ערב מפקדים מרגש בראשות קצין השריון הראשי תא"ל גיא חסון, יו"ר עמותת יד לשריון האלוף (במיל') אודי שני ונשיא "בני ברית" ישראל מר דניאל גרץ התקיים ביד לשריון ביום 14 במארס 2019. בערב זה חולקו מטעם ארגון "בני ברית"" שש מלגות לימודים לאנשי מילואים מצטיינים, וכן נפרדו מקצינים שסיימו את שירותם בקבע. העיתונאי מר צבי יחזקאלי חתם את הערב בהרצאה מרתקת על "מגמות בעולם הערבי"

חלוקת מלגות. מימין: האלוף (במיל') אודי שני, הגברת נחמה בר-כוכבא ומר דניאל גרץ

אל"ם (במיל') שאול נגר

זו השנה השנייה שבה מתקיים טקס חלוקת מלגות לאנשי מילואים מצטיינים, מטעם ארגון "בני ברית" ישראל. שישה לוחמי מילואים מצטיינים זכו כול אחד במלגת לימודים נכבדה בטקס מרגש שהתקיים באולם המרכבה, במעמד נשיא "בני ברית, ישראל מר דניאל גרץ, לוחם שריון בעברו בחטיבה 7, האלוף במילואים אודי שני יו"ר העמותה, קצין השריון הראשי תא"ל גיא חסון והגברת נחמה בר-כוכבא יו"ר ועדת החינוך של יד לשריון. הקשר עם ארגון "בני ברית" נוצר לפני כמה שנים ביוזמת הגברת נחמה בר-כוכבא. בהמשך הערב נפרד חיל השריון מכמה קצינים שסיימו את שירותם בקבע. בחלקו האחרון של הערב התקיימה הרצאה מרתקת של העיתונאי והמזרחן צבי יחזקאלי בנושא "מגמות בעולם הערבי". הנחה את הערב מיודענו תנ"צ (בדימוס) אליהוא בן-און.
מר דניאל גרץ נשיא בני ברית ישראל נושא דבריו

מר דניאל גרץ נשיא בני ברית ישראל נושא דבריו

דברי הברכה של נשיא בני ברית ישראל מר דניאל גרץ

ערב טוב למפקדי השריון, לסטודנטים הזוכים במלגות ולאורחים המשתתפים בערב מפקדים חגיגי זה.

זו השנה השנייה שארגון בני ברית ישראל מעניק מלגות לימודים לשישה חיילי מילואים מצטיינים, סטודנטים במוסדות לימוד אקדמיים. אלה הם שישה חיילים מצטיינים שהוועדה המשותפת לארגון בני ברית ולהנהלת יד לשריון בחרה מבין כלל המצטיינים בחטיבות השריון שהומלצו על ידי המפקדים.

בני ברית שהוא אחד הארגונים החברתיים והתנדבותיים המובילים בישראל, פועל בשיתוף עם עמותת יד לשריון בלטרון זו השנה השלישית, וחלק מחברי הארגון שירתו בעברם בחיל מפואר זה. הענקת מלגות הלימוד לסטודנטים, שהם חיילי מילואים מצטיינים הנושאים בנטל ועושים מעל ומעבר בשירות המילואים, מהווה סמל וציון להערכה שארגון בני ברית ישראל רוחש לזוכים.

ארגון בני ברית משתתף, כידוע, בפעילויות חברתיות והתנדבותיות שונות בכל חלקי הארץ. 1800 חבריו המתנדבים ב-65 לשכות בכול חלקי המדינה, מסייעים ליחידות שונות בצה"ל ובמשמר הגבול, ובמקביל מסייעים במוסדות חינוך בעזרה לתלמידים הנזקקים בלימודים, בהתנדבות במוסדות אוכלוסיות חלשות וחריגות, באימוץ חיילים בודדים, בחלוקת מזון לנצרכים ועוד.

ארגון בני ברית ישראל מהווה חלק מהארגון העולמי של בני ברית הפועל ב-59 מדינות בעולם ומונה כחצי מיליון חברים בכול קצווי עולם. אנו, הארגון בישראל, מאמצים את הסיסמה של מתן דגש על החינוך ומתן דוגמה אישית. הארגון פועל כיום בו זמנית באירופה ובארצות הברית ולוחם בחורמה באנטישמיות המרימה ראש.

כאן המקום לציין את צוות שיתוף הפעולה של יד לשריון ובני ברית ישראל, בראשות תת-אלוף במילואים חנן ברנשטיין – מנכ"ל עמותת יד לשריון, לברך ולהודות לחברי הצוות ובהם הגברת נחמה בר-כוכבא (בריל) יושבת ראש ועדת החינוך של יד לשריון ואלמנתו של אחד מלוחמי השריון הנועזים האלוף משה בריל, אל"ם במילואים שאול נגר, עורך הביטאון שריון וחבר בוועדת החינוך, עו"ד צבי רוטנברג – נשיא בני ברית לשכת ירושלים, ד"ר הדס הכהן נשיאת לשכת רוטשילד בראשון לציון ומחזיקת תיק החינוך בעיריית ראשון לציון לאוכלוסייה ייחודית שהייתה מראשוני מדריכות השריון בבית הספר לשריון, והח"מ. תודה מקרב לב לד"ר אבי חולי שסיים לאחרונה את תפקידו כחבר צוות שיתוף הפעולה, שהחל במיזם חשוב של יהודים מצילים יהודים בשואה.

עוד ברצוני לציין שצוות שיתוף הפעולה פועל לפי תוכנית הכוללת הרחבת שיתוף הפעולה בין שני הגופים בתחומים שצוינו, ובמסגרת חלוקת המלגות נבחרו השנה שישה חיילי מילואים מצטיינים וסטודנטים שהומלצו על ידי מפקדיהם מבין עשרות מועמדים, חיילי שריון מכלל חטיבות השריון, כשהחיילים הנבחרים נושאים בנטל, במסירות ובחתירה למצוינות במהלך שרות המילואים.

בשם חברי הוועדה ובשמי הנני מברך את מקבלי המלגות וגאה בשם ארגון בני ברית להעניק את המלגות לששת חיילי המילואים, המשמשים דוגמה וציון דרך של ארגוננו שהציב בראש יעדיו מתן דגש על החינוך תוך כדי מתן דוגמה אישית.

היו ברוכים ותצלח דרככם!

חלוקת מלגות. מימין: האלוף (במיל') אודי שני, הגברת נחמה בר-כוכבא ומר דניאל גרץ

חלוקת מלגות. מימין: האלוף (במיל') אודי שני, הגברת נחמה בר-כוכבא ומר דניאל גרץ

הזוכים במלגות

ואלה הם הזוכים במלגות מטעם ארגון בני ברית ישראל:

  • סרן הדר בן-שחר, מ"מ בגדוד 7421 בחטיבה 4. הדר נשוי ואב לשני ילדים, קצין איכותי, אחראי ומקצועי, מוביל את חייליו בצורה מיטבית ותורם רבות לתפקוד הפלוגה. הדר לומד הנדסת מכונות במכללת עזריאלי בירושלים.
  • רב-סמל עידו וואנה, מפקד טנק בגדוד 74 בחטיבה 188. עידו נשוי ואב לשניים. עידו משקיע בתפקידו כמילואימניק ומקפיד עם חייליו בהיבטים מקצועיים ומשמעתיים גם יחד, מביע את דעתו ומוביל שינויים בקרב כלל מפקדי הפלוגה. עידו לומד רפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב.
  • רב-סמל ראשון סרגי טרובינסקי הוא חובש גדודי בחטיבה 460. סרגיי הוא חובש גדודי מוערך מאוד ומצטיין בתפקידו, בעל יחסי אנוש מעולים ומהווה דוגמא ליתר החובשים בתאג"ד. בחייו האזרחיים, סרגיי עובד במד"א ולומד רפואת חירום בפקולטה לרפואה בצפת.
  • רב-סמל ראשון אורי לביא משמש מש"ק הדרכה בגדוד 9212 בחטיבה 205. אורי מבצע את תפקידו באופן מקצועי וברמת מיומנות גבוהה. תורם רבות לפיתוחה של מתודת ההדרכה ביחידה. נרתם לכל משימה ובקשה ועושה זאת ברצון רב גם כשהדבר מפריע פוגם בלימודיו. אורי לומד פסיכותרפיה במכללת רידמן.
  • רב-סמל נֹעם קאופמן משמש נהג-לוחם בפלס"ר של חטיבה 8. נעם הינו חלק חשוב ומרכיב דומיננטי בפלוגה, מגיע לכל ימי המילואים והפעילות של הפלס"ר, לאימונים, תעסוקות ותרגילים. נוסף לכך נעם מתנדב באזור עוטף עזה בסיוע לכוחות הכיבוי בגזרה. נעם לומד הנדסת מכונות במכללת אפקה.
  • סגן יואב קיסר הוא מ"מ בגדוד 79 בחטיבה 14. יואב בולט במנהיגותו השקטה והרצינית בכלל הפעילות ביחידה. מוביל את מחלקתו בצורה מעוררת הערכה. מוערך ואהוב על חייליו ומפקדיו. יואב לומד מדעי המחשב באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

מקבלי המלגות בצילום קבוצתי עם מר דניאל גרץ נשיא בני ברית ישראל (ראשון משמאל), הגברת נחמה  בר-כוכבא יו"ר ועדת החינוך ביד לשריון, האלוף (במיל') אודי שני יו"ר עמותת יד לשריון וקצין השריון הראשי תא"ל גיא חסון

מקבלי המלגות בצילום קבוצתי עם מר דניאל גרץ נשיא בני ברית ישראל (ראשון משמאל), הגברת נחמה
בר-כוכבא יו"ר ועדת החינוך ביד לשריון, האלוף (במיל') אודי שני יו"ר עמותת יד לשריון וקצין השריון הראשי תא"ל גיא חסון

 

קצין השריון הראשי תא"ל גיא חסון נושא דבריו בטקס

קצין השריון הראשי תא"ל גיא חסון נושא דבריו בטקס

קצין השריון הראשי תא"ל גיא חסון, יחד עם יו"ר עמותת יד לשריון האלוף (במיל') אודי שני, נפרדו מקציני שריון שסיימו את שירותם בקבע. הקצינים הפורשים זכו לשי מטעם עמותת יד לשריון ובו הספר "מסע חיים", על חייו של האלוף (במיל') חיים ארז (ששימש יו"ר העמותה לפני אודי.

הקצינים שפרשו הם: סא"ל יעל אשל, סא"ל ארז סעדון, סא"ל אוהד אורגל, סא"ל תמיר פלג, סא"ל אלון לוין, רס"ן רועי גושן, רס"ן מירן אלמוג.

דברי קצין השריון הראשי תא"ל גיא חסון

אנחנו מצליחים בשיתוף פעולה מרגש להביא אנשי מילואים ולתת לכם שי קטנטן לעומת מה שאתם נותנים למעננו, בשביל העם הזה. אני מחבק אתכם היום ומצדיע לעשייה שלכם בתחילת בדרככם האזרחית. ולמקבלי המלגות – לא פשוט להגיע ולקבל את המלגה הזאת, צריך לתת עבודה, צריך להיות בולט, אתם ראויים וזכיתם בה בזכות עשייה גדולה בהערכה רבה. איחולי הצלחה רבה.

הפורשים היקרים שלנו – הרבה מאוד שנים הייתם במערכת כול כך משמעותית ותובענית, זה אתגר גדול. ולפעמים אומרים שגם האתגר לעזוב אותם זה לא פשוט. בערב זה אנחנו מישירים מבט ואומרים תודה, מודים על כול מה שעשיתם עבורנו, על מה שהייתם בשבילנו, בשביל חיל השריון ובשביל צה"ל בכלל, ומאחלים לכם הצלחה רבה. אנו מתחייבים להישאר ולהיות בשבילכם. שאפשר להשתחרר מחיל השריון אבל אי אפשר לשחרר את חיל השריון ממך. לכן המקום הזה והבית הזה ימשיכו להיות בית גם עבורכם בכול מקום שתצטרכו, וגם אותנו נמשיך להיות בשבילכם. דרך צלחה במעלה הדרך.

זאת הזדמנות גם להגיד למפקדים שעדיין בשירות ונושאים על כתפיהם את הביטחון השוטף שלנו ועושים את כול מה שהם יכולים כדי להתארגן ליום פקודה. אנו מישירים מבט גם לבנות הזוג ואומרים שאין זה מובן מאליו. לפני יומיים עמדתי באולם זה והיו מולי המתגייסים הצעירים שעוד שבועיים יגיעו ללשכות הגיוס. שליש מהם היו פה. עוד יותר מרגש היה לראות את ההורים שלהם מתערבבים ביניהם, והכי מרגש היה לראות את הניצוץ שלהם בעיניים. אמרתי להם זה שאין בעיה למלא את השורות, אך השאלה היא מי ממלא אותן. והחבורה שיושבת פה היא חבורה נפלאה שמישירים אליה מבט, ומוכיחה לנו שבאמת יש פה על מי לסמוך. מי שממלא את השורות הם אנשים משמעותיים, רציניים, שנכנסים תחת האלונקה.

בלי השותפות האמיתית הזאת של בנות הזוג שום דבר לא היה מצליח. אני יודע שאם אנחנו עושים משהו רציני אתם נותנים לנו גב, ואם אנחנו לא נוהגים בהתאם – אתן מעמידות אותנו במקום. זה המתכונת הנכונה. אני מקווה שכול מי שיושב פה יודע למצוא את האיזונים ולעשות זאת בצורה נכונה. יש פה באמת שותפות אמיתית וזאת הזדמנות להגיד תודה על השותפות בדרך, היא איננה מובנת מאליה מבחינתנו לגמרי, והזדמנות גם להגיע אליכן קצת, ליהנות מערב ביחד, עם או בלי הילדים, לפעמים עדיף בלי, וליהנות מהביחד, גם אחד עם השני וגם הביחד השריונאי והמיוחד הזה שלנו. תודה רבה לכם ותיהנו.

יו"ר עמותת יד לשריון האלוף (במיל') אודי שני נושא ברכה בערב המפקדים

יו"ר עמותת יד לשריון האלוף (במיל') אודי שני נושא ברכה בערב המפקדים

 

פרידה מקצינים שסיימו שירותם בקבע

פרידה מקצינים שסיימו שירותם בקבע

 

העיתונאי מר צבי יחזקאלי בהרצאתו

העיתונאי מר צבי יחזקאלי בהרצאתו

 

תמונות מערב המפקדים וחלוקת המלגות לחצו כאן
צילמה: סמלת עדן יאיר מיד לשריון.