"לבנון תעסיק אותנו עוד שנים ארוכות - זה האיום המורכב ביותר שיש לנו"

הדברים נאמרו על ידי אלוף נועם תיבון, שסיים היום את תפקידו כמפקד הגיס הצפוני. את אלוף תיבון יחליף בתפקידו אלוף תמיר היימן

מאתר צה"ל, 8 בפברואר 2015)

 

מקבץ כתבות

טקס הענקת הדרגה לאלוף היימן. צילום: דובר צה"ל. מימין: הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ, האלוף תמיר היימן, האלוף נועם תיבון, שר הביטחון משה יעלון

 

אלוף תמיר היימן מונה הערב (ראשון) למפקד הגיס הצפוני, בטקס שנערך בלטרון במעמד מפקד פיקוד הצפון, אלוף אביב כוכבי. אלוף היימן יחליף בתפקידו את אלוף נועם תיבון, אשר מילא תפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות ועתיד לפרוש מצה"ל.

אלוף כוכבי התייחס בדבריו לחשיבותו של הגיס הצפוני. "הקמתו מחדש של הגיס לאחר מלחמת לבנון השנייה אינה דבר מובן מאליו", הוא הסביר. "לגיס ישנה חיוניות בלתי רגילה ואין ספק בצורך של הגיס בהוויה הצבאית של פיקוד הצפון".

"זוהי זירה אחת עם שתי חזיתות – משפט זה קיבל תוכן שונה לחלוטין בחודשים האחרונים", הוסיף אלוף כוכבי. "ג'יהאד עולמי חוצה את שתי החזיתות הללו למעלה משנה וחצי, אבל חיזבאללה, ממש בשבועות האחרונים, חוצה את החזיתות האלה ובמספרים גבוהים. אלו זירות המנוהלות על ידי סוריה, אירן וחיזבאללה כזירה אחת".

אלוף תיבון התייחס גם הוא לאיומים בגבול הצפון, ואמר כי "לבנון תעסיק אותנו עוד שנים ארוכות, זהו האיום המורכב ביותר שיש לנו".

זירה הצפונית לא חדשה לאלוף היימן, ששירת בעברו כמפקד אוגדה 36 ובתפקידו האחרון שימש כראש חטיבת תורה והדרכה באגף המבצעים. "ימים מתוחים עברנו לאחרונה בצפון, ויש להניח כי ימים דומים צפויים בקרוב", הוא סיפר. "האתגר המרכזי הוא מוכנות גבוהה למלחמה. אני מאחל לנו שנשכיל לנצל את הזמן ביעילות להשגת מטרה זו. המלחמה אינה רצויה, אך אם תכפה עלינו נבצע את המוטל עלינו במקצועיות, נחישות ותודעת אחריות גבוהה".

 

האלוף תמיר היימן (מתוך ויקיפדיה)

תמיר היימן (נולד ב-1969) הוא קצין בדרגת אלוף בצה"ל המכהן כמפקד הגיס הצפוני.

היימן גדל בבת ים והתגייס לצה"ל ב-1987, לחיל השריון. שירת כטען-קשר בגדוד 82 של חטיבה 7 והשתתף בלחימה בדרום לבנון כשהוצב עם יחידתו במוצב ריחן. בהמשך השלים קורס מפקדי טנקים. לאחר קורס קצינים חזר לגדוד כמפקד מחלקהובהמשך שירת כמדריך בקורס קציני שריון. לאחר שירות כמפקד פלוגה מבצעית חזר לקורס הקצינים כמפקד פלוגה.

לאחר לימודים במכללה הבין-זרועית לפיקוד ולמטה בשנים 1998-1996 שירת כסגן מפקד גדוד 77 של חטיבה 7, עוזר קצין אג"ם בעוצבת געשמפקד גדוד 75 של חטיבה 7 ומפקד גדוד בקורס קציני שריון. קודם לדרגת אלוף משנה ויצא ללימודים במכללה לביטחון לאומי כשבמקביל פיקד על "עוצבת ראם", חטיבת שריון במילואים. היה קצין פרויקט גדר ההפרדה בפיקוד המרכז ומפקד חטיבת אפרים. ב-2005 מונה למפקד חטיבה 460, חטיבת ההכשרות של חיל השריון, תפקיד בו שירת עד אחרימלחמת לבנון השנייה. בהמשך מונה לקצין אג"ם פיקוד הצפון ובמהלך 2008 קודם לדרגת תת-אלוף והחליף את יואב הר אבןבפיקוד על עוצבת המפץאוגדה משוריינת. במקביל כיהן היימן כמפקד המרכז לאימון מפקדות בזרוע היבשה ומפקד קורס מפקדי חטיבות.

ביולי 2011 מונה למפקד עוצבת געש, אוגדת משוריינת סדירה ברמת הגולן וכיהן בתפקיד עד יולי 2013. תקופת כהונתו התאפיינה בהתמודדות האוגדה עם גלישת מלחמת האזרחים בסוריה לשטחי ישראל, כולל אירועי ירי על כוחות צה"ל, נפילת פגזי מרגמות וירי תגובה ישראלי שהשמיד עמדות צבא סוריה.‏ בגבול הוקם בית חולים שדה לקליטת פצועים מסוריה, אוישו מוצבים נטושים ובוצעו עבודות תשתית לחיזוק גדר הגבול. בתפקידו האחרון שימש תא"ל היימן כראש חטיבת תורה והדרכה באגף המבצעים. ב-5 בפברואר 2015 הועלה היימן לדרגת אלוף, ומספר ימים לאחר מכן ב-8 בפברואר נכנס לתפקידו כמפקד הגיס הצפוני.

 

לוחם השריון אדם בעל ערכיות ויכולת מקצועית

בעת שהיה תמיר היימן מפקד חטיבת ההכשרות 460, נפגש איתו תא"ל (במיל') איתן קינן (קאולי) ופרסם עליו כתבה בביטאון שריון, גיליון 24 באוקטובר 2006.

לקריאת הכתבה ראו כאן.