הסבא לחם בנאצים כטנקיסט - הנכד שריונר בצה"ל

דוד עלה לישראל לפני פחות משנה, ומשרת כחייל בודד • סבו, ניצול שואה, שירת בצבא הבריטי ונלחם בנאצים

 דני ברנר (מאתר ישראל היום, 15 באפריל 2015)

מאיר אברהמס ונכדו דוד ראיין

למאיר אברהמס, ניצול שואה בן 90 המתגורר בעיר מנצ'סטר שבאנגליה, יש הרבה גאווה בלב. נכדו דוד ראיין (21), שעלה בגפו לישראל לפני פחות משנה, ממשיך את דרכו ומשרת כחייל בודד וכלוחם שריון בצה"ל.

"סבא שלי לא אהב לדבר על תקופת שירותו בצבא הבריטי במלחמת העולם השנייה ועל השואה, אבל בפעמים שהוא כן נפתח ודיבר, הוא סיפר על הטנק שבו לחם במדבר המצרי, באיטליה ובסוף המלחמה מול חומות ברלין כנגד הצבא הנאצי", אמר דוד, שסיפר גם איך עלה לישראל: "בתקופת הלימודים בקולג' חיפשתי אתגרים חדשים, והאפשרות לעלות לישראל ולשרת בצה"ל קסמה לי. למרות שאין לי משפחה בישראל, ביקרתי כאן עם משפחתי פעמים רבות, למדתי להכיר את המדינה ואת האנשים והבנתי שצריך לשרת בצבא, שמשרת את המדינה. בביקורים בארץ, סמלי חיל השריון הכי הרשימו אותי, כמו גם הסיפורים של סבא שלי על הטנקים שתמיד הרשימו אותי. בביקור האחרון אצל סבא במנצ'סטר, לפני העלייה לישראל, הוא הבין שאני רוצה להתגייס לצה"ל. בהתחלה הוא לא ממש התלהב, אבל עכשיו הוא גאה בי ואפילו בא לבקר אותי בישראל למרות גילו המופלג, והגיע לטקס סיום מסע הכומתה באתר ההנצחה לחללי חיל השריון בלטרון".

דוד השאיר באנגליה את הוריו ואחיו, וחי עם חברים בדירה שכורה בירושלים. "התגייסתי לצה"ל באוגוסט 2014, הלכתי לקורס עברית בבסיס החינוך מחווה אלון בגליל, ואז התגייסתי לשריון", הוא מספר. "ההורים והאח דואגים לי נוכח הסכנות והאתגרים של השירות בצה"ל ועל רקע המצב הביטחוני בארץ, אבל הם תומכים וגאים בי. אני כבר 9 חודשים בצבא, בתפקיד נהג טנק בגדוד 71 בחטיבה 188. אחרי שאסיים את תקופת האימון המתקדם, אטוס לחופשה עם המשפחה באנגליה, ושם יהיה לי זמן להחליט אם אני רוצה להישאר תקופה נוספת בצה"ל ולהמשיך לקורס מפקדי טנקים."