"צוק איתן" השלכות ולקחים - 27 מאמרים שקובצו לספר

מבצע "צוק איתן" היה סבב הלחימה השלישי מאז 2008 בין צה"ל לחמאס, אשר ביסס ברצועת עזה תשתית צבאית, שיצרה איום ביטחוני על ישראל, ושליטתו בה הוסיפה נדבך של מורכבות לדרכם המשובשת ממילא של ישראל והפלסטינים להסדר מדיני כולל.

'צוק איתן' השלכות ולקחים כריכת הספר

לוגו המכון למחקרי ביטחון לאומי

קובץ המאמרים 'צוק איתן' – השלכות ולקחים, שנכתב בעקבות המבצע, מחזיק עשרים ושבעה מאמרים, שבוחנים ומנתחים נושאים רבים – מדיניים, צבאיים, כלכליים, וחברתיים. בין הנושאים הנדונים: משמעות מערכת ההגנה 'כיפת ברזל'; דילמת המנהרות; ההיבט המשפטי של הפעילות הצבאית; המערכה בין ישראל לחמאס כרקע לשינוי במערכת היחסים בין ישראל לפלסטינים; החזית האזרחית ודעת הקהל בישראל בזמן המערכה; השלכות המערכה על היחסים בין יהודים לערבים בישראל; משמעויות כלכליות של המערכה; מעורבותן של מדינות ערב במערכה; יחסי ישראל-מצרים, ישראל-טורקיה וישראל-ארצות הברית במהלך המערכה ואחריה; הלחימה עם חמאס כמאיץ מסע הדה-לגיטימציה נגד ישראל.

את הקובץ חותם מאמר מפרי עטו של אלוף (מיל') עמוס ידלין, ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, המוקדש לניתוח המאזן האסטרטגי של המערכה בעזה ולהמלצות מדיניות, שתכליתן עיצוב מענים צבאיים ומדיניים-דיפלומטיים לאתגרים שנכונו לישראל בטווח הקרוב והרחוק.

לטקסט המלא של הספר – ראו כאן

לדף התוכן – ראו כאן

'צוק איתן' – השלכות ולקחים

המכון למחקרי ביטחון לאומי, תל אביב, 2014.

עורכים: ענת קורץ, שלמה ברום

   ענת קורץ, שלמה ברום עורכי הספר