פרס למפתחי "מעיל רוח"

נשיא המדינה מר שמעון פרס, העניק למפתחי מערכת ההגנה האקטיבית לטנקים "מעיל רוח" את פרס ביטחון ישראל

אור הלר (מאתר ישראל דיפנס, 16 ביוני 2014)

בטקס הענקת הפרס. צילום: אלון בסון, דוברות משרד הביטחון

פרס ביטחון ישראל – היוקרתי ביותר במערכת הביטחון – הוענק לצוות משותף של רפאל, משרד הביטחון, מִנהל המחקר ופיתוח ומפקדת זרוע היבשה עבור פיתוח מערכת ההגנה האקטיבית "מעיל רוח". מערכת ההגנה האקטיבית נכנסה לשימוש מבצעי בשנת 2009. היא מותקנת על גבי טנק מרכבה סימן 4 והיא מאתרת, מתריעה ומיירטת נשק נגד טנקים.

בטקס שנערך בבית הנשיא בירושלים, השתתפו הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') דן הראל ובכירי מערכת הביטחון והתעשיות הביטחוניות. ועדת הפרס, בראשות פרופ' יצחק בן ישראל, בחרה השנה להעניק את הפרס עבור פיתוח מערכת ההגנה האקטיבית, אשר מותקנת על טנקים וכלי רכב משוריינים. "מפתחי הרעיון הצטיינו בחזון, מעוף, יצירתיות, כישרון טכנולוגי ומקצועיות ממדרגה ראשונה וזאת בשילוב עם עבודה מאומצת", כתבה ועדת הפרס.

"למערכת תרומה מרחיקת לכת ליכולות הכרעה של צה"ל ובכך היא תורמת תרומה משמעותית לביטחון המדינה".

נשיא המדינה, שמעון פרס, אמר בטקס כי "בשמה של מדינת ישראל, אני אומר לכם, זוכי פרס ביטחון ישראל, תודה. ישראל אינה יודעת עד כמה היא ברת מזל שיש לה אתכם. בזכותכם לישראל כלים מתוחכמים ומשוכללים שרבים הם ייחודיים בעולם לחיזוק בטחונה של ישראל".

שר הביטחון, רא"ל (במיל') משה יעלון, הוסיף כי "מדי שנה אנו נפעמים מכם, אנשי ונשות הסוד והסתר. בכל שנה אתם כובשים פסגה נוספת, מגביהים עוף, מאפשרים לאזרחי ישראל להמשיך בשגרת חייהם".

מנכ"ל משרד הביטחון, דן הראל, ביקש להוסיף לברכות ואמר לצוות הזוכה כי "אתם מכפיל הכוח האסטרטגי היחיד שמאפשר לנו להתמודד בקשיי נחיתות קשים מאין כמותם ולנצח".

מערכת "מעיל רוח". צילום: יהונתן כהן