אל"ם דן נוימן מונה למפקד חטיבה 7

אל"ם נוימן החליף בתפקידו את אל"ם נדב לוטן, שהוביל את החטיבה במבצע "צוק איתן". המח"ט היוצא: "החטיבה מובילה את התמרון הממוכן בצה"ל מאז הקמת המדינה"

 מערכת אתר צה"ל (2 ביולי 2015)

 

מימין: אל"ם נדב לוטן מח"ט 7 היוצא, תא"ל איציק תורג'מן מפקד עוצבת געש, אל"ם דן נוימן המח"ט הנכנס

 

מפקד חדש לחטיבה 7: אלוף-משנה דן נוימן מונה היום לתפקיד בטקס שנערך במפקדת החטיבה במעמד מפקד פיקוד הצפון,האלוף אביב כוכבי, מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף איציק תורג'מן, מפקד החטיבה היוצא, אלוף-משנה נדב לוטן ומפקד החטיבה הנכנס.

אל"ם נוימן מחליף בתפקידו את אל"ם נדב לוטן, שכיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות. "סיפורי קרבותיה ודם חלליה של חטיבה 7 עיצבו במידה רבה את גבולותיה של מדינת ישראל", אמר תא"ל תורג'מן. "אני גאה לומר כי אותה הרוח שפיעמה בלב הלוחמים ב"דרך בורמה", במבצע חירם, בקרבות אבו עגילה, בעמק הבכא ובעומק לבנון, היא זאת שפיעמה גם הפעם בליבם במבצע "צוק איתן" ותוסיף להוביל אותה גם כיום".

תא"ל תורג'מן הוסיף כי "אני יודע שכאשר 'עוצבת געש' תיקרא לקרב בכל אחת מחזיתות הלחימה, תתייצב חטיבה 7 למשימה, שכן דרכה של החטיבה היא להיות מוכנה תמיד כדי להכריע במערכה".

בתפקידו הבא ישמש אל"ם לוטן כקצין האג"ם של פיקוד הצפון, והוא עוזב את החטיבה לאחר שהוביל אותה במערכת "צוק איתן" ובהסבה לטנק מרכבה סימן 4. "אני ניצב כאן לאחר מסע ארוך ומפרך, מסיים את הפרק המשמעותי בחיי כמפקד החטיבה שבה התעצבתי והתחנכתי",  הוא נפרד. "אני אסיר תודה לכולכם על האמון שנתתם בי להוביל אתכם בקרב, להוביל את השינוי המורכב בגיבוש וארגון החטיבה, והתאמתה ללחימה המודרנית ליובל הבא".

"החטיבה מובילה את התמרון הממוכן בצה"ל מאז הקמת המדינה", הדגיש מפקד החטיבה היוצא. "ההבנה והמחויבות הללו מלוות אותנו בכובד ראש בעיסוק במוכנות ליום פקודה. החטיבה היא פסיפס של לוחמים מכל קצוות הארץ – סדיר ומילואים, טנקיסטים, פלסים, סיירים ותומכי לחימה, וכיום היא החטיבה הממוכנת המתמרנת המובילה בצה"ל".

אל"ם נוימן שימש בתפקידו האחרון כמפקד חטיבת "מרכבות האש" וכראש מחלקת האימונים בזרוע היבשה. "אני מקבל את הפיקוד בתחושת אחריות גדולה, מתוך תחושת שליחות להכנת החטיבה ליום פקודה ולהובלתה בקרב", הוא אמר. "חטיבה 7, על הליכתכם ועמידתכם בקרבות מסוכנים למדתי כנער וכחייל צעיר. כך נמשיך, בלי סיסמאות, בלי מלל רב, פשוט להתקדם ולהוביל".

 

חטיבה 7

 

בדף הפייסבוק של צה"ל נכתב:

"7 בשבילי זה רמת הגולן, בכל העונות. 7 זה שקשוק הזחלים של הטנקים בלילה באימון ובפעילות בין הבופור לדלעת בלבנון. 7 זה לטפס את הבנטל בסוף המסלול של הפלס"ר ו-7 זה לוחמי גדוד 603 נלחמים במנהרות. 7 זה עמק הבכא וסיפורי הגבורה. 7 זה פקודיי וחבריי שלא חזרו ומלווים אותי יום-יום בשטחי האימונים ובזיכרונות".

אל"ם נדב לוטן מסיים את תפקידו כמפקד חטיבה 7, ומעביר את הפיקוד על החטיבה לאל"ם דן נוימן.