הענקת מלגות לימודים לסטודנטים, חיילי מילואים מצטיינים בשירות המילואים, היא סמל להערכה שארגון בני ברית ישראל רוחש לחשיבות שירות המילואים ולביטחון המדינה ואזרחיה

טקס מלגות "בני ברית", מלגות העמותה למתנדבים ופרידה מפורשי חיל השריון

עידוד ההשכלה הגבוהה למי שידם אינה משגת הוא אחת מהמטרות שארגון בני ברית הציב לעצמו, כדי לתת הזדמנות שווה ולהעלות על נס את ההשכלה כערך חשוב לחברת-מופת ולדמותה של החברה הישראלית. זאת ועוד, הענקת מלגות לימודים לסטודנטים, חיילי מילואים מצטיינים בשירות המילואים, היא סמל להערכה שארגון בני ברית ישראל רוחש לחשיבות שירות המילואים ולביטחון המדינה ואזרחיה. כך כתבה לאחר הטקס ד"ר הדס-מלכה הכהן מארגון בני ברית

 ליקט וערך אל"ם (במיל') שאול נגר

 

טקס הענקת מלגות בני ברית, מלגות יד לשריון ופרישה מפורשי השריון התקיים ביד לשריון במעמד נציגי ארגון בני ברית ישראל, קצין השריון הראשי תא"ל אוהד נג'מה, יו"ר עמותת יד לשריון אלוף (במיל') אודי שני, מנכ"ל העמותה תא"ל (במיל') חנן ברנשטיין, מקבלי המלגות והפורשים ובני משפחותיהם. האירוע התקיים ביום 15 במארס 2022, בהנחיית תנ"צ בדימוס אליהוא בן-און. בסיום הטקס הנעימה את הקהל האמנית והקומיקאית רותם אבוהב.

האירוע החל במפגש חברתי ובארוחת ערב בקומת האירועים, והטקס עצמו באולם המרכבה לאחר מכן.

כבכול שנה התכנסנו כאן הערב אחרי תקופה מאתגרת, כדי לומר תודה על שנה של עשייה ענפה ולהביע הערכה והוקרה לחברינו, עמיתינו ושותפינו לדרך. כך פתח המנחה אליהוא בן-און.

יו"ר עמותת יד לשריון נושא דבריו

 

בערב זה אנו ממשיכים במסורת של הענקת מלגות לאנשי מילואים מצטיינים בחיל השריון, שהומלצו על ידי מפקדיהם, על תרומתם למסגרת היחידתית לאורך כול הדרך. המלגה מוענקת כאן בעמותת "יד לשריון" בשותפות עם ארגון "בני ברית". השותפות לדרך והענקת המלגות לא הייתה קורמת עור וגידים אלמלא יושבת ראש ועדת חינוך, המחנכת הדגולה נחמה בר-כוכבא בריל, אלמנתו של האלוף משה בר-כוכבא, שיזמה וקידמה את הקשר בין עמותת יד לשריון לבין ארגון "בני ברית", קשר שבזכותו אנו מחלקים את המלגות היום.

עוד הרחבנו את מפעל הענקת מלגות העמותה לשריונאים צעירים, עבור תרומה משמעותית לפעילותנו. זה דור העתיד שלנו כאן בעמותה. הם ההבטחה שהעמותה תמשיך להתקדם, לפרוח ולהיות משפחה ייחודית שאין כמוה, עבור כלל הלוחמים – בעבר, בהווה ובעתיד. בהמשך הערב  נפרד ממפקדי השריון הפורשים מצה"ל ונסיים בהופעתה של האמנית רותם אבוהב.

מר מיכה נתן, נשיא בני ברית ישראל בעבר נושא דבריו

בטקס המלגות נשאו דברים יו"ר העמותה האלוף במילואים אודי שני, מר מיכה נתן נשיא "בני ברית" בעבר (בהיעדרו של מר דניאל גרץ הנשיא הנוכחי מחמת מחלה), והח"מ. בהוקרה לפורשי השריון נשא דברים קצין השריון הראשי תא"ל אוהד נג'מה.

 

מדברי יו"ר עמותת יד לשריון אלוף (במיל') אודי שני בטקס

ערב טוב,

המשותף לכול מקבלי המלגות, מטעם ארגון בני ברית ומטעם עמותת יד לשריון, וכמובן גם למפקדים הפורשים, הוא השירות המסור והערכי בסדיר ובמילואים, וכן רוח ההתנדבות והעשייה למען הקהילה. מקבלי המלגות הם רק קומץ מהרבים שמשרתים ופועלים ברוח זו ואשר הומלצו על ידי מפקדיהם לקבלת המלגה. מקבלי מלגות בני ברית הם דוגמה ומופת של שירות המילואים ואהבת החברה והארץ. מקבלי מלגות מטעם יד לשריון מאופיינים ברוח ההתנדבות למען הקהילה ומורשת השריון ובקידום מטרות העמותה. הפורשים נשאו שנים לא מעטות בנטל הביטחון החיוני לכולנו, במחיר לא קטן של ויתורים אישיים, והם יוצאים עתה לפרק חדש בחייהם.

הנני מאחל לכול מקבלי המלגות ולפורשי השריון המשך פעילות פורייה ומעניינת והצלחה בדרכם.

קצין השריון הראשי תא"ל אוהד נג'מה נושא דבריו

 

דברי אל"ם (במיל') שאול נגר בטקס המלגות

ברצוני להביא את ברכתה של הגברת נחמה בר-כוכבא, יושבת ראש ועדת החינוך של יד לשריון, שנבצר ממנה להשתתף הערב בטקס מרגש זה:

"רצונכם הנחוש בשירות המילואים, הרצון שלכם מקבלי המלגות ושל הרבים האחרים במילואים, תמיד מעודד ומרגש. אתם מהווים מופת לחיילי השריון ומפקדיו כיום ובעתיד, אתם אלה שתובילו את פיתוח וקידום כלל הלוחמים בשריון. הנני מאחלת לכם הצלחה בכול תפקיד שתהיו".

ולי לא נותר אלא להצטרף לברכה של הגברת נחמה בר-כוכבא, ולאחל לה מכאן, בשמי ובשם כול המשתתפים, בריאות והמשך פעילות פורייה.

 

ד"ר הדס-מלכה הכהן, חברת ועדת המלגות בני ברית-יד לשריון

דברים שכתבה לאחר הטקס ד"ר הדס-מלכה הכהן*

עידוד ההשכלה הגבוהה למי שידם אינה משגת הוא אחת מהמטרות שארגון בני ברית הציב לעצמו כדי לתת הזדמנות שווה ולהעלות על נס את ההשכלה כערך חשוב לחברת-מופת ולדמותה של החברה הישראלית.

זאת ועוד, הענקת מלגות לימודים לסטודנטים, חיילי מילואים מצטיינים בשירות המילואים, היא סמל להערכה שארגון בני ברית ישראל רוחש לחשיבות שירות המילואים ולביטחון המדינה ואזרחיה.

זו השנה השישית שאנו מעניקים מלגות לימודים לסטודנטים חיילי המילואים של חיל השריון, וההתרגשות כמו בפעם הראשונה. השנה אף הגדלנו את מספר מקבלי המלגות. הקריטריונים שעמדו לנגד עינינו בבחירת הזוכים היו מתן מלגות לאנשי מילואים נזקקים שהומלצו, מחטיבות שלא קיבלו אשתקד, ובנוסף גם ייצוג נשי. הנני שמחה וגאה בחבריי לוועדה על ההסכמה המשותפת לבחירות המדויקות בחיילי מילואים ראויים באופן שוויוני, ללא הבדל בסוג ההכשרה האקדמית או תחום הדעת שבחרו ללמוד.

השנה היו חסרים לי בטקס שותפיי לדרך וליוזמה – הגב' נחמה בריל, יו"ר ועדת חינוך של יד לשריון ודניאל גרץ, נשיא בני ברית ישראל, שנעדרו מטעמי בריאות. אני מאחלת להם בריאות איתנה. תודתי והערכתי לאלוף (במיל') אודי שני יו"ר עמותת יד לשריון, ולחבריי לוועדה מעמותת "יד לשריון" – לתא"ל (במיל') חנן ברנשטיין מנכ"ל העמותה ולאל"ם (במיל') שאול נגר. תודה למנכ"ל ולאנשיו על ארגון טקס מכובד עם תוכנית מהנה. תודתי גם לקשנ"ר אהוד נג'מה שכיבד את הטקס בנוכחותו.

אני גאה בזוכים על ראיית ערך לשירות המילואים, על אהבת החַיִל, אהבת המולדת והיותם מודל לחברת-מופת, ומאחלת להם הצלחה בלימודים.

*ד"ר הדס-מלכה הכהן, חברת ועדת המלגות בני ברית-יד לשריון, נשיאת לשכת נשים בנימין דה-רוטשילד, בני ברית ראשון לציון ונציגת בני ברית ישראל בבני ברית העולמי

 

דברים שכתב דניאל גרץ, נשיא לשכת בני ברית ישראל, למחרת הטקס:

הלשכה הגדולה של בני ברית ישראל קיימה אמש במסגרת ערב מפקדים ביד לשריון, טקס חלוקת מלגות, בהשתתפות מפקדי השריון ונציגי הנהלת בני ברית ישראל. בטקס העניקה הלשכה הגדולה שבע מלגות לשבעה חיילי מילואים, לסיוע בהשכלה אקדמית, בהיקף של 8,500 ₪ לכול חייל וחיילת מקבלי המלגה. הטקס מתקיים זו הפעם החמישית, בעקבות הקשר ושיתוף הפעולה המסורתי בין בני ברית ישראל והגברת נחמה בר-כוכבא יו"ש ועדת החינוך של עמותת יד לשריון.

מקבלי המלגות של ארגון בני ברית ישראל ועמותת יד לשריון

מקבלי מלגות ארגון בני ברית ישראל

  1. סגן במילואים שמואל אבידן רימון, לומד לתואר ראשון בחינוך, חטיבה 10.
  2. סרן במילואים יער ברוור, לומד הנדסת מכונות, חטיבה 14.
  3. סגן במילואים דוד פחימה, פילוסופיה וקרימינולוגיה, חטיבה 401.
  4. רס"ל במילואים רם בן-נון, לומד לתואר שני משפטים ומדעי המדינה, חטיבה 460.
  5. סרן במילואים ישראל איתמר דרור, לומד מדעי החברה, חטיבה 679.
  6. סרן במילואים נטע נאור (חיילת מילואים), לומדת לתואר משולב פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה, חטיבה 179.
  7. רס"ן במילואים תומר בשן, לומד לתואר שני הנדסת מערכות מידע, חטיבה 205 (נעדר מן הטקס מחמת מחלה).

 

מקבלי מלגות עמותת יד לשריון על פעילות בהתנדבות

  1. סגן במילואים יקיר אביטן, לומד הנדסת חשמל. במילואים בחטיבה 188. יקיר אחראי קשרי קהילה בקהילת "רמפה", ומרכז פרויקטים להשמה מקצועית לקציני השריון הצעירים. צמיחת קהילת השריון תורמת בכך לכלל החברה הישראלית.
  2. רס"ל במילואים ליאור לינדר, לומדת פסיכולוגיה באוניברסיטת בן גוריון. במילואים בחטיבה 7. כתבה את הספר "ברעות שריונאים", המתאר את חוויות השירות בחיל מגוף ראשון ומוציאה בימים אלה את ספרה השני "יש לביאות בערבה". כותבת לביטאון "שריון" ולאתר השריון באינטרנט ומעניקה לעולם תוכן זה מבט נשי מקצועי ומעמיק.
  3. רס"ר במילואים תומר נח לומד משפטים. במילואים בעוצבת "קרייתי". מגיש כיום תוכנית ב"רדיו דרום". עורך ומגיש את הוידאו קאסט שלנו "הטנקיסט". עד כה פורסמו 12 פרקי מורשת לתפארת חיל השריון ועוד היד נטויה!
  4. סרן במילואים עמית רובנס, לומד משפטים. במילואים בגדוד 82. עמית רכז משתחררים בקהילת "רמפה" – קהילת קציני השריון הצעירים דור העתיד שלנו!

 

רשימת פורשי השריון

  1. אלוף משנה רפי וולפסון. בתפקידיו המרכזיים בשריון היה מג"ד 71, מג"ד 196 ובתפקידו האחרון מח"ט 679.
  2. סגן אלוף גלעד אקרמן. בתפקידו האחרון שימש ראש ענף ההדרכה במכללות הצבאיות.
  3. סגן אלוף ניקולס בנדורק. בתפקידו האחרון שירת בתפקיד ראש ענף מידע ומערכות בחטיבת המבצעים.
  4. סגן אלוף גיא ויצמן. בתפקידו האחרון שירת בתפקיד קצין אג"ם פיקוד ההכשרות והאימונים.

 

קישור לצילומים מהאירוע, צילם אליעזר אבני מנהל מרכז המידע ביד לשריון:

https://photos.app.goo.gl/EyRCBQKEDk5SCY1h8