מפקד חדש לחטיבה 188: אל"ם ניר בן דוד

אל"ם בן דוד החליף בתפקידו את אל"ם תומר יפרח, בטקס שנערך באתר "ברק" במחנה "עליקה", בראשות מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף יצחק תורג'מן, ביום 6 באוגוסט 2015. המפקד הנכנס: "גאה לקבל לידי את הפיקוד על חטיבת החוד של צה"ל"

 אור גינזבורג (מאתר צה"ל, 6 באוגוסט 2015)

אלוף-משנה ניר בן דוד מונה היום (6 באוגוסט) למפקד חטיבה 188, והחליף בתפקידו את אלוף-משנה תומר יפרח, שכיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות. הטקס נערך באתר מחנה "עליקה", במעמד מפקד עוצבת "געש", תת-אלוף יצחק תורג'מן.

"לסיפורה של החטיבה ביום הכיפורים אין אח ורע בתולדות צה"ל", אמר תא"ל תורג'מן. "חטיבה שאיבדה את שדרת הפיקוד הבכיר שלה במהלך 24 שעות הלחימה הראשונות, ובתוך יומיים, כאותו עוף חול אגדי, קמה מן העפר וחזרה ליטול חלק משמעותי בהמשך הלחימה – זוהי המורשת המפוארת של החטיבה, מורשת המביאה לידי ביטוי את עוצמתה ורוחה הייחודית. ניר, 'בנדה', הינו מפקד מקצועי ומשימתי, אינו זר לחטיבה וביצע בה תפקידי פיקוד משמעותיים. הוא מכיר את רוחה המיוחד ומתגאה במורשתה. אין לי ספק ביכולתו להמשיך ולהצעיד את החטיבה לגבהים חדשים".

מפקד החטיבה הנכנס שימש בתפקידו האחרון כסגן מפקד עוצבת "הבשן". "לעוצבת 'ברק' שדרת פיקוד מרשימה, חיילים איכותיים, אמל"ח מצוין. אך מעל לכל, לעוצבת 'ברק', רוח מיוחדת, היא רוח הברק. זהו אקלים המאפשר לכל אחד לבוא לידי ביטוי ולשרת שירות משמעותי. אני גאה לקבל לידי את הפיקוד על חטיבת החוד של צה"ל. על רקע האירועים החמורים שהתרחשו במדינת ישראל בשבוע החולף, אותם פשעי שנאה, שיש לגנותם מעל לכל במה ושיחה, בולט במיוחד אקלים השירות בחטיבה 188", אמר אל"ם בן דוד. "זהו אקלים המאפשר לכל אחד לבוא לידי ביטוי ולשרת שירות משמעותי. אני גאה לקבל לידי את הפיקוד על חטיבת החוד של צה"ל. נדרש מעוצבת 'ברק' להיות ערוכה ברמת הכוננות הגבוהה ביותר לכל הדרדרות פתאומית. אני משוכנע, יחד עם כל מפקדי ולוחמי החטיבה, בראשם מפקדי הגדודים והפלוגות, נוביל את החטיבה בהמשך הדרך אל מול האתגרים הרבים שכבר ממתינים בפתחנו".

אל"ם יפרח הוביל את החטיבה בלחימה במבצע "צוק איתן". "לפני למעלה משנתיים קיבלתי את הפיקוד על עוצבת 'ברק'. היה זה תחילתו של סיפור אהבה, שהלך והתעצם לאורך הדרך. הוקסמתי מהרוח של החטיבה, מהמורשת שלה, מלוחמי העבר, מהמשפחות שאיבדו את היקר להם מכל ובעיקר מכם – לוחמי ומפקדי החטיבה. הרגשתי את רוח החטיבה בקיץ האחרון, במעשי הגבורה הקטנים והגדולים, במהלך המבצע", הוא סיפר. "במבצע זה היו לחטיבה הצלחות והישגים רבים, לצידם שילמנו מחיר כבד מאוד. במלחמה בגבול הדרום איבדה החטיבה שבעה לוחמים ומפקדים, מהמצוינים שבבחורים החיים בקרבנו. זכות גדולה וגאווה אדירה הייתה להוביל ולפקד על אנשים מיוחדים כמותכם. לא שיערתי את העוצמה שבה אהיה מושפע מכם לוחמי ומפקדי החטיבה, אנשי עוצבת 'ברק' לדורותיה".