אלוף קובי ברק מונה למפקד זרוע היבשה

שריונר בפני שריונר תחליפו – אלוף קובי ברק, מחליף בתפקידו את אלוף גיא צור אשר כיהן בתפקיד זה בשלוש השנים האחרונות.

 ערוץ 7 , 28 ביולי 2016

 

משמאל לימין, שר הביטחון אביגדור ליברמן, אלוף קובי ברק, מפקד הזרוע היוצא אלוף גיא צור והרמטכ"ל גדי איזנקוט. צילום : דו"צ

אלוף קובי ברק נכנס לתפקידו כמפקד זרוע היבשה בטקס חגיגי שנערך בלשכת הרמטכ"ל בקריה בתל-אביב.

הטקס התקיים במעמד שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, ובהשתתפות חברי פורום המטה הכללי.

אלוף קובי ברק, מחליף בתפקידו את אלוף גיא צור אשר כיהן בתפקיד זה בשלוש השנים האחרונות.

שר הביטחון אמר בטקס, "גם היום, עם הטכנולוגיות המתקדמות והמצוינות הקיימות בצה"ל, כדי להכריע מלחמה צריך זרוע יבשה חזקה ומיומנת. אני בטוח שתחת פיקודך, קובי, זרוע היבשה תהיה במוכנות ובכשירות מיטבית. לך גיא, אני מודה על 36 שנות שירות משמעותיות ומרובות עשייה מוצלחת".

הרמטכ"ל איזנקוט בירך את המפקד היוצא והמפקד הנכנס, "גיא, זו הזדמנות להביע הערכה עצומה על התקופה כמפקד זרוע היבשה, על התרומה שלך למטה הכללי ועל 36 שנות שירות. הזרוע השתפרה מבחינה תפיסתית, ארגונית, במרכיבי ההתעצמות והדבר החשוב ביותר בעיניי זה המוכנות המבצעית – האימונים וההכשרות ששופרו בצורה משמעותית תחת פיקודך כמפקד זרוע היבשה.

קובי, הובלת בהצטיינות את אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. ניתן לראות את השינוי שחל בין מבצע 'עמוד ענן' למערכת 'צוק איתן' בתפיסה, באמצעים שהושקעו ובאופן הובלת המאמץ הטכנולוגי והלוגיסטי. מיזוג מז"י ואט"ל היא אחת הבשורות המרכזיות בתר"ש גדעון. אני משוכנע שהידע המקצועי, החזון והיכולות שתביא יהפכו את מיזוג זה לאירוע משמעותי לצה"ל במובני ההתייעלות ואפקטיביות הכוח המתמרן".

מדברי מפקד זרוע היבשה היוצא, אלוף גיא צור, שאמר בטקס "תודה על האנשים, על אלפי לוחמים עליהם פיקדתי בסדיר ובמילואים שעשו, עושים ויעשו את הדברים לא לרווח אישי אלא למעננו, למען הכלל. למפקדים איכותיים שפגשתי לאורך הדרך, ממלחמת לבנון הראשונה והשנייה, וכל מקום אליו שלחה אותי מדינת ישראל. על כל אלו תודה גדולה בליבי".

"קובי, אני מעביר לך היום תפקיד מלא, מספק ומשמעותי. אני מפקיד בידך זרוע חזקה, עם מפקדים מעולים וראויים מאוד בכל הרמות, עם מטה זרוע שיודע לקחת רעיון ולהתמודד עם כל קושי בהצלחה", הוסיף.

מפקד זרוע היבשה הנכנס, אלוף קובי ברק, אמר כי "לאחר למעלה מארבע שנים בהן עסקתי במאמץ הלוגיסטי, אני הולך להסתכל עכשיו על כלל המאמצים המרכיבים את הלחימה ביבשה. אתגר גדול, שלי, של הזרוע, של כל המטה הכללי, סוג של מהפכה וצריך להאמין בה ולהוביל אותה בנחישות קדימה, למרות הקשיים שיש ויהיו. גיא משאיר לי זרוע חזקה שיש בה כיוונים ברורים בהם צריך להתקדם ואנחנו נעשה את זה בצורה הטובה ביותר. אני מודה על האמון ועל האתגר ומקווה שנמשיך להתקדם ולחזק את התמרון ביבשה".

עמותת יד לשריון מברכת את האלופים גיא צור וקובי ברק !

 

אודות אלוף קובי ברק:

קובי ברק נולד וגדל במטולה, דור שני לניצולי השואה. בנעוריו למד בבית הספר התיכון החקלאי פרדס חנה. ברק נשוי ואב לשלושה ילדים. בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות מאוניברסיטת בן-גוריון ותואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה.

בשנת 1982 התגייס לצה"ל ושובץ בחיל השריון. ברק עבר הכשרה כלוחם, קורס מפקדי טנקים וקורס קצינים ושימש כמפקד מחלקת טנקים בחטיבה 401. ברק שימש במספר תפקידי פיקוד בחטיבה ובהמשך שירותו, לאחר תפקידי מפקד פלוגה, סמג"ד וקצין אג"ם התמנה למפקד גדוד 74 של חטיבה 188. במסגרת תפקיד זה, בשלהי 1995 ותחילת 1996, היה מהאחראים להיערכות מחדש של צה"ל בעיירות יטא ודאהרייה שבגזרת דרום הר חברון, כחלק מביצוע תוכנית הפריסה מחדש של הממשל הצבאי בשטחי יהודה ושומרון. הגדוד שבפיקודו היה אחראי על הפעילות הצבאית בגזרה. ב-1997 מונה לקצין אג"ם של עוצבת געש ובשנת 1999 קודם לדרגת אלוף-משנה ולמפקד חטיבת השריון במילואים 847, מרכבות הפלדה. במקביל שימש משנת 2000 עד 2002 כמפקד המרכז לאימון טקטי (מל"י) במרכז הלאומי לאימונים ביבשה.

בשנת 2002 התמנה למפקד חטיבת השריון הסדירה 401 ובתקופתו קלטה החטיבה את ראשוני טנקי המרכבה סימן 4. ב-2004 מונה לראש מחלקת מבצעים באגף המבצעים (אמ"ץ). בשנת 2006 קודם לדרגת תת-אלוף ומונה לראש מטה פיקוד המרכז. באוגוסט 2007, כשנה לאחר מלחמת לבנון השנייה, החליף את ארז צוקרמן בפיקוד על עוצבת נתיב האש, אוגדת מילואים משוריינת בפיקוד הצפון. בעקבות מבצע עופרת יצוקה עמד בראש הוועדה לבחינת ההמלצות להענקת צל"שים. בינואר 2010 נכנס לתפקידו כראש חטיבת המבצעים במטכ"ל.

במרץ 2012 קודם לדרגת אלוף ומונה לראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. הוא שירת בתפקיד עד יולי 2016. ב-20 בדצמבר 2015 אישר שר הביטחון, משה יעלון את החלטת הרמטכ"ל, גדי איזנקוט, למנות את ברק למפקד זרוע היבשה. הוא נכנס לתפקידו ב-28 ביולי 2016.

קובי ברק מקבל דרגת אלוף מידי הרמטכ"ל בני גנץ ורעייתו של קובי

תפקידים עיקריים:

מפקד גדוד 74 בחטיבה 188

מפקד חטיבת מרכבות הפלדה

מפקד חטיבה 401

ראש מחלקת מבצעים באמ"ץ

ראש מטה פיקוד מרכז

מפקד עוצבת נתיב האש

ראש חטיבת המבצעים במטכ"ל

ראש אט"ל

מפקד זרוע היבשה