השריון בלחימה מתמדת

בשבוע האחרון לא נשמר השקט הביטחוני בגבולות. מרצועת עזה נורו לשטחנו עשרות רקטות, בגבול עם סוריה הייתה תקרית אש וגם משטח לבנון הופעל מטען לעבר כוח צה"ל. בכול המקרים צה"ל הגיב גם בירי טנקים. השריון מגן עלינו תמיד!

 ליקט וערך אל"ם (במיל') שאול נגר

 

טנקי מרכבה באימון. צילום: עפר צידון

 

בחדשות קראנו (ב"ישראל היום" 14 במארס 2014) על התקרית בגבול לבנון: "צה"ל השיב בירי פגזים ללבנון ופגע בעמדה של חיזבאללה", ובהמשך נכתב: לפני כעשרה ימים צה"ל סיכל ניסיון הנחת מטען בגבול ישראל סוריה, בצפון רמת הגולן. כוחות שזיהו דמויות סמוך לגדר פתחו לעברן באש פגזים וירי נשק קל, ודיווחו כי זוהתה פגיעה. בצה"ל ציינו כי מדובר בפעילות שהוכוונה על ידי חיזבאללה. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק לכוחות צה"ל.

האירוע החריג התרחש סמוך לשעה שש בבוקר. כוחות צה"ל זיהו מספר דמויות חשודות בצפון רמת הגולן בצד המזרחי של גדר המערכת, בשטח שנחשב לשטח ישראל, כשהן מנסות להניח מטען. כוחות שריון מחטיבות 188 ו-7, בשילוב עם כוחות מיחידת "אגוז" פתחו באש של פגזים וירי נשק קל לעבר הדמויות החשודות, וזיהו פגיעה.

באתר ynet מיום 12 במארס נכתב על ירי הרקטות מעזה: "התגובה הראשונית של צה"ל: ירי טנקים אל שני יעדי טרור ברצועה". באתר וואלה חדשות מיום 12 במארס כתב אמיר בוחבוט: "בתגובה למטח הכבד על יישובי הדרום, פגעו כוחות שריון בשני יעדי טרור ברצועה." באותו אתר כתב אמיר תיבון באותו יום: לאחר הירי, תקף הערב צה"ל שתי תשתיות טרור ברצועת עזה באמצעות טנקים.

 

 

כול חטיבות השריון הסדירות – 7, 188 ו-401 – משתתפות בפעילות הביטחון השוטף

לאורך כול השנה.