ביום 7 באוקטובר השנה התכנסה עוצבת "ברק", חטיבה 188, לציון 50 שנה להיווסדה. החטיבה פועלת כבר יובל שנים בכול הגזרות והחזיתות ותמשיך לעשות זאת היכן שתידרש עם אותו ׳ברק בעיניים׳

אל"ם ניר רוזנברג, מפקד החטיבה

 

בתקופה שבין כסה לעשור, בתאריך שהוא יום ציון מיוחד בדרכה של החטיבה, שאיבדה מטובי בניה במלחמת יום הכיפורים בקרבות הבלימה וההבקעה ברמת הגולן, התכנסו ביד לשריון לוחמי החטיבה ומפקדיה, יחד עם המשפחות השכולות של 338 נופלי החטיבה, וקיימו עצרת התייחדות מול כותל השמות. היתה זו הפעם הראשונה שהחטיבה מקיימת את העצרת ביד לשריון בלטרון ולא באתר ההנצחה הסמוך למפקדת החטיבה שברמת הגולן. הדבר אִפשר מפגש ייחודי בין המשפחות השכולות לרעים ולחברים לנשק של אלה שלחמו ואינם עוד.

קודם לכן, בבוקרו של היום התקיים מירוץ חטיבה 188 ובו רצו לוחמי החטיבה 188 קילומטרים ממפרץ חיפה, דרך נחל תבור אל מעלה גמלא ומשם לתל-סאקי, הג׳וחדר, רכס בָּשָׁנִית (רכס חַזֵקָה), וציר הנפט. המכיר את המקומות בוודאי יבין את מסלול המירוץ שעבר דרך נקודות ציון בעברה של החטיבה – המפרץ המצוי על תג החטיבה, מעלות הגולן שדרכם עלה גדוד המילואים 39 של החטיבה כדי לתגברה במלחמת יום הכיפורים, אנדרטאות הגדודים 71 ו-53 בגבעת אורחה ובג׳וחדר ואנדרטות מפקד החטיבה אל״ם בן-שֹהם, סגנו סא״ל דוד ישראלי וקצין האג״ם רס"ן בני קצין ז"ל, שנפלו בציר בנפט.

את הערב של אותו יום מיוחד חתמה החטיבה בעצרת חטיבתית ליובל של שנות פעולה, רלוונטיות עם ׳ברק בעיניים׳ ואליה הוזמן כול מי שנשא על כתפו את תג החטיבה. בעצרת השתתפו כ-4000 איש ובהם לוחמים ומפקדים בהווה ובעבר ובני המשחות.

עוצבת ברק כיום כמו בעבר מצויה בחוד החנית של הלחימה, ובעתיד הקרוב תצטייד בטנקים מהדור החדש – מרכבה סימן 4 "ברק". החטיבה מצויה כבר בימים אלה בתהליך של הסבה והכשרת הלוחמים לקראת עידן חדש של פעולה על פלטפורמה חדשנית, בתקווה לעוד 50 שנים של ברק.

1.	לוחמי החטיבה ביום המירוץ, צילום דו"צ חטיבה 188

 לוחמי החטיבה ביום המירוץ. צילום: דו"ץ חטיבה 188

לוחמי 188 במירוץ

ממפרץ חיפה ועד הגולן. צילום סא"ל טל אלקובי מג"ד 53
עצרת עוצבת ברק

עצרת עוצבת ברק, בראשות מפקדי ההווה והעבר. צילום: דו"צ חטיבה 188

מרכבה 3ד של חטיבה 188

מרכבה 3ד של חטיבה 188 באימון ברמת הגולן. צילום: סא"ל (במיל') מיכאל מס