חיבוק איתן לחיילים הבודדים

החיילים הבודדים שלחמו במבצע "צוק איתן" זכו לביקור ממשפחותיהם, זאת כחלק מפרויקט "חיבוק איתן". החיילים יוכלו לטוס לבקר את משפחותיהם בחו"ל פעם נוספת

 

מיכל גלברד (מאתר צה"ל, 29 בספטמבר 2014)

חיבוק חייל בודד

צילום מתוך שרות ILUSA

חיבוק איתן: כ-130 בני המשפחה של כ-79 חיילים בודדים שהשתתפו הקיץ במבצע "צוק איתן" הגיעו לביקור בישראל, זאת כחלק מפרויקט של אגף כוח האדם בצה"ל בשיתוף עם "אל על", התאחדות המלונות בישראל והאגודה למען החייל. "שירותם של החיילים הבודדים משמש כדוגמה לכלל חיילי צה"ל ולכולנו", אמר ראש אגף כוח אדם, אלוף חגי טופולנסקי, בערב הרמת כוסית עם החיילים הבודדים והוריהם.

תהליך הבאת המשפחות לארץ כלל מספר שלבים, והפתיע מאוד את החיילים ואת המשפחות הנרגשות. "פנינו דרך סגלי הת"ש ל-1,500 החיילים הבודדים שהשתתפו במבצע", הסבירה לאתר צה"ל מפקדת המרכז לשירות הפרט, סא"ל חיה אדלר. בהתאם לכך, הגישו החיילים בקשות ובמרכז לשירות הפרט החלו לבצע טלפונים למשפחות על מנת לוודא את היתכנות הטיסה. "חלק מהמשפחות לא האמינו לנו שזה אמיתי עד שהחזיקו את כרטיס הטיסה ביד", גילתה סא"ל אדלר.

בנוסף לכך, קיבלו החיילים הבודדים שהשתתפו במבצע אופציה לטוס פעם נוספת לבקר את משפחותיהם. "לכל חייל בודד בצה"ל יש אפשרות לנסוע להוריהם פעם אחת בשירות", פירטה סא"ל אדלר. "כעת, אלה שלחמו יכולים לנסוע פעם נוספת במידה וניצלו את נסיעתם, ובמידה ולא – נסיעתם הקרובה לא תיחשב". אפשרות זו קיימת עד סוף חודש דצמבר 2014.

"בדומה לאמו של החייל המתגוררת בארץ, שחיבקה את בנה לאחר הלחימה ובדקה שהכל בסדר איתו, כך כל אמא שגרה בכל מקום בעולם רוצה לחבק את הילד שלה לאחר שחזר מהקרב", טענה סא"ל אדלר. "אנחנו מבינים שאחרי לחימה ההורים רוצים לדעת מה שלום ילדיהם". למעשה, ישנן כיום מדינת אליהן החיילים אינם יכולים לטוס עקב אילוצים ביטחוניים להוריהם, כדוגמת אוקראינה. "בשבילם האפשרות להביא את הוריהם לארץ היא מתנה", היא ציינה.

בשנים האחרונות הטיפול בחיילים בודדים בצה"ל עבר מהפכה, החל ממקומות המגורים, דרך הליווי, הטיפול וההתייחסות הפרטנית. כמו כן, גם בתקופת החגים המענה לחיילים הבודדים נמצא גבוה בסדר העדיפויות, ובמרכז לשירות הפרט דואגים כי לכל חייל וחייל קיים מקום מסודר לחגוג את החג. "אנחנו מוודאים עד אחרון החיילים, שלכולם יש סידור והם מרוצים ממנו", היא הסבירה.

את ערב ראש השנה זכו החיילים הבודדים לחגוג בקרב משפחותיהם. "זוהי דרך להוקיר את החיילים שלחמו ב'צוק איתן' – שבשבילם השירות תמיד יותר מורכב", סיכמה סא"ל אדלר.