האלוף גרשון הכהן בריאיון על מגוון נושאים ממלחמת יום הכיפורים ועד "צוק איתן"

האלוף גרשון הכהן הנמצא בחופשת פרישה מצה"ל, לאחר 41 שנות שירות, מביע את דעתו ותובנותיו על מגוון נושאים, החל מגיוסו לנח"ל בשנת 1973 ועד מבצע "צוק איתן". שווה מאוד להאזין.

 

ערך אל"ם (במיל') שאול נגר

האלוף גרשון הכהן. צילום: הח"מ

האלוף גרשון הכהן. צילום: הח"מ

ריאיון עם האלוף גרשון הכהן שודר בתוכנית יומן השבוע בקול ישראל ביום 25 באוקטובר (הריאיון התקיים בתחילת השבוע). בראיון נשאל האלוף הכהן על מגוון נושאים, החל מהיום הראשון שלו בצה"ל כשהתגייס לנח"ל בגיל מעט יותר משבע-עשרה וחצי, שירותו במלחמת יום הכיפורים, ועד מבצע "צוק איתן". לכל השאלות הוא עונה ישירות בתובנות המיוחדות לו.

בתשובה לשאלה האם יכול לקרות לנו שוב מה שקרה במלחמת יום הכיפורים, השיב האלוף הכהן: חד-משמעית כן! מה שרה אז, מסביר הכהן, שמערכת הציפיות קרסה. גם בנושא המנהרות שהיו במבצע "צוק איתן" הוא טוען כי הייתה תהום בין המידע שהיה בידי המודיעין ובין מה שהיו מסוגלים להבין והמעבר לַמעשה. הוא משבח את כושר האלתור של הלוחמים שלנו במבצע זה. במלחמת יום הכיפורים, לדבריו, מה שיצר את התפנית בשטח הם הכוחות, גם ברמת הגולן וגם בסיני. גם בפיקוד הדרום וגם מפקד אזח"ע (אזור חבל עזה) ידעו והבינו את נושא המנהרות, אך לא ראו את המנהרות כאירוע שמחייב מערכה בפני עצמה. הוא מעיד גם על עצמו: אני לא הבנתי את זה בעומק ובהיקף הזה.

אין סיבה לספר על הריאיון, מומלץ מאוד להאזין לו מראשיתו ועד סופו.

להאזנה לראיון עם האלוף גרשון הכהן (21 דקות) לחצו כאן.