הרמטכ"ל: האנשים הם יסוד כוחו של צה"ל

רא"ל בני גנץ נשא דברים בטקס סיום קורס פו"ם, אותו השלימו בהצלחה 65 קצינים מכלל הזרועות, המיועדים לתפקידי סגן-אלוף במערך הלוחם בצה"ל

מערכת אתר צה"ל (21 במאי 2014, אתר צה"ל)

הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ. צילום: מיכל פתאל

היום (21 במאי) התקיים טקס סיום קורס פיקוד ומטה כללי מחזור ס' באולם "היכל צה"ל", בבסיס לפיקוד ומטה בגלילות. הטקס נערך במעמד ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין (בני) גנץ, וחברי פורום המטה הכללי.

את הקורס סיימו בהצלחה 65 קצינים מכלל הזרועות. הקצינים מיועדים לתפקידי סגן-אלוף במערך הלוחם בצה"ל כמפקדי גדודים, מפקדי טייסות ומקביליהם.

בין המסיימים השנה גם רב-סרן אושרת בכר מחיל האיסוף הקרבי, אשר עתידה להתמנות למפקדת הגדוד הקרבי הראשונה בצה"ל. במהלך הקורס, שנמשך כתשעה חודשים, רכשו החניכים ידע וכלים שיתרמו להמשך שירותם וכן סיירו ביחידות צה"ל השונות ובגזרות הלחימה ברחבי הארץ.

כמו כן, בקורס הושם דגש על שיתוף הפעולה ויצירת שפה משותפת בין זרועות צה"ל, לצורך ביסוס עוצמתו, כשירותו ומוכנותו של צה"ל אל מול האיומים והאתגרים הניצבים בפניו.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף בנימין ( בני) גנץ, אמר לקצינים: "אתם יודעים, בדיוק כמוני, כי האנשים הם יסוד כוחנו. אין לנו נשק עוצמתי מהם, אין לנו נכס חשוב מאמונם. את ההחלטות הקשות שקיבלתי בתקופה האחרונה באשר להמשך הפעילות בצה"ל, קיבלתי כשאני רואה רק אותם מול עיניי. וודאו שגם אתם מקבלים כל החלטה כשהמשימה ואנשיכם הם העומדים לנגד עיניכם. הכירו אותם, הנהיגו אותם. היו להם לדוגמא ולמופת ועשו כל שתוכלו על מנת לוודא שהם ממצים את כישוריהם באופן המיטבי, ושיש להם את הכלים ללמוד ולהתפתח על מנת שבבוא העת הם יובילו את צה"ל קדימה".