גדוד עֹז של חטיבה 7 תרגל סיכול חדירה ליישוב יהודי

גדוד שריון של חטיבה 7 תרגל סיכול מחבל שפולש ליישוב יהודי. מפקד הגדוד: "מרעננים את ההתמודדות עם תרחישי קיצון כאלה, שכבר קרו בעבר"

 דנה פטרוב (מאתר צה"ל, 23 בינואר 2014)

  

גדוד "עֹז" (77) של חטיבה 7, הנמצא בימים אלו בתעסוקה מבצעית בגזרת יהודה, קיים בשבוע שעבר תרגיל בט"ש במתאר של חדירת מחבל אל אחד היישובים בגזרה. בנוסף, תרגל הגדוד תרחישים של הפרות סדר על הצירים וחדירת מכשול התפר. "לאור האירועים האחרונים בגזרה הוחלט שזו הזדמנות טובה לרענן את ההתמודדות עם תרחישי קיצון", סיפר לאתר צה"ל מפקד הגדוד, סא"ל יאיר אור. "החטיבה המרחבית מכשירה את הגדוד כחלק מתהליך הכניסה לגזרה, וגולת הכותרת של התהליך היא התרגיל שמשלב את כל התרחישים", הוסיף.

התרחיש כלל חדירת מחבל ליישוב אדורה. אנשי היישוב עברו אירוע דומה בשנת 2002, כאשר שני מחבלים חדרו ליישוב ורצחו ארבעה תושבים. "מסע הרג בתוך יישוב הוא אחד התרחישים שאנחנו מתרגלים מפעם לפעם, כי כבר קרו מקרים כאלה בעבר. המקרה האחרון הוא רצח משפחת פוגל באיתמר", ציין המג"ד והדגיש כי "המשימה של הגדוד היא להגיע ליישוב כמה שיותר מהר, לבודד את המחבלים מהתושבים ולחסל אותם. אחר כך, צריך להשלים סריקות ולוודא שאין הרוגים ופצועים נוספים."

התרגיל התבצע בשיתוף פעולה הדוק עם רבש"צ (רכז ביטחון שוטף צבאי) אדורה, ועם כיתת הכוננות של היישוב. "הגדוד התמודד טוב עם התרחיש", קבע סא"ל אור. "זו הגזרה השלישית שהגדוד מגיע אליה בחודשים האחרונים, ובכל גזרה אנחנו מבהירים ללוחמים בדיוק מה המשימה", הוא הבהיר וסיכם כי "ברור ללוחמים על מי הם צריכים להגן ומה התרחישים. הם צריכים לסכן את החיים שלהם על מנת להגן על האזרחים."