ממשיכים בהתאמת השריון - החלו באיחוד חטיבות טנקים

החיל איחד שתי חטיבות מילואים שישודרגו ויותאמו למציאות החדשה. מפקד העוצבה: "אנחנו בכוננות תמידית לצאת למלחמה"

 מיכל גלברד (מאתר צה"ל, 12 במארס 3014)

 

טנקי שוט באימונים (צילום מהעבר)

 "עוצבת המחץ", המשמשת כיום כחטיבת שריון במילואים, מוזגה החודש עם חטיבה נוספת של החיל. צעד זה נעשה כחלק משינויים ארגוניים הנערכים בצה"ל ובמערך המילואים והשריון בפרט.

מיזוג החטיבות צוין בטקס שהתקיים בלטרון, בו השתתפו קצין השריון הראשי, תא"ל שמוליק אולנסקי, מפקד העוצבה שהחטיבה החדשה נמצאת תחת פיקודה, ובכירים שפיקדו בעבר על החטיבה.

"הקשר בין החטיבה עליה פיקדתי לחטיבה כיום הוא האנשים שבה, עם הערכים והמוטיבציה. החטיבה בתקופתי הייתה סדירה, וכיום היא חטיבת מילואים-ואני מתפעל מהנכונות של אנשיה להמשיך ולשרת", סיפר לאתר צה"ל אלוף במילואים שפיקד בעבר על החטיבה.

ל"עוצבת המחץ" תרומה משמעותית לביטחון ישראל, שחלקים ממנה הוצגו במהלך הטקס. העוצבה השתתפה בקרבות מהקשים ביותר במלחמת יום הכיפורים וספגה אבדות רבות, וכמו כן לקחה חלק מרכזי במלחמות ובמבצעים הגדולים והמעצבים ביותר בהיסטוריית המדינה.

תהליך ההתחדשות בחטיבה אינו עוצר במיזוג, וחטיבת הטנקים מצטיידת כעת גם בכלים חדישים יותר. "לחטיבה נכנסים היום גם רק"ם חדש ואנשים חדשים, זה לא רק מיזוג, זה גם שינוי ביכולת החטיבה שכעת הופכת לרלוונטית במציאות האתגרית של ימינו", סיפר לאתר צה"ל המח"ט הנכנס, אל"ם גרמן גילטמן. לדבריו, "המציאות במזרח התיכון מחייבת את כולנו להתכונן למלחמה. אנשי המילואים, חיילי המפקדה, קצינים ומפקדים – המוטיבציה שלכם לשרת ולתרום אינה דבר מובן מאליו. אתם מראים את פניה היפות של החברה הישראלית."

את החשיבות שבהשתנות והתאמה למציאות האתגרית החדשה הדגיש גם המח"ט היוצא בדבריו, אל"ם חיים עידו. "ערב זה מסמל עדכניות, חדשנות ולמידת הסביבה שמשתנה לנו מול העיניים. ממלחמה מול צבאות גדולים וחשופים בחזית, לאויב הפועל בלי להתגלות ויורה לעבר העורף הישראלי. שינויים אלה מחייבות אותנו להתאמות, ביניהם הקטנת סד"כ השריון וביצוע שינויים ארגוניים", אמר.

"אנחנו בכוננות תמידית לצאת למלחמה, זה לא קיים בשום מקום אחר בעולם, וזה מתאפשר בזכותכם אנשי המילואים", ציין מפקד העוצבה, "אנחנו לומדים מהעבר דרך ההווה בשביל העתיד, אתגרים גדולים ניצבים בפנינו והיכולות שלנו טובות. אבל בסוף הנכס הכי חזק שלנו זה אתם, האנשים. מה שהעברנו פה היום זה לא דגל, זה מורשת. ערכים שילוו אותנו ברגעים הקשים, אחריות ומחויבות, שעוברים מדור לדור שנמצא על המשמרת".

לכתבה בשם "חטיבה 14 – מותג ומורשת שריונאית שיוסיפו להתקיים" ראו כאן: