צה"ל משנה את מבנה יחידות השריון

העיתון הידוע Jane's פרסם על השינוי בארגון יחידות השריון והוספת פלוגת חי"ר לגדודי הטנקים

 ליקט וערך אל"ם (במיל') שאול נגר (מאתר www.militaryphotos.net 9 בנובמבר 2013)

 

נגמ"ש נמר מגדוד 13 של גולני בעקבות טנק מרכבה 3 בתרגיל ברמת הגולן ב-21 באוגוסט 2013. צילום: צה"ל

לפי הכתבה שפורסמה צה"ל הכריז על שינוי ארגוני ומבני בחיל השריון, כחלק משינוי גדול של כוחות היבשה. צה"ל יפרק חטיבות שריון במילואים והחל מחודש זה ובהדרגה ישנה את המבנה של היחידות על ידי הוספת פלוגת חי"ר לכול גדוד שריון.

ביולי החאור אישר שר הביטחון משה יעלון את תוכנית צה"ל להדמים שש חטיבות טנקים במילואים ובכך להוציא מהשירות טנקי מרכבה סימן 1 ומגח 7. גורמים רשמיים במשרד הביטחון הישראלי סירבו להגיב לאפשרות שחלק מהטנקים הישנים יוצעו למכירה למדינות אחרות.

קצין השריון הראשי תא"ל שמואל אולנסקי הודיע במסיבת עיתונאים באוקטובר כי לפי המבנה החדש כול גדוד שריון יהיה מורכב משתי פלוגות טנקים במקום שלוש, השלישית תהיה במילואים עם אותו סוג טנק, ותהיה תוספת של פלוגת חי"ר מסייעת. הפלוגות המסייעות יהיו מורכבות משלוש מחלקות שיתמחו בתצפית, סיור והפעלת מרגמה מסוג קשת (מרגמה 120 מ"מ על נגמ"ש אם-113 בשם קרדום, פרי שיתוף פעולה בין אלביט וסולתם. מחלקות החי"ר האחרות יהיו מצוידות בנגמ"שנמ"ר.

תא"ל אולנסקי הוסיף כי אפקטיבי יותר להוסיף כישורים חדשים ברמת הגדוד מאשר ברמת החטיבה.

מקווים כי שינוי זה יגביר בהדרגה את המשיכה לשריון של חיילים בעלי מוטיבציה גבוהה. בתוך כך צוין כי חטיבה 7 תהיה השנייה להפעיל בשנת 2014 טנקי מרכבה סימן 4 (בנוסף לחטיבה 401).

 

לעיון בכתבה קודמת בנושא, שפרסמנו באתר זה ביום 24 באוקטובר 2013, ראו כאן.