חדשות מיד לשריון

לעיונכם כמה מהפעילויות שהתקיימו לאחרונה באתר יד לשריון והמלצה על הספר "בקרב ובשבי" על זיכרונותיו של יצחק נגרקר ממלחמת יום הכיפורים, שכתבו אלעד שובל ודותן גולדווסר

מאור לוי, מנהל מרכז המידע

 

טקס החלפת מפקד גדוד שלח בחטיבה 460

מפקד גדוד שלח, סא"ל הישאם איברהים סיים את תפקידו. סא"ל הישאם החל קורס מפקדי חטיבות, ולאחריו יקבל פיקוד על חטיבת מילואים. ביום 17 בפברואר 2015 נערך טקס החלפת המפקדים באתר יד לשריון. סא"ל נריה ישורון קיבל את הפיקוד על גדוד שלח. סא"ל ישורון היה מפקד גדוד 82 במבצע צוק איתן. במהלך המבצע בתוך רצועת עזה, סא"ל ישורון נשא הספד למפקד פלוגה מהגדוד, סרן דימה לויטס ז"ל. בטקס החלפת המפקדים נשא דברים מפקד חטיבה 460 אל"ם גיא חסון.

סא"ל נריה ישורון נושא דברים לצד אל"ם גיא חסון (במרכז) וסא"ל הישאם איבהים. צילום: רב"ט שני פרץ

 

כנס ראשי עמותות אתרי ההנצחה

המפגש השנתי של ראשי עמותות ההנצחה של חילות צה"ל התקיים ביד לשריון ביום 18 בפברואר 2015. המפגש נועד לדון בסוגיות ונושאים המשותפים לעמותות ההנצחה. הרעיון לקיים את המפגש התקופתי נוצר עוד בתקופתו של היושב ראש האלוף (במיל') משה (מוסה) פלד ז"ל. עמותת יד לשריון, 'האחות הגדולה' מבין עמותות ההנצה של יחידות צה"ל – לקחה על עצמה לארח את מפגש העמותות, ולהוביל את הדיון בצרכים והקשיים המשותפים לכל עמותות.

השיח המשותף שנוצר התפתח באופן נפלא. דוגמה טרייה לחשיבותו מצויה ב'חוק אתרי ההנצחה' שעבר בכנסת האחרונה, שאותו הובילו אנשים רבים בהם ח"כ ישראל חסון, ח"כ מאיר שטרית ומר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי. החוק מקנה פטור מתשלום ארנונה לאתרי ההנצחה, ומכיר במעמדם המיוחד. בתקופה שקדמה לחקיקתו, פעילות אתרי ההנצחה הייתה מאוגדת תחת 'חוק הגנים הלאומיים'.

במהלך את היום המיוחד פתחו נציגי עמותות ההנצחה בסיור בפארק העוצבות. לאחר מכן שמעו סקירה מפי תא"ל (במיל') יום טוב תמיר, מנהל המרכז לחקר לוחמת היבשה, שהציג את פעילות המרכז. משם המשיכו לסיור באתר ובהמשך התכנסו לארוחת צהריים ולדיון המשותף. את הנציגים ליוו כל העת אנשי אגף ההנצחה במשרד הביטחון. האלוף (במיל') חיים ארז, היו"ר היוצא של עמותת יד לשריון ליווה גם כן, יחד עם היו"ר הנכנס האלוף (במיל') אודי שני.

ראשי עמותות אתרי ההנצחה בדיונים באולם הלוחם היהודי. צילם: אבנר גאגין

 

טקסי סיום קורס אימון מתקדם וקורס מפקדים של חיל השריון

קורסי ההכשרה שהחלו בנובמבר שנה שעברה הגיעו לסיומם. ביום שלישי ה-17 לפברואר נערך טקס סיום האימון המתקדם – צמ"פ ביד לשריון. לפני הטקס נערכה ה'קליטה' המסורתית של לוחמי השריון החדשים בחטיבות השריון 401, 188 ו-7. את הטקס הנחה חבר העמותה תנ"צ (בדימוס) אליהוא בן און. יום לאחר מכן, התקיים טקס סיום מפקדי קורס טנקים, גם הוא בהנחית אליהוא.

בוחנים את השורות – תא"ל שמואל אולנסקי קצין השריון הראשי, אל"ם גיא חסון מפקד חטיבה 460 וסא"ל עומר לוין מפקד בית הספר לסיוע קרבי

 

'בקרב ובשבי' – רומן גרפי – זיכרונותיו של יצחק נגרקר ממלחמת יום הכיפורים

(ספר חדש במרכז המידע ביד לשריון)

בחלוף ארבעים ואחת שנים, יש כאלה שמלחמת יום הכיפורים היא אצלם או עבורם זיכרון מעומעם, ואצל אחרים הוא עדיין זכרון חד וצורב. הספר "בקרב ובשבי" שכתב אלעד שובל ואייר דותן גולדווסר, מבטא את שני הצדדים גם יחד. זהו רומן המביא את סיפורו של לוחם השריון יצחק נגרקר בגדוד 74 בחטיבה 188 במלחמת יום הכיפורים. נגרקר נלחם באזור תל סקי ונפל בשבי הסורי, תוך שהוא מחפה על חבריו שנותרו בבונקר שבתל. הרומן פותח בהקדמה של בנו יצחק. הבן למעשה חושף עד כמה הטראומה שחווה אביו עיצבה את חייו והטרידה את מנוחתו עד להוצאת הספר לאור. הספר מיוחד במינו, משום שכל תוכנו מעוצב כקומיקס, הנוצר מאיורים מדהימים של דותן גולדווסר, בוגר המחלקה לאנימציה בבצלאל. הקומיקס הולם את הזיכרון המעורפל, שיוצרי הספר היו צריכים להעלות בדמיונם. הטקסט הנלווה, שכתב אלעד שובל, הופך את קריאת הספר לחוויה חדה וצורמת מאין כמוה. הספר מומלץ מאוד לקריאה.

כריכת הספר "בקרב ובשבי", כריכה רכה, 173 עמודים, הוצאת עם עובד