זרוע היבשה ממשיכה בתהליך ההצטמצמות: עוצבת הבזקה נסגרה

רוב אנשי המילואים של עוצבת השריון ישובצו לשירות ביחידות אחרות. מפקד פיקוד המרכז: "זהו חלק מתהליך רחב שיכין את צה"ל לשדה הקרב העתידי"

 מיכל גלברד (מאתר צה"ל, 18 במאי 2014)

צילום אילוסטרציה: דובר צה"ל

ממשיכים להתייעל: עוצבת השריון במילואים "הבזקה", הכפופה לפיקוד המרכז, נפרדה לאחרונה באירוע מיוחד ממשרתיה ומפקדיה לאורך השנים. העוצבה הוקמה כחלק מלקחי מלחמת יום הכיפורים, וכעת הוחלט לסגור אותה כחלק מתהליך הארגון מחדש של מערך המילואים.

הטקס התקיים בנוכחות מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון; מפקד עוצבת עידן, תא"ל אמיר אבולעפיה; קצין המילואים הראשי (קמל"ר), תא"ל הושע פרידמן בן שלום; קצין השריון הראשי (קשנ"ר), תא"ל שמואל אולנסקי ומפקד העוצבה הנוכחי, אל"ם רונן דגמי.

"מאז הקמתה השתתפה החטיבה בלחימה ונשאה בעול הביטחון בכל מקום שנדרשה במלחמות ומבצעי ישראל. יצרתם מורשת, כתבתם ערכים והנחלתם ביטחון. שימור המורשת הזו בוודאי חשוב לכם, אנשי המילואים, אך חשוב לנו עוד יותר", אמר אלוף אלון בטקס.

עוד התייחס מפקד פיקוד המרכז לתהליך ההתייעלות שעובר מערך המילואים על רקע האיומים הניצבים בפני ישראל. "אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופה מלאת שינויים בהיסטוריה של המזרח התיכון. מדינות ערב שמסביבנו עוברות טלטלה שמתפתחת לאירועים בגבולות מדינת ישראל. יש בשינויים הגאו-אסטרטגיים האלה גם שינויים משמעותיים בשדה הלחימה", טען אלוף אלון. "נושאים אלה מצטרפים לשינויים בסדר העדיפויות הלאומי. סגירת העוצבה היא חלק מתהליך רחב, שבסופו של דבר יביא לצה"ל מוכן וערוך יותר לשדה הקרב העתידי", הוסיף.

צה"ל מתחדש בראייה קדימה

מרבית אנשי המילואים של עוצבת הבזקה ישולבו ביחידות מילואים לוחמות אחרות. "היה כאן מאמץ גדול והרבה יוזמות של מפקדים בכדי למצוא למרבית אנשי המילואים בית חדש, מתוך רצון להמשיך ולתרום ולשרת שירות משמעותי. זו גם הזדמנות בשבילנו למלא את השורות במקומות אחרים. בסוף נשארת תשתית בנויה היטב", אמר מפקד פיקוד המרכז בשיחה עם אתר צה"ל.

מפקד עוצבת עידן, תא"ל אמיר אבולעפיה, התייחס לתרומת אנשי המילואים לפעילות העוצבה. "יש פה חלוקה יפה בין האנשים שבאמת הגיעו למיצוי, בעיקר עקב הגיל והמקצוע הצבאי שלהם וישתחררו כעת; ובין מוטיבציה אדירה של מאות ממשרתי העוצבה שימשיכו לתרום ביחידות רבות אחרות", אמר לאתר צה"ל.

"לרוב האנשים זו התחלה חדשה והשתלבות בבית חדש", ציין אל"ם דגמי, מפקד העוצבה הנסגרת. קצין המילואים הראשי סיפר לאתר צה"ל כי "המעמד הזה גם עצוב, אך נותן תקווה. זה לא כל כך נעים לראות עוצבה נסגרת, אך מצד שני, כשאתה רואה את הרוח החזקה ואת המורשת הממשיכה, מבינים שהרוח הזו לא עוברת מהעולם".

"זה יום של רגשות מעורבים. עם כל העצב שלנו, והפרידה מהאנשים שהם חלק מהעוצבה בהווה ובעבר – זו התחדשות של צה"ל בראייה קדימה, למציאות המתאימה לשדה הקרב החדש", סיכם אלוף אלון.