מהדורה שנייה של תפילת הטנקיסט

תפילה ללוחם השריון

אליעזר אבני – מנהל מרכז המידע ביד לשריון

במהלך העבודה במרכז המידע אני זוכה לפגוש את חיילי השריון החל מתהליך הכשרתם ועד לדרגי הפיקוד. מפגש זה נותן לי את הזכות להיפגש עם מגוון אנשים, גוונים וצבע שיחדיו הם פניה היפות של החברה ישראלית.

באחד הימים נכנס לספריה חייל בשם יוסף חיים אלקובי, תלמיד ישיבת ההסדר בצפת. את יוסף חיים פגשתי כשהגיע אלינו למשימות אבטחה במהלך הכשרתו ועתה הוא עמד לפני טקס סיום הכשרה (צמ"פ) ומעבר לפלוגה מבצעית באחת החטיבות.

בידי יוסף חיים הייתה תשורה למרכז המידע- תפילה ללוחם השריון לשגרה ולחירום, תפילה שהוא חיבר בעצמו, התייעץ עם רבנים ותלמידי חכמים, עיצב גרפית והדפיס כדי לחלק לחבריו הלוחמים יראי השמיים.

בעיני זהו דבר נפלא וקסום. זהו חייל שלוקח את משימתו במלוא הרצינות הראויה, נותן לה מימד של קדושה ומתפלל לאלוקי ישראל שיוכל לבצע את משימותיו כראוי. הוא אינו יושב בחיבוק ידיים. הוא מטפל בטנק, מתאמן ומתייצב לפעילות מבצעית. אך בכל אלה  שפתיו דובבו תפילה וכפי שאני מכיר אותו- הוא עושה הכל יחד בחיוך.

כדאי שנדע שיש בינינו גם אנשים כאלה, אנשים שלא נותנים לשגרה הצבאית לשחוק אותם אלא מנסים לעשות כל דבר בשמחה של מצוה.

תוכן התפילה ללוחם השריון

תוכן התפילה

תפילה זו מצטרפת לתפילותיהם של כל לוחמי ישראל.

היא מצטרפת לתפילות הלוחם הגדול יהושע בן נון, שבמלחמתו בשדות לטרון – בעמק איילון,  ביקש מהקב"ה שיסייע לו בקרב בבקשו " שֶׁמֶשׁ בְּגִבְעוֹן דּוֹם, וְיָרֵחַ, בְּעֵמֶק אַיָּלוֹן " (יהושע י', י"ב).

היא מצטרפת לתפילות דוד המלך, המתפלל " בָּרוּךְ ה' צוּרִי, הַמְלַמֵּד יָדַי לַקְרָב אֶצְבְּעוֹתַי לַמִּלְחָמָה " (תהלים קמ"ד, א'), ומבקש " אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם " (שם, י"ח, ל"ח) ומסיים תפילתו " בֵּאלֹהִים נַעֲשֶׂה חָיִל וְהוּא יָבוּס צָרֵינוּ " (שם, ס', י"ד).

היא מצטרפת לתפילות יהודה המכבי, שקודם הקרב על אמאוס שבעמק איילון התפלל לאלוקי ישראל- " אם לא למעננו, למענך פעל, על הברית אשר כרת את אבותינו, ועל שמך הגדול שנקרא עליהם" (חשמונאים ב', י"ז).

היא מצטרפת לתפילת הטנקיסט, שחוברה על ידי האלוף משה בר כוכבא בריל, אותה סקרנו בעבר באתר זה. קישור לכתבה.

אנו מאחלים הצלחה רבה לחייל יוסף חיים אלקובי במשימותיו ומקווים שירבו כמותו בחיל השריון שלנו.

פסח כשר ושמח