פרידה מבנצי סוויסה ז"ל

אלפי שריונאים, לוחמים מפקדים וחניכי בית הספר הראשון לדורותיהם, הכירו את בנצי סוויסה, הידוע יותר בכינויו "בגנצי". מפקדים בחיל השריון נפרדו מבנצי, הצלם, בעל הפונדק, ומאיר הפנים, שהלך לעולמו.

בנצי היה מוכר היטב לחיילי ומפקדי חיל השריון בזכות מעורבותו בתיעוד וצילום שהעניק לחיילים ביחידות השריון בבית הספר לשריון, בג'וליס ובבסיסי השריון בערבה ובהמשך בעיקר בזכות פונדק הדרכים בכניסה למחנות צוקי עובדה וסיירים.

אין כמעט חייל ומפקד שלא זכה לטעום את מעשי ידיו – האוכל הטעים ובעיקר ליהנות מקבלת פנים החמה והלבבית בכל שעות היום והלילה. קציני ומפקדי חיל השריון נושאים את זכרו של בנצי ומוקירים את פעילותו המרובה והמגוונת לאורך השנים.

בנצי סוויסה ז"ל

 

בהלווייתו של בנצי ובמהלך השבעה הגיעו רבים ממפקדי חיל השריון בעבר לחלוק לו כבוד אחרון. בהם האלוף (במיל') דני ביטון, תא"ל (במיל') מאיר זמיר ותא"ל (במיל') צביקה קנטור.

בהלווייה, הספיד אותו מנכ"ל עמותת יד לשריון תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין:

" היום, אני עומד כאן בשם חבריך לדרך – אנשי השריון לדורותיהם, מימי בית הספר לשריון / ימי פיקודו של האלוף ג'קי אבן וימי הפיקוד על החיל של האלוף יוסי בן-חנן ומפקדים בכירים נוספים כאל"מ שלמה לוין שעקב מצב בריאותו נבצר ממנו ללוות אותך בדרכך האחרונה כדוגמת תת אלוף מאיר זמיר "טייגר" גיבור ישראל הניצב כאן אתנו שהוקירו את פועלך ותרומתך למורל הגייסות בחיל השריון.

במחנות שיזפון, צוקי עובדה וסיירים הלב הפועם ומרכז ההדרכות של כל השריונאים, מפקדים וחיילים ידענו כאחד כי מרחב זה נצבע באופטימיות וחיוך לא במעט בזכותך…

כולנו זכינו להכיר את בנצי בכל ימות השנה ובכל תנאי מזג האוויר מצלם את החיילים הצעירים בהכשרות באימונים וגם בפעילות תרבות ומעניק את שרותי "בגנצי" שהמוניטין שלו היה ידוע בכל מרחב הערבה ובכל מקום אליו הגיעה שרשרת הטנק.

כמה סמלי הוא יום לכתך. אתה בנצי, שעלית לארץ ממרוקו כנער צעיר, נטעת שורשיך בארץ הזאת והיית לאילן גדול, הקמת משפחה וצימחת דור לתפארת, נאספת אל אבותיך דווקא יום לאחר ט"ו בשבט, חג האילנות.

בנצי אני עומד כאן ומצדיע לך על כל מה שהיית לי באופן אישי ולכל חיילי השריון באשר הם. תנוח על משכבך חבר, לנו תהיה מאוד חסר, ברעות שריונאים, בשם חיילי ומפקדי חיל השריון לדורותיהם, מג'וליס, לטרון בואכה מחנה מגן סיירים, יהי זכרך ברוך"