הרמטכ"ל: "השריון תמיד יהיה מוכן כחלק בלתי נפרד מצוות הקרב המשולב"

רא"ל גנץ נשא דברים בטקס ההתייחדות לחללי חיל השריון, והוסיף כי "גם בחלוף הזמן ועם עדכון תורת הלחימה, נשאר העיקרון המוביל והחשוב – האדם שבטנק"

 אלעד הלפרין (מאתר צה"ל, 1 באוקטובר 2014)

הרמטכ"ל בני גנץ ושר הבטחון בוגי יעלון. צילום: דובר צה"ל

צילום: דובר צה"ל

עצרת הגבורה השנתית למורשת לוחמי השריון לדורותיהם התקיימה היום (רביעי) באתר "יד לשריון" בלטרון. הטקס נערך במעמד שר הביטחון, מר משה (בוגי) יעלון, ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור וקצין השריון הראשי, תא"ל שמואל אולנסקי.

בדבריו, הדגיש הרמטכ"ל כי כוחות השריון יישארו חלק חשוב ובלתי נפרד מחזית הלחימה הראשונה של כוחות צה"ל. ""עם השינויים שחלו באיומים הניצבים לפנינו ובמורכבות שדה הקרב, השריון תמיד היה, ותמיד יהיה, מוכן לכל אתגר – אם ככוח עצמאי בקרב יבשתי ובעיקר כחלק בלתי נפרד מצוות הקרב המשולב", אמר רא"ל גנץ. "אנו יודעים כי גם בחלוף הזמן, וגם עם עדכונה של התורה, העיקרון המוביל, העיקרון החשוב, נשאר מקור כוחו של החיל כשהיה – האדם שבטנק."

חלקו של חיל השריון במבצע "צוק איתן" היה משמעותי, כשלוחמי החיל היו מהראשונים שנכנסו לרצועת עזה במסגרת התמרון הקרקעי שנועד להשמדת מנהרות הטרור. "במהלך המערכה, עם מורשת שריון על הגב, הובילו הלוחמים את הלחימה, סיפקו חיפוי אש והיוו כוח מכריע בשטח צפוף ומאוכלס", סיפר הרמטכ"ל. "ראיתי את הלוחמים רגע לפני כניסה – האומץ, משולב בעוצמת האש ורצון האדם, מוכנים להתייצב ולבצע את המשימה – תהא אשר תהא. ראיתי אותם מתאימים את השיטה לאתגר, וכותבים את הפרק הבא במורשת החיל". במבצע, איבד החיל 14 לוחמים שנפלו בשדה הקרב.

בשנה האחרונה חיל השריון עבר מהפכה, עם הפסקת השימוש בטנקי מרכבה סימן 1 ובטנקי ה"פטון" (המגח), לצד קליטת טנקי המרכבה סימן 4 ושינויים מבניים נוספים. "שוב הוכחנו כי במקום בו נדרשת עוצמה, גמישות, יוזמה וקטלניות – השריון מוביל את המאמץ היבשתי", אמר קצין השריון הראשי. "במבצע מימשנו את תפיסות ההפעלה ואת טכניקות ההפעלה מהשנים האחרונות. הבאנו אמצעים חדשים שהעמידו אותנו בחזית הטכנולוגיה, ואת צוות הקרב הגדודי שפעל בעוז. הכרענו כל מפגש עם האויב, אך מעל כל זאת הוכחה רוח הלחימה – האדם שבטנק ניצח שוב", סיכם.

במהלך הטקס הונחו זרים לזכרם של 4,985 חללי חיל השריון שנפלו במשך 66 שנים של לחימה והגנה על גבולותיה של מדינת ישראל, תוך לקיחת חלק פעיל בלחימה בכלל מלחמות ישראל.