריקני. האם בקרוב נראה מערכת מבצעית בשריון האמריקני?

 דן ארקין, ישראל דיפנס 23 במאי 2016

 

"צבא ארה"ב בודק אפשרות לצייד את טנקי ABRAMS וכלי רק"ם אחרים של השריון האמריקני במערכות הגנה אקטיבית 'מעיל רוח' מתוצרת ישראל" – אומר ג'ף סינגלטון, מנהל מו"פ בצבא ארה"ב לצוות של DEFENSE ONE, שערך תחקיר על התאמת השריון האמריקאי למלחמות העתיד ולשדה הקרב המודרני.

צילום: AP

אחת ממסקנות התחקיר, לפי הפרסום, היא שהפנטגון מצוי בפיגור בהשוואה לצבאות אחרים בתחום ההגנה האקטיבית של רק"ם, בעיקר טנקים. בהקשר זה אומרים בפנטגון, כי ישראל משתמשת במערכת ההגנה האקטיבית (APS) "מעיל רוח" מאז שנת 2009, ושנה אחרי כן הותקנה המערכת בטנקים של השריון הישראלי, "וזה סייע להציל חיי לוחמים ישראליים מרקטות של החמאס".

עתה בוחנים בפנטגון אפשרות לצייד במערכות "מעיל רוח" (המכונות בחו"ל TROPHY) גם רק"ם מסוג BRADLEYונגמ"שים מסוג STRYKER, שהם כלי רק"ם בעלי שמונה גלגלים. צבא ארה"ב כבר עורך ניסויים בהפעלת "מעיל רוח" בשני כלי הרק"ם האלו. האמריקאים מגדירים את "מעיל רוח" כ"מערכת המשמידה חימושים הנורים אל הטנק המגן בלי לפגוע בחיילים הנמצאים בסביבה'".

נגמ"ש אופני מסוג סטרייקר מתוצרת חברת "ג'נרל דיינמיקס" עם מערכת מעיל רוח של רפאל, בזמן ניסוי הכלי בצה"ל. צילום: מיכאל מס