שינויים בצמרת צה"ל - מקבץ כתבות

שלל שינויים בצמרת צה"ל ייכנסו לתוקף בחודשים הקרובים ובהם מפקד חדש לחיל הים, ראש אגף התקשוב ומפקד זרוע היבשה.

 ליקט אל"ם (במיל') שאול נגר

 שינויים בצמרת: מפקד חדש לחיל הים

 

שר הביטחון יעלון אישר את החלטת הרמטכ"ל איזנקוט על שורת מינויים בצמרת צה"ל. אלי שרביט יקודם לדרגת אלוף וימונה למפקד חיל הים. אלוף יעקב ברק ימונה למפקד זרוע היבשה. ומי עוד ברשימה?

 יואב זיתון (מאתר ynet, 20 בדצמבר 2015)

 

צילום: חיים הורנשטיין, עמית שאבי, אלעד גרשגורן, דובר צה"ל, יאיר שגיא

 

מינויים חדשים בצה"ל: שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אישר הבוקר (א') את המלצות הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט על שורת מינויים בצמרת צה"ל שייכנסו לתוקפם במהלך שנת 2016.

תת-אלוף אלי שרביט יקודם לדרגת אלוף ויתמנה למפקד חיל הים במקומו של אלוף רם רוטברג, שמכהן בתפקיד בחמש השנים האחרונות.

שרביט, איש ספינות הטילים שפיקד על שייטת הסטי"לים ועל בסיס חיל הים בחיפה, ריכז כסגנו של רוטברג בשנים האחרונות את תוכנית ההתעצמות של החיל, ובתוכה קליטת 2 הצוללות החדשות, אח"י תנין ואח"י רהב, מערכת המכ"ם החדשה "אדיר", פרויקט ההגנה בספינות "ברק 8", קבלת כלי בט"ש קטנים ומשודרגים והוצאת ספינות הטילים הישנות "עצמאות" ו"ניצחון".

שרביט צפוי להמשיך להוביל את המהפכה שחולל רוטברג בחיל, שהפך ממסייע למכריע, בעיקר בכל הקשור למבצעי "המלחמה שבין המערכות" (מב"ם) – שכל ייעודם הוא הרחקת המלחמה הבאה באמצעות פגיעה בהתעצמות אויבים כחיזבאללה וחמאס, לצד העמקת הפעילות במעגל השלישי, מול יעדים הרחוקים אלפי קילומטרים מישראל.

לתפקיד מפקד זרוע היבשה ימונה אלוף יעקב (קובי) ברק. אלוף ברק יחליף בתפקידו את אלוף גיא צור המכהן בתפקיד בשלוש השנים האחרונות. מהלך מינויו של ברק נחשב לטבעי לאור תכנית הרב שנתית החדשה בצה"ל, "גדעון", הקובעת מיזוגים נרחבים בין זרוע היבשה לאגף הלוגיסטיקה, שאותם יבצע בפועל. ברק מכיר מקרוב את העיוותים הניהוליים הרבים והבזבזניים שליוו במשך שנים את עשיית הזרוע והאגף. צור עשוי להיחשב כעת למועמד פוטנציאלי לפקד על פיקוד מרחבי, דוגמת הצפון, כמחליפו העתידי של אלוף אביב כוכבי.

את מקומו של ברק כראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל יתפוס תת-אלוף אהרון חליווה שיועלה לדרגת אלוף.חליווה, שגדל בחטיבת הצנחנים, פיקד בעבר על האוגדה המיוחדת 98 ומכהן כיום כראש חטיבת המבצעים באגף המבצעים.

תת-אלוף נדב פדן ימונה לראש אגף התקשוב ויועלה לדרגת אלוף. הוא יחליף את אלוף עוזי מוסקוביץ' המכהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות. פדן משמש כמפקד אוגדה 162, שחטיבותיו בלטו בניהול לחימתם במבצע צוק איתן. פדן, שבלט גם כמפקד אוגדת אדום החולשת על גבול מצרים בשנים שהמכשול החדש הוקם, יחליף את אלוף מוסקוביץ שמכהן בתפקיד ב-4 השנים האחרונות.

אחד האתגרים הראשונים של תא"ל פדן נוגע לשינויים במערך הסייבר של צה"ל, שצפויים להתאחד במסגרת התר"ש תחת זרוע אחת בראשות קצין בדרגת תת אלוף, ולא לפעול באופן מפוצל, באגף המודיעין ובאגף התקשוב. בדומה למפקד זרוע היבשה הבא, גם תא"ל פדן ייהנה מהשקעות משאבים גדולות יותר בעיקר בזרוע הסייבר, בהתאם למדיניות הרמטכ"ל איזנקוט להשקיע יותר תקציבים באימוני כוחות היבשה לצד שדרוג יכולות הסייבר של צה"ל.

לתפקיד נספח צה"ל בארצות הברית ימונה תת-אלוף מיקי אדלשטיין שיועלה לדרגת אלוף. תת-אלוף אדלשטיין יחליף בתפקידו את אלוף יעקב אייש המכהן בתפקיד בארבע השנים האחרונות.

לפתחו של אדלשטיין, מפקד חטיבת הנח"ל בעברו, צפוי יישום הגדלת תכנית הסיוע הרב שנתית של ארצות הברית לישראל, שתיסגר סופית ותיכנס לתוקף בשנתיים הקרובות. חליווה, פדן ואדלשטיין, שיקודמו לדרגת אלוף בסבב המינויים ויכהנו כמקובל קודם בתפקיד מטה במטכ"ל, שיהווה עבורם מקפצה לפקד על פיקוד מרחבי בתפקידם הבא. המינויים ייכנסו לתוקפם בחודשים הקרובים.

צה"ל: אושרו מינוי בכירים בצבא

בין היתר מונו מפקדים חדשים לחיל הים, זרוע היבשה ואגף התקשוב • המינויים יכנסו לתוקף במהלך שנת 2016

מערכת ישראל היום (20 בדצמבר 2015)

דובר צה"ל הודיע הבוקר (ראשון) כי שר הביטחון משה יעלון אישר את החלטת הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אינקוט, על שורת מינויים שעתידים להיכנס לתוקפם במהלך שנת 2016.

האלוף יעקב (קובי) ברק ימונה למפקד זרוע יבשה, ויחליף את האלוף גיא צור המכהן בתפקיד בשלושת השנים האחרונות. האלוף ברק כיהן משנת 2012 כראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, ובתחילת שנות ה2000 פיקד על בסיס האימונים מל"י.

את מקומו של ברק כראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה ימלא תת אלוף אהרון חליוה שיועלה לדרגת אלוף. חליוה ספג ביקורת ציבורית נוקבת בשנת 2012, אחרי שהתבטא מול פורום סגור של קציני מילואים אחרי המחאה החברתית בקיץ 2011 כשאמר "בגלל שהפגנתם בתל אביב אין לצה"ל כסף לטילים".

ימונה לראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה. לתת אלוף אהרון חליוה. צילום: משה שי

את מפקד חיל הים האלוף רם רוטברג, המכהן בתפקיד בחמש השנים האחרונות יחליף תת אלוף אלי שרביט, שיועלה לדרגת אלוף. שרביט פיקד על שייטת הסטי"לים של חיל הים, בין השאר בזמן מבצע "ארבעת המינים" בשנת 2009, בו נתפסה ספינת משא ובה אמצעי לחימה שהייתה בדרכה מאיראן לחיזבאללה.

פיקד על מבצע "ארבעת המינים". תת אלוף אלי שרביט. צילום: מישל דוט קום

לתפקיד ראש אגף התקשוב ימונה תת אלוף נדב פדן שיועלה לדרגת אלוף, שיחליף את האלוף עוזי מוסקוביץ'. פדן כיהן מאז חודש מאי 2014 כמפקד עוצבת הפלדה, והוביל אותה במסגרת מבצע "צוק איתן".

את תפקיד נספח צה"ל בארצות הברית ימלא תת אלוף מיקי אדלשטיין שיועלה לדרגת אלוף ויחליף את האלוף יעקב אייש.  אדלשטיין שירת בין השנים 2012-2014 כמפקד עוצבת עזה ופיקד עליה במצבע "עמון ענן" ו"צוק איתן". מאז ספטמבר 2014 מפקד על בסיס מל"י ועוצבת סיני.

נספח צה"ל בארה"ב. תת אלוף מיקי אדלשטיין. צילום: זיו קורן 

 

מינויים בצה"ל: מפקדים חדשים לחיל הים ולזרוע היבשה

האלוף קובי ברק, שעומד בראש אגף הלוגיסטיקה והטכנולוגיה, יתמנה למפקד זרוע היבשה, ובמקומו יכהן ראש חטיבת המבצעים הנוכחי שיועלה לדרגת אלוף. כל המינויים ייכנסו לתוקף ב-2016

 

גילי כהן (מאתר הארץ, 20 בדצמבר 2015)

 

האלוף קובי ברק, כעת ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, שימונה למפקד זרוע היבשה, במארס השנה. שי וגנר / דובר צה"ל

 

חילופי גברי צפויים בצה"ל ב-2016. שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל גדי איזנקוט החליטו למנות את האלוף קובי ברק המשמש כעת כראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה למפקד זרוע היבשה במקום האלוף גיא צור. את ברק יחליף תא"ל אהרון חליוה, ראש חטיבת המבצעים בצה"ל בתפקידו הנוכחי, שיועלה לדרגת אלוף. תא"ל מיקי אדלשטיין ימונה לנספח צה"ל בארצות הברית.

מפקד חדש ימונה גם לחיל הים. תא"ל אלי שרביט יועלה לדרגת אלוף ויכהן כמפקד החיל במקומו של האלוף רם רוטברג,שמשמש בתפקיד בחמש השנים האחרונות וצפוי לפרוש מצה"ל. גם תא"ל נדב פדן יועלה לדרגת אלוף וימונה לתפקיד ראש אגף התקשוב, במקומו של האלוף עוזי מוסקוביץ'. תא"ל פדן משמש בתפקידו הנוכחי מפקד אוגדה 162.

כל המינויים עתידים להיכנס לתוקף במהלך שנת 2016. זרוע היבשה ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה עומדים לעבור שינויים מבניים במסגרת התכנית הרב-שנתית של צה"ל "גדעון". גם מבנה אגף התקשוב צפוי להשתנות לאחר הקמת חטיבת ההגנה בסייבר שתתחיל לפעול רשמית בעוד כשבועיים