הטנק הרוסי החדש T-14 ארמטה ורק"ם חדש אחר - מקבץ כתבות וצילומים

במצעד הצבאי במוסקבה לרגל מלאות 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית, הוצגו לראשונה טנקים חדשים מסוג טי-14 הנקראים "אַרְמָטָה" וכלי רק"ם חדשים אחרים. טנק זה הוא הראשון עם צריח בלתי מאויש, החמוש בתותח רב-עוצמה בקוטר 125 מ"מ. הטנק מהווה אתגר כלכלי לרוסיה המתכוונת להצטייד ב-2,300 טנקים כאלה עד שנת 2020, ואתגר קונספטואלי וטכנולוגי למערב

 ליקט וערך אל"ם (במיל') שאול נגר

תודה למיכאל מס על ליקוט צילומים למקבץ

 

רוסיה מציינת 70 שנה לניצחון על הנאצים

אלפים בכיכר האדומה: המצעד הגדול ביותר שידעה מוסקבה

 

מאתר ישראל היום (9 במאי 2015)

 

רוסיה מציינת היום 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה,  במצעד צבאי מרשים – הגדול ביותר שידעה מוסקבה. אלפי חיילים, ביניהם גם חיילים סינים, צועדים אל מול מבחר ממנהיגי העולם שהוזמנו. כמו כן, הטנק החדיש T-14 החדיש הוצג לראווה. מהחגיגות המרשימות נרשמה היעדרות של עשרות ראשי מדינות שהחרימו את האירוע בשל עמדתם לגבי המלחמה באוקראינה.

 

טנקי טי-34 גיבורי מלחמת העולם השנייה בזירת המזרח באירופה (מתוך הסרטון)

 

לצפייה בסרטון, 3 דקות, ראו כאן:

http://www.israelhayom.co.il/article/280573

 

החגיגה הרוסית: מופע ניצחון בכיכר האדומה

במסגרת האירועים לציון 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית, נערך מופע חגיגי בכיכר האדומה במוסקבה. הרוסים זועמים על החרם של מנהיגי המערב שלא השתתפו במצעד הצבאי: "חוסר כבוד"

 סוכנויות הידיעות (מאתר ynet, 9 במאי 2015)

 אחרי שערכה את אחד המצעדים הצבאיים הגדולים ביותר שידעה מוסקבה, התקיים הערב (9 במאי) בכיכר האדומה מופע חגיגי במסגרת חגיגות 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ניצל את המאורע לחיזוק הפטריוטיות הרוסית והנרטיב האנטי-מערבי, בצל החלטת מנהיגי המערב להחרים את החגיגות ברוסיה על רקע מעורבות הקרמלין באוקראינה.

 

המופע בכיכר האדומה במוסקבה (צילום: רויטרס)

 

חוגגים 70 שנה לניצחון על הנאצים (צילום: רויטרס)

 

(צילום: רויטרס)

בצעדה הצבאית בצהריים בבירה הרוסית השתתפו 16 אלף חיילים וכ-200 טנקים ומשוריינים. מעליהם חגו בשמיים 140 כלי טיס. בקהל ישבו לצד פוטין כ-30 מנהיגי מדינות, בהם נשיא סין שי ג'ינפינג שישב מימינו של מנהיג רוסיה. חיזוק נוסף להתקרבות בין שתי המעצמות, היה השתתפותם של חיילים מצבא סין בצעדה במוסקבה.

מנהיגי ארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה אמנם נעדרו מהמצעד, אך בין המשתתפים בקהל היה מזכ"ל האו"ם באן קי מון.

מצעד ענק: רוסיה חגגה 70 להכנעת הנאצים צילום: רויטרס

המצעד המרשים במוסקבה (צילום: רויטרס)

 

140 כלי טיס השתתפו במאורע (צילום: רויטרס)

 

(צילום: רויטרס)

 

בין משגרי הטילים הבליסטיים ומטוסי הקרב, בלט הטנק הרוסי החדש T-14 Armata. בין הצופים הרבים שיצאו לרחובות גם וֶטֶרָנִים במדים שלחמו במלחמת העולם השנייה. "יום הניצחון הוא החג החשוב ביותר ברוסיה", הסביר חייל משוחרר בן 43 לכתב של סוכנות רויטרס, "כמעט בכל משפחה רוסית ישנו חלל שנפל למען המדינה".

בנאומו הזהיר פוטין מכך שהפשיזם שוב מתחזק, ורמז שמדינות משכתבות את ההיסטוריה בניסיון להמעיט בערכה של מוסקבה בניצחון על הנאצים. "העקרונות הבסיסיים של שיתוף פעולה בינלאומי זכו להתעלמות חוזרת בעשורים האחרונים. העקרונות שבהם זכתה האנושות לאחר המלחמה", אמר פוטין בנאומו בפני שורות החיילים. "ראינו ניסיונות ליצור עולם חד קוטבי", אמר נשיא רוסיה, במילים שמזכירות את נאומו מ-2007 בו השתלח על מדינות המערב.

לפי רויטרס, רוסים רבים ראו בהחלטת מדינות המערב להחרים את החגיגות כהבעת "חוסר כבוד". מומחים מעריכים שכ-27 מיליון אזרחים סובייטים מתו במלחמת העולם השנייה בין השנים 1945-1941. אוקראינה איבדה 10-8 מיליון מאזרחיה, כולל 3.5 מיליון חיילים סובייטים.

 

לצפייה בסרטון, כ-4 דקות, ראו כאן:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4655453,00.html

 

אנליזה של הטנק החדש  T-14 Armata

הכתבה באנגלית, ראו קישור להלן, מביאה ניתוח ראשוני של הטנק הרוסי החדש, בהתבסס על הצילומים שפורסמו.

 

מאתר http://defense-update.com/ (9 במאי 2015)

 

מבט לחזית הטנק T-14. לא נראים פריסקופים לנהג

 

מבט לצד השמאלי של הטנק

 

מבט-על של הנגמ"ש החדש T-15

 

מבט לחזית הנגמ"ש T-15

 

לכתבה באנגלית, ראו כאן:

http://defense-update.com/20150509_t14-t15_analysis.html#.VVI6to6qpHx

 

צפו: רוסיה חשפה לראשונה את טנק המערכה המשוכלל שלה

הטנק T-14 "ארמטה" הוצג לקהל בחזרה הגנרלית למצעד יום הניצחון ה-70 על הנאצים. הטקס החגיגי ייערך ביום שבת (9 במאי) בכיכר האדומה בהשתתפות עשרות ראשי מדינות – אך בהשתתפות מערבית מצומצמת

 

מאתר http://news.walla.co.il (5 במאי 2015)

 

טור של רק"ם רוסי, לרבות הטנק החדש T-15 ארמטה, בדרכו לכיכר האדומה, במסגרת חזרה למצעד ביום הניצחון 9 במאי 2015

 

צבא רוסיה חשף אתמול את טנק המערכה החדש שלו, והציג אותו ברחובות מוסקבה. הטנק, המכונה "ארמטה", חלף על פני קהל בדרך לכיכר האדומה, במסגרת החזרה הגנרלית למצעד יום הניצחון על הנאצים. בחודש שעבר, פרסם משרד ההגנה הרוסי תצלומים ראשונים של הטנק, הנמצא בשלבי ניסויים אחרונים, וצפוי להיכנס לשירות בשנה הקרובה. עם זאת, בתצלומים הוסתר צריח הטנק, ורק אתמול נחשף המבנה המלא שלו.

צבא רוסיה צפוי לקלוט 2,300 טנקים מדגם זה בחמש השנים הקרובות, אך התכנית השאפתנית תלויה בהשפעת העיצומים המערביים על הכלכלה המקומית. רוסיה אינה מתכוונת לייצא את הטנק בשנים הקרובות. הפלטפורמה שעליה מורכב הטנק משמשת גם לייצור תותחים ניידים ונגמ"שים.

גרסת הטנק של ה"ארמטה" צפויה לככב במצעד הצבאי ביום שבת, שיציין 70 שנה לניצחון על הנאצים במלחמת העולם השנייה. יותר מ-16 אלף חיילים ומאות טנקים וכלי שריון נוספים ישתתפו בתהלוכה. בטקס ישתתפו בכירים מאפריקה, מדרום אמריקה וממדינות חבר העמים לשעבר. בחודשים האחרונים הופצו דיווחים ולפיהם שליט קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, יגיע להשקיף על הטקס, אך הקרמלין אישר כי את המדינה ייצג יו"ר הפרלמנט, קים יונג-נאם.

מנהיגים רבים ממדינות מערביות סירבו להזמנת הנשיא ולדימיר פוטין לבוא למוסקבה. בין היתר, ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כבר הודיעו כי לא יגיעו למצעד. ארה"ב תסתפק בשליחת השגריר במוסקבה, וגם לישראל לא תהיה משלחת בכירה בטקס, והיא תיוצג בידי השגרירה דורית גולדנר.

 

לצפייה בסרטון, ראו כאן:

http://news.walla.co.il/item/2851556

 

התותח החזק אי פעם: פוטין מציג טנק חדש

עם "שריון פנימי", צריח שנשלט מרחוק טנק רוסי והתותח החזק בכל הזמנים: רוסיה הציגה ביום הניצחון על הנאצים את הטנק הראשון שפיתחה מאז תום המלחמה הקרה T-14 ארמטה. צפו בו

 

מאתר ynet (6 במאי 2015)

 

צילום: EPA

 

385 מיליארד דולר אמורה לעלות תוכנית ההתחדשות הרוסית בנשק מתקדם – והשבוע הוצג אחד מרכיביה המרכזיים. הטנק הרוסי החדש ארמטה הוצג בציבור לראשונה השבוע וטרטר במרכז מוסקבה בדרך לכיכר האדומה, לקראת הצגתו אתמול (יום ג') ביום הניצחון על הנאצים. בחודש שעבר פרסם משרד ההגנה הרוסי תמונות של הטנק, אבל אז הצריח שלו כוסה. שלשום הוא נראה לראשונה במלואו.

הטנק T-14 ארמטה היה המוקד של המצעד הצבאי, לציון 70 שנה לניצחון על גרמניה הנאצית במלחמת העולם השנייה. יותר מ-16 אלף לוחמים לקחו חלק במצעד בכיכר האדומה. זהו הטנק המורכב ביותר שבנו הרוסים וכולל לטענתם את התותח החזק ביותר אי פעם. ה-T-14 הוא הטנק הרוסי הראשון שהוחלט על פיתוח מאז תום המלחמה הקרה. האחרון שפותח לפניו היה הטנק T-90 שייצורו החל ב-1993.

מומחים רוסים ומערביים אמרו כי ארמטה יהיה טוב יותר מכל הטנקים המערביים המקבילים. הטנק הוא הראשון שיש לו "שריון פנימי" שמאכלס את שלושת אנשי הצוות וצריח שנשלט מרחוק עם מערכת הטענת נשק אוטומטית – מאפיינים שמאפשרים להגביר גם את ההגנה על הצוות וגם את יעילות הנשק של הטנק. מפתחיהארמטה מעוניינים להשתמש באותה הפלטפורמה במקרים נוספים, ובכלל זאת בנגמ"ש ובהוביצר. הדבר אמור לחסוך משמעותית בעלויות ייצור ולייעל את התחזוקה והתמיכה הטכנית.

העיצוב פורץ הדרך אמור להציב את הארמטה לפני המתחרים המערביים שלו, אבל עדיין לא ברור אם תעשיות הנשק הרוסיות יוכלו לעמוד בתוכנית הייצור השאפתנית של הטנק החדש. כחלק מתוכנית מודרניזציה משמעותית, הצבא הרוסי אמור לקבל לא פחות מ-2,300 טנקי ארמטה עד 2020.

עם זאת, התוכניות הללו עשויות להשתנות אם הכלכלה הרוסית תמשיך לקרטע, כחלק מהשפעת ירידת מחירי הנפט והסנקציות המערביות. אולג בוכקאריוב, בכיר בתעשיות הצבאיות ברוסיה, אמר בשבוע שעבר כי הטנק החדש ייכנס לשירות בשנה הבאה. לדבריו, הטנק לא יימכר למדינות זרות לפחות בחמש השנים הקרובות.

 

מקבץ צילומים ממקורות שונים

 

מראה "שקוף" של הטנק טי-14 המציג את המבנה הפנימי ואת שלושת אנשי הצוות בחזית התובה

 

מבט לצד שמאל של הטנק

  

מבט על הטנק מאחור

 

מבט על צד ימין של הטנק

 

מבט נוסף על חזית הטנק

 

מבט על הנגמ"ש הזחלי החדש קוּרְגַנֵץ Kurganets-25

 

מבט נוסף על הנגמ"ש הזחלי החדש קוּרְגַנֵץ Kurganets-25

 

ועוד מבט על הנגמ"ש הזחלי החדש קוּרְגַנֵץ Kurganets-25

מבט מאחור על הנגמ"ש קוּרְגַנֵץ Kurganets-25. הדלת האחורית היא חלק מכבש אחורי

 

הנגמ"ש הזחלי T-15 עם מיגון חזית מיוחד

 

נגמ"ש אופני חדש בשם בומרנגBoomerang (שסימנו VPK-7829) נושא צריח עם תותח 30 מ"מ. מיועד להחליף את הנגמ"ש האופני BTR-82/A

 

מבט מקרוב על מכללים בטנק טי-14

 

 

מבט מקרוב על מכללים בטנק טי-14

 

מבט מקרוב על מכללים בטנק טי-14

 

מבט מקרוב על מכללים בטנק טי-14

 

מבט מקרוב על מכללי הנגמ"ש החדש T-15

 

מבט על תחתית החזית של הנגמש החדש T-15

 

כתבות נוספות

 

כתבה באנגלית על הנגמ"ש האופני החדש בומרנגBoomerang (8x8):

http://www.globalsecurity.org/military/world/russia/bumerang.htm

 

כתבה ונתונים באנגלית על הנגמ"ש הזחלי קוּרְגַנֵץ Kurganets-25:

http://www.ibtimes.com/russian-military-combat-vehicle-kurganets-25-playstation-controls-may-launch-2017-1914731

http://www.armyrecognition.com/russia_russian_army_light_armoured_vehicle_uk/kurganets-25_kurganets_aifv_armoured_infantry_fighting_vehicle_technical_data_sheet_pictures_video.html