רמטכ"ל ארצות הברית: לומדים מהאתיקה של צה"ל

מרטין דמפסי אמר את הדברים בכנס שעסק בנושא ובו שיבח את המאמצים שעשתה ישראל להימנע מפגיעה בחפים מפשע במהלך "צוק איתן": "יכול לומר בביטחון כי פעלו באחריות"

 

סוכנויות הידיעות (מאתר מעריב, 7 בנובמבר 2014)

 הרמטכ"ל האמריקאי הגנרל דמפסי

הרמטכ"ל האמריקאי הגנרל דמפסי

 

גיבוי חשוב לישראל: יו"ר המטות המשולבים של ארצות הברית התייחס להתנהלות של צה"ל במהלך "צוק איתן" ושיבח את רמת המוסריות הגבוהה של הצבא הישראלי במהלך הפעילות בעזה. "ישראל עשתה מאמצים בלתי רגילים להגביל את מספר הנפגעים האזרחיים", אמר.

רמטכ"ל ארה"ב מרטין דמפסי, התבקש להעריך את ה"התנהגות האתית" של צה"ל בעת מבצע "צוק איתן" במהלך דיון במועצת קרנגי לאתיקה. בתשובתו הוא אמר כי הוא "דווקא חושב שישראל עשתה מאמצים יוצאי דופן כדי להגביל את הניזק סביבתי והפגיעה באזרחים. למעשה, לפני כ -3 חודשים ביקשנו מבני (גנץ) אם נוכל לשלוח צוות ושלחנו צוות של קצינים בכירים ותת-קצינים על מנת לעבוד עם צה"ל ולהבין את הלקחים מהפעולות בעזה. מה הצעדים שננקטו כדי למנוע פגיעה באזרחים ומה הם עשו עם מנהרות משום שחמאס הפך לקבוצה תת קרקעית".

דמפסי גם התייחס לנוהל "הקש בגג" בו השתמש צה"ל כדי להזהיר את האוכלוסייה המקומית. "הם קוראים לזה "הקש בגג", יש משהו שדופק על הגג, והם גם היו מפזרים עלונים להזהיר את האזרחים והאוכלוסייה להתרחק מהמקום שבו נמצאות המנהרות האלה", אמר דמפסי.

"צה"ל אינו מעוניין ביצירת פגיעה באזרחים", סיים דמפסי,  "הם רק מעוניינים בהפסקת ירי הרקטות והטילים מרצועת עזה לישראל. זוהי סביבה קשה מאוד, ואני יכול לומר לך בביטחון כי הם פעלו באחריות."

 

להאזנה לדבריו ראו כאן:

עוד כתבות בנושא: