כאן גאה להציג: יצירה טלוויזיונית שטרם נראתה כמותה בישראל על ימיה הראשונים של מלחמת יום הכיפורים. בכיכובם של אביב אלוש, ג'וי ריגר, ליאור אשכנזי, מאור שוויצר, עופר חיון, אימרי ביטון, לי בירן ועוד. החל מ-19.10 בכאן 11 ובדיגיטל

שחקני הסרט שעת נעילה

ליקט: מיכאל מס

"שעת נעילה"

בימים בהם אנו מציינים 47 שנים למלחמה הקשה ההיא, מלחמת יום הכיפורים, בה איבד השריון 1492 מלוחמיו ומפקדיו, תוקרן הסידרה של ערוץ 11 "כאן".
הסדרה בת 8 פרקים תעסוק בקרבות העקובים מדם ברמת הגולן סידרה נוספת על הקרבות בסיני, צפויה בהמשך.

 

נגמש סורי מסוג BTR152
נגמש סורי מסוג BTR152

עמותת יד לשריון נטלה חלק פעיל במהלך הצילומים, בהשאלת כלים נוסעים וכלים סטטיים, ובעיקר, בהיותה אתר הצילומים לארבעה ימים בהם בוצעו צילומי הפנים בתוך צריח השוט-קל הנקרא גם "שוט חלונות" והמוצב בשורת הטנקים הראשית של תצוגת הרק"ם.

בסט של הסדרה הופעל טנק שוט-קל בעמל רב, וכן BTR152 שהושמש בלטרון.

הפיתרון שניתן ע"י יד לשריון ע"י שימוש בצריח טנק בלטרון לצורך צילומי פנים תא הלחימה, היווה נקודת מיפנה בהפקה. הצילומים נעשו לסירוגין מצד ימין של הצריח ומצד שמאל, פנימה.

על הסידרה:

בשעות הראשונות של מלחמת פתע בצהרי יום הכיפורים 1973, ננטשים חיילים לבדם ברמת-הגולן, בשטח הנכבש בסערה בידי הסורים. עכשיו הם נדרשים לקבל את ההחלטות הקשות בחייהם. 

כאן גאים להציג את "שעת נעילה" – יצירה טלוויזיונית מטלטלת שטרם נראתה כמותה בישראל, על המלחמה ששינתה את הכול | החל מה-19 באוקטובר בכאן 11 ובדיגיטל

סדרת הדרמה החדשה של תאגיד השידור הישראלי משחזרת את מלחמת יום הכיפורים של שנת 1973 בהפקת ענק שמעולם לא נראתה על המסך. הסדרה חוזרת אל ימי הקרבות הראשונים ברמת הגולן מבעד לעיניי החיילים בחזית, עם רשימת שחקנים יוצאת דופן, בהם: ליאור אשכנזי, אביב אלוש, מאור שוויצר, עופר חיון, אימרי ביטון, ג'וי ריגר, עומר פרלמן, לי בירן, שחר טבוך, עדו ברטל, תום אבני, אוהד קנולר, עמי סמולרצ׳יק ורבים נוספים.

כשהמוצב של יחידת המודיעין 8200 בחרמון נכבש בידי גדוד קומנדו סורי, נאלץ חייל ההאזנה אבינועם (שחר טבוך), שהתריע על פרוץ המלחמה, להפוך ללוחם כדי לשרוד. יואב (אביב אלוש) הוא קצין גולני ומפקד כוח אבטחה במוצב החרמון המנסה למנוע את נפילתם בשבי של חיילי המודיעין, ומפתח חברות אמת עם אבינועם כנגד כל הסיכויים.

פעילי ״הפנתרים השחורים״ משכונת מוסררה בירושלים (מאור שוויצר, עופר חיון, אימרי ביטון) נשלחים אל קרב חסר סיכוי לאחר עימות קשה עם מפקדיהם בחטיבת השריון (עומר פרלמן ועידו ברטל).

כוכב הרדיו הבוהמיין מני בן-דרור (ליאור אשכנזי) יוצא לשדה הקרב כדי לחפש את בנו החייל.

דפנה, קצינה צעירה וחדורת מוטיבציה (ג'וי ריגר), המתעקשת להישאר בקו החזית נתונה בהפגזות למרות פקודת צה״ל לפנות פינוי מלא את כל הנשים בגולן. היא מנסה לאתר את אהובה הנעדר, מתעקשת לעזור לאלה המחפשים את יקיריהם, ולהכניס סדר בכאוס.

"שעת נעילה" מגוללת את סיפורי החברות, ההקרבה והאהבה, המאירים את הגיבורים והגיבורות שמצאו עצמם לבד מול הצבא הסורי, כשסכנת חורבן בית מרחפת מעל משפחותיהם בעורף. אלה סיפורי מלחמה כפי שלא סופרו מעולם על מסך, על המלחמה ששינתה את ישראל לעד.

החל מיום שני, 19.10.2020 בשעה 21:15 בכאן 11, באתר וביישומון.

על הסדרה ראו גם בפייסבוק:

שעת נעילה בפייסבוק

 

 

בימאי: ירון זילברמן

תסריטאים ראשיים: רון לשם, עמית כהן, דניאל אמסל

יוצרי הסדרה: עמית כהן, רון לשם, ירון זילברמן, דניאל אמסל, גל זייד, יזהר הר-לב

עורך הסדרה: גל זייד

תסריטאים: ירון זילברמן, אמיר גוטפרוינד ז״ל, יעל הדיה

מפיקים: שרון הראל, מאיה אמסלם, משה אדרי, עמיר גנור

חברות הפקה: יונייטד קינג, Westend Films, אנדמול שיין ישראל