חמש מערכות הנשק החמורות בעולם

מלחמה היא דבר רע, אך עדיין לא נמצאה דרך שתמנע לחלוטין שימוש בה לביעור הרע בעולם או לפתרון סכסוכים שלא מצליחים ליישב בדרך לא אלימה. הסרטון שלפנינו הוא במידה רבה תעמולה, אך הוא מציג חמשת אמצעי לחימה שעדיין בשימוש, ולדעת יוצר הסרטון הם הגרועים בהשפעתם

 ליקט וערך אל"ם (במיל') שאול נגר (מאתר www.militaryphotos.net מיום 20 במארס 2014)

 

שבע פעמים בתנ"ך מופיע הביטוי "וּבִעַרְתָּ הָרָע, מִקִּרְבֶּךָ". בכול הפעמים מדובר בהוצאה להורג של חוטאים לסוגיהם. וכך מאותם ימים רחוקים ועד ימינו מוסיפה המלחמה להיות דרך בלתי נמנעת ל"חיסול חשבונות" בין מדינות או בין מדינות לארגוני טרור. הסרטון שלפנינו מונה חמישה אמצעי לחימה המצויים בשימוש כיום, המוגדרים על ידי עורך הסרטון כגרועים ביותר (worst) בהשפעתם על האויב. הסרטון מורכב מקטעים שצורפו יחד להביע רעיון.

ואלה חמשת האמצעים שבסרטון בסדר עולה של חומרה:

  1. נשק נגד טנקים על בסיס מטען חלול (HEAT ammo). פירושHEAT הוא high Explosive Anti-Tank. בחלק זה נראות תוצאות של פגיעת מטען חלול בטנקים של מלחמת העולם השנייה. כמו כן נראה חתך של פגז מטען חלול.

חתך של פגז עם קלע מטען חלול

  1. תחמושת נגד טנקים על בסיס קלע עשוי אורניום מדולל (du).

חתך של כדור אמריקאי לתותח טנק המכיל גרעין חודר העשוי אורניום מדולל (du)

  1. תחמושת המכילה זרחן לבן היוצר כוויות קשות.
  2. תחמושת המכילהפצצונות לסוגיהן (cluster bombs). תחמושת זו משוגרת מארטילריה וממטוסי קרב. כל יחידת חימוש עשויה להכיל עשרות או מאות רבות של פצצונות. רבות מן הפצצות נשארות כנפלים בשטח וגובות קורבנות גם זמן רב לאחר המלחמה שבה נעשה בהן שימוש.

פגזי זרחן לבן שנורו על טנקים במסגרת ניסוי

  1. טילים בעלי ראש קרבי מתפצל שכול אחד מהם יכול להגיע ליעד שנקבע לו. חימוש זה נקרא באנגליתMIRVS (multipleindependantly targetable reentry vehicle).

 

סכמה של טיל בין-יבשתי עם ראש קרבי מתפצל

 

לצפייה בסרטון שפורסם ב-17 בספטמבר 2013 

http://www.youtube.com/watch?v=2cKodGdly9k&fmt=18