מח"ט חדש לחטיבה 401: "משמידה כל איום"

טקס חילופי המפקדים ביד לשריון. מימין: אל"ם יאיר וולנסקי, תא"ל נדב פדן, אל"ם סער צור. צילום: דובר צה"ל

אל"ם וולנסקי החליף בתפקידו את אל"ם סער צור, אשר הוביל את החטיבה בשנתיים האחרונות ובמהלך מבצע "צוק איתן". מפקד עוצבת הפלדה: "החטיבה הוכיחה עליונות מבצעית"

 

מערכת אתר צה"ל (25 באוגוסט 2014)

טקס חילופי המפקדים ביד לשריון. מימין: אל"ם יאיר וולנסקי, תא"ל נדב פדן, אל"ם סער צור. צילום: דובר צה"ל

טקס חילופי המפקדים ביד לשריון. מימין: אל"ם יאיר וולנסקי, תא"ל נדב פדן, אל"ם סער צור. צילום: דובר צה"ל

 אל"ם יאיר וולנסקי מונה היום (25 באוגוסט) למפקד חטיבה 401 בטקס אשר התקיים באתר יד לשריון. טקס החילופים התקיים בנוכחות מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון, ומפקד עוצבת "הפלדה", תא"ל נדב פדן. אל"ם וולנסקי החליף בתפקידו את אל"ם סער צור, אשר הוביל את החטיבה במהלך השנתיים האחרונות.

בנאומו במסגרת טקס החילופים התייחס תא"ל פדן לחלקה של חטיבה 401 בלחימה ברצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן". "החלפת פיקוד זו פוגשת אותנו במהלכה של מערכה בה החטיבה לקחה ולוקחת חלק מרכזי", אמר. "החטיבה תמרנה ברצועת עזה במסגרת "צוק איתן" והוכיחה עליונות מבצעית בזכות אמצעי הלחימה המתקדמים שלה, ויותר מכך – באמצעות העוצמה האנושית. זוהי מערכה על הבית ועל השבת השקט והביטחון לאזרחינו, והיא טרם הסתיימה", הוסיף.

מח"ט 401 היוצא, אל"ם צור, סיכם את תקופתו בתפקיד וציין כי "חטיבה 401 היא גם חטיבת ההכרעה. בשילוב מופלא של האנשים וכלי המלחמה, החטיבה יכולה לתמרון תמרון עמוק יותר ומהיר יותר תוך אפקטיביות מבצעית גבוהה וקטלניות מרשימה", אמר. "מבצע "צוק איתן" היה גם מבצע טכנולוגי: החטיבה, שעומדת בחזית הטכנולוגיה בצבא היבשה הצליחה להגיע להישגים מרשימים מאוד של השמדת אויב ותשתיות אויב על ידי סגירת מעגלים קצרים בזמן אמת אל מול איתוריםשהפכו למטרות שטח", הוסיף אל"ם צור. "באימונים מתאימים ובעיקר עם האנשים המתאימים יצרנו חטיבה קטלנית מאוד, אשר יודעת לאתר, לזהות ולהשמיד כל איום".

מפקד החטיבה הנכנס, אל"ם וולנסקי, שירת בתפקידים מבצעיים במטה ובשטח, ביניהם ראש זירה בחטיבת המבצעים, מפקד חטיבת מילואים 4 וסגן מפקד עוצבת הפלדה. "אני חש שזכיתי לקבל חטיבה המאוישת בדור לוחמים ומפקדים מדהימים, איכותיים ונחושים", אמר. "אני מאמין בשדרת הפיקוד בחטיבה, אני סומך על פלוגות המילואים, על גדוד ההנדסה האיכותי, על הפלס"ר וכן על גדודי הטנקים. אני מאמין שביכולתנו לבצע כל משימה".

תגיות: 401