רוח הלחימה ומסירות הנפש במבצע 'צוק איתן'

"מפקדי צה"ל, אתם וחייליכם הפגנתם את רוח הלחימה הנדרשת במבצע 'צוק איתן' בהדגשת הדבקות במשימה והחתירה לניצחון, תוך גילוי נחישות ואומץ לב, מוטיבציה גבוהה, רֵעות וערבות הדדית, אמון במפקדים ואמונה בצדקת הדרך עד כדי מוכנות לבצע פעולות שיש בהן סיכון חיים והקרבה." כך כותב נציב קבילות החיילים באיגרת שהפיץ בכלל צה"ל ביום 1 בספטמבר 2014

 

האלוף (במיל') יצחק בריק, נציב קבילות החיילים

 

 מדינת ישראל - נציב קבילות החיילים

 

ו' באלול התשע"ד

1 בספטמבר 2014

 

אגרת נציב קבילות החיילים – רוח הלחימה ומסירות הנפש במבצע 'צוק איתן'

 

ראויים להיקרא אמיצי לב רק אלה המכירים ויודעים את נוראות המלחמה וגם את נעימות החיים, ואינם מתחמקים בשל כך מהסכנות[1].

 

מפקדי צה"ל,

  1. כאזרח מדינת ישראל שנולד עם קום המדינה ביישוב ספר על הגבול, כלוחם אשר השתתף ברבות ממלחמות ישראל על הגנת המולדת, חווה מצבים קשים מנשוא ואיבד רבים מחבריו הטובים ביותר בשדה הקרב, אני עומד היום ומצדיע לכם ולחיילי צה"ל על רוח לחימה למופת במבצע 'צוק איתן'אני מצדיע לכם היום על הדוגמה האישית שהפגנתם בשדה הקרב, על הרעות, על החברות ועל הערבות ההדדית. על המקצועיות, המשמעת והמיקוד בהשגת המשימה. אני מצדיע לכם היום על אמונתכם בצדקת הדרך, על הבנתכם היטב שאין אחרים שיעשו את המלאכה ואין אחרים שיעמדו כחומה בצורה מול אויב אכזר המנסה לפגוע ללא כל הבחנה באזרחי ישראל. אתם וחייליכם הוכחתם, מעל לכל ספק, כי אתם ראויים לאמון שאזרחי ישראל נותנים בכם. אתם ממשיכים את דרכם של דורות לוחמים אשר חירפו את נפשם להגנת המולדת ואפשרו לאזרחי ישראל לחיות בביטחון במדינת ישראל. אתם חוליה נוספת במורשת הגבורה, אותה הטביעו כל לוחמי מלחמות ישראל.
  2. באגרת שהופצה מטעמי בתחילת שנת עבודה זו אשר עסקה ברוח לחימה, ציינתי כי לאורך שנות קיומו, ניצח צה"ל במלחמות ישראל בעיקר הודות לרוח לוחמיו, לתעצומות נפשם, לעוז רוחם, להקרבתם ולהכרתם ואמונתם בצדקת הדרך. את מלחמות ישראל ניצחו דורות של מפקדים וחיילים צעירים שנלחמו במצבי קיצון של סיכון חיים, ערפל קרב וחוסר וודאות. בנחישות ובאומץ לב, הם המשיכו להילחם גם כשחבריהם נפצעו או נהרגו לידם, לקחו יוזמה והמשיכו בלחימה גם במצבים בהם המפקד נפגע והבינו כי אין להם מי שימלא את מקומם ויחליף אותם בעמידתם האיתנה מול האויב. הם האמינו בצדקת הדרך וחרפו את נפשם למען מדינת ישראל, כאשר רבים מהלוחמים שילמו את היקר מכל – את חייהם. כך פעלתם גם אתם וחייליכם במבצע 'צוק איתן'.
  3. במהלך המבצע ביקרתי בבתי-החולים בהם מאושפזים פצועי צה"ל. בביקורים אלו שוחחתי עם הפצועים ועם בני משפחותיהם והתרשמתי עמוקות מחוזקם והתמדתם. רצון הפצועים לשוב ולסייע לחבריהם בשדה הקרב מילא אותי כוח והשראה. פגשתי את ארץ ישראל היפה! את הסגלים הרפואיים המטפלים בפצועים במסירות הראויה לכל שבח ואת הקצינים והחיילים המלווים את הפצועים ואת בני משפחותיהם. פגשתי חברה ישראלית אשר ממטירה על פצועיה ועל לוחמיה חום ואהבה. מצאתי את ארץ ישראל במיטבה. שילמנו מחיר כבד במבצע 'צוק איתן', אולם הודות ללחימתם העיקשת והנועזת של הנופלים וחבריהם, של טובי בנינו, אנו יכולים להמשיך ולחיות באזור סוער שמשתנה לנגד עינינו במהירות רבה.
  4. במבצע בו לקחו חלק זרועות האוויר, הים והיבשה ובכלל זה כוחות החי"ר, השריון, ההנדסה, התותחנים, האיסוף הקרבי ויחידות פיקוד העורף, ניכרו יכולות גבוהות בהפעלת אמצעי לחימה, ונעשה שימוש בטכנולוגיות המובילות בעולם אשר פותחו ויוצרו בתעשיות מדינת ישראל. הופעלו יכולות מרשימות בתחום המודיעין, התקשוב, הלוגיסטיקה, הרפואה, וכוח-האדם טופל בצורה מקצועית ומסורה. כל אלו ועוד נתנו את השקט הדרוש ללחימה ואת הביטחון הדרוש לעורף.
  5. לאורך שנות קיומה, עומדת מדינת ישראל לפני אתגרים ביטחוניים קשים ומורכבים ולפנינו אתגרים ביטחוניים מורכבים לא פחות. "האביב הערבי" הביא עימו חוסר יציבות נוסף באזורנו וגורמים קיצוניים פועלים סביב גבולותינו בזירות הקרובות והרחוקות. הישגיו הרבים של צה"ל בשמירה על גבולות המדינהבעיתות שגרה ולחימה, היא פרי עמלם של הטובים שבבנינו בשירות החובה והמילואים, ובעיקר בזכות משרתי הקבע אשר בחרו להמשיך בשירות ורואים בו דרך ושליחות. אלו שלקחו על שכמם את עול ביטחון המדינה יום-יום, שעה-שעה, ובחרו לשרת בשירות קבע, תוך וויתור על חיים נוחים יותר. אלו שהנחילו ומנחילים לדורות הצעירים המשרתים בצבא את הערכים, אהבת המולדת, היכולת המקצועית, המוטיבציה והאמונה בצדקת הדרך. יכולת הצבא טמונה בעיקר באיכות חייליו ומפקדיו, ועל כן הציבור הישראלי נדרש לתמוך במפקדי הצבא ולוחמיו גם בעיתות מלחמה וגם בעיתות שגרה. רק כאשר צעירי המדינה ירגישו שהשירות נמצא בסדר עדיפות לאומי גבוה וזוכה להערכה רבה ורוח גבית מהציבור, כפי שהיה שנים רבות מאז הקמתה של מדינת ישראל – הם ימלאו את שורות צבא הקבע ויקנו בסיס חזק ואיתן לצה"ל, אשר הוא זה המשמר את יכולות צה"ל הייחודית.
  6. מפקדי צה"ל, אתם וחייליכם הפגנתם את רוח הלחימה הנדרשת במבצע 'צוק איתן' בהדגשת הדבקות במשימה והחתירה לניצחון, תוך גילוי נחישות ואומץ לב, מוטיבציה גבוהה, רֵעות וערבות הדדית, אמון במפקדים ואמונה בצדקת הדרך עד כדי מוכנות לבצע פעולות שיש בהן סיכון חיים והקרבה. אתם מהווים היום דוגמה אישית לעם ישראל, והודות לאומץ לבכם וגבורתכם אתם מצווים לנו את החיים ומאפשרים לנו להמשיך לחיות ולבנות את מדינתנו.

האלוף (במיל') יצחק בריק, נציב קבילות החיילים

  

[1] פריקלס, מדינאי, רטוריקן ומצביא בולט באתונה, 429 – 461 לפנה"ס.

תגיות: צוק איתן