מפקדים ביבשה, באוויר ובים פנו לתקן את העוול שנעשה לדעתם לרמטכ"ל דדו

כמאתיים מפקדים ממלחמת יום הכיפורים ביבשה, באוויר ובים פנו לראש הממשלה ולשר הביטחון לתיקון העוול שנעשה לדעתם לרמטכ"ל מלחמת יום הכיפורים רב-אלוף דוד (דדו) אלעזר ז"ל, ולדחות את המלצת ועדת אגרנט

 

ליקט אל"ם (במיל') שאול נגר

כריכת הספר של חנוך ברטוב על דדו

רקע

לעיונכם הפנייה שנעשתה אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ואל שר הביטחון מר משה (בוגי) יעלון בהמלצה לדחות את המלצת ועדת אגרנט בעניין הרמטכ"ל דוד (דדו) אלעזר. הוועדה המליצה על הדחתו של הרמטכ"ל דוד אלעזר, מפני שלא היו לו הערכות מודיעין משלו ותוכנית מגננה מפורטת, ובשל הביטחון המופרז שלו ביכולתו של צה"ל להדוף את האויב בעזרת כוחות הצבא הסדיר בלבד. כידוע, בעקבות פרסום דוח הביניים דוד אלעזר התפטר מתפקידו.

עד היום מהווה דוח הוועדה מקור לחילוקי דעות הן במישור המהותי, והן במישור הפרסונלי. ביקורת רבה נמתחה על יחסה המקל של הוועדה לאחריותו המיניסטריאלית של הדרג המדיני, ובפרט לאחריותו של שר הביטחון, משה דיין, שעליו אמרה הוועדה: "כל עוד הוא מקבל את דעת יועציו אין הוא נושא באחריות אישית".

 

יוזמת הפנייה

תא"ל (במיל') אריה קרן, שהיה מפקד חטיבת טנקים במלחמת יום הכיפורים בחזית הדרום, פתח ביוזמה לתקן את העוול שנעשה לדעתו לרמטכ"ל דוד אלעזר על ידי ועדת אגרנט, וגיבש פנייה לראש הממשלה ושר הביטחון. לפנייה הצטרפו כמאתיים מפקדים וקצינים ששירתו במלחמת יום הכיפורים. הבאנו לעיונכם את הפנייה ואת רשימת המזדהים איתה.

מפקדים ולוחמים ממלחמת יום הכיפורים המעוניינים להצטרף להזדהות עם פנייה זו מתבקשים לכתוב אלינו.

 

לעיון בכתבה קודמת בנושא מיום 8 בדצמבר 2013 ראו כאן.

 

40 שנה למלחמת יום הכיפורים

 

לכבוד:

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו
שר הביטחון רא"ל (במיל') מר משה (בוגי) יעלון

שרי ממשלת ישראל

 

הנדון: תיקון עוול שנעשה לרמטכ"ל דוד (דדו) אלעזר ז"ל

 

אנו 187 מג"דים, מח"טים ומקביליהם באוויר ובים ולוחמים רלוונטיים נוספים, כולנו מפקדים במלחמת יום הכיפורים. מתוקף היותנו לוחמים, משקלנו המקצועי והמוסרי המצטבר, ולאחר 40 שנה של חיבוטי נפש, גאווה, ובחינה דקדקנית, קובעיםשוועדת אגרנט החמירה ביחס למפקדנו במלחמה – הרמטכ"ל דוד אלעזר – שבמנהיגותו, החלטותיו, רוחו האיתנה והמקרינה באוקיינוס הספק והמבוכה, כאשר עמדנו כפסע מכישלון, ובתנאים שאין קשים מהם – הוביל תוך ימים לניצחון יוצא דופן בהיסטוריה הצבאית, אשר השלכותיו לעוצמת צה"ל והמדינה משפיעות גם כיום, 40 שנה למלחמה.

אנו ממליצים לממשלת ישראל לתקן עוול מהותי, מוסרי והיסטורי, ולא לקבל המלצות ועדת אגרנט ביחס למצביא מלחמת יום הכיפורים רא"ל דוד אלעזר ז"ל, ולהביע במעמד מיוחד הערכה רבה לפועלו.

בכך להוביל "רחשי לב" הציבור שבחושיו הבריאים הבין את המשגה, מוקיר ומעריך את דדו שהוביל לסיום המלחמה בניצחון צבאי, 101 ק"מ מקהיר וכ-40 ק"מ מדמשק.

 

הערה: אנו יודעים ומאמינים שחיילים ומפקדים רבים שלא פנינו אליהם מזדהים עם פנייה זו.

 

העתקים
נשיא המדינה מר שמעון פרס

יו"ר הכנסת מר יולי אדלשטיין

נשיא בית המשפט העליון מר אשר גרוניס

הרמטכ"ל רא"ל בנימין (בני ) גנץ

 

לאחר התייעצות עם כבו' הנשיא (בדימ') השופט מר מאיר שמגר ועם פרופ' אסא כשר

 

מצורפת בזה:

רשימת 187 מפקדים מזדהים ממלחמת יום הכיפורים

 

בשם הרשומים:

תא"ל (במיל') אריה קרן

מח"ט 500 ביום הכיפורים

הצנחנים 13 אשקלון

טלפקס: 08-6732370

נייד: 050-6929025

דוא"ל: ariekeren@bezeqint.net

 

לעיון ברשימת המזדהים עם הפנייה ראו כאן.