נפתח קורס קצינים ראשון מסוגו ללוחמי הפלוגות המסייעות בשריון

המחזור הראשון כולל עשרה צוערים, והקורס מתקיים בשיתוף פעולה הדוק עם צוערים מגדודי השריון. הצוערים יכירו את הטנקים מבפנים ויעברו הכשרות ייחודיות בתחומי המרגמות, הסיור והחבלה

 גילי קופר (מאתר צה"ל, 19 במארס 2015)

צילום ארכיון: דובר צה"ל

לראשונה: לוחמי הפלוגה המסייעת של חיל השריון יוכלו לצאת לקצונה, במסגרת קורס קצינים ייחודי וראשון מסוגו. המחזור הראשון החל את דרכו לפני שבועיים בבסיס שיזפון של חיל השריון וכשלושה חודשים אחר כך יעבור להשלמה חילית בבה"ד 1. "המחזור הראשון מורכב מעשרה צוערים של הפלוגה המסייעת, שנמצאים בשיתוף פעולה מעמיק עם צוערים מחיל השריון", אמר מג"ד 196 בשיזפון, סא"ל רפי וולפסון. "במהלך הקורס הם נכנסים לתוך טנקים ונחשפים בצורה מעמיקה יותר לתכונותיו ולאתגרים שהוא מעמיד. המתכונת הייחודית הזו מאפשרת הכרה מעמיקה יותר של האתגרים שמציב להם גדוד השריון, מה שיגרום למתן מענה טוב יותר לכוח", חידד.

בקורס שנחשב לחלק טבעי בהתפתחות הפלוגה, יעברו הצוערים הכשרות מסוגים שונים ויתמקצעו באחד משלושת המקצועות של הכוח: מרגמות, סיור וחבלה. "במהלך ההכנה של הקורס ביקרנו בבסיסי אימונים שונים והתרשמנו מהתכנים שמועברים שם, תוך כדי זיהוי צרכים הייחודים לנו", סיפר סא"ל וולפסון. "לדוגמה – הצוערים שיתמקצעו בחבלה יעברו סדנאות ייחודיות, וכוח הסיור יעבור שיעורי גאולוגיה, שיהפכו את הידיעה שלו את השטח למדויקת יותר", ציין.

בנוסף לשיעורים אלו מחכה לצוערים גם היכרות פנים-גדודית מעמיקה יותר, שלטענת סא"ל וולפסון, תעלה את רמת המבצעיות שלהם בצורה משמעותית. "אנחנו נמצאים ממש בפלוגה עצמה מבחינת מגורים – ישֵנים עם קציני השריון מהגדודים", תיאר יואב קולא, צוער בקורס. "כל התרגילים שאנחנו עושים הם עם טנקים, מה שהופך הכל להרבה יותר מציאותי וברור. אתה מבין טוב יותר מה אתה צריך לעשות".

ב"צוק איתן" פעלה היחידה לצד כוחות השריון וסייעה להם בהתגברות על האויב. "לוחמי הפלוגה זיהו טילי נ"ט שנורו לעבר טנקים והכווינו את הטנק להשמדת החוליה היורה", סיפר המג"ד. לדבריו, תרומת הכוח לגדוד הייתה משמעותית. "הלוחמים היוו עין לכוח השריון בנקודות בהן זווית הטנק לא אפשרה לצוות לזהות אויב, מחלקות המרגמות עשו עבודה מדהימה במתן מענה ארטילרי. אין ספק שהפעולות שעשו הרימו את רמת הביצוע של הגדודים", סיכם.