מפקד פיקוד הדרום העניק צל"שים ללוחמים ויחידות על גבורתם ב"צוק איתן

צילום: דובר צה"ל

הם לחמו במחבלים, השמידו מנהרות טרור, מנעו חדירות וחילצו פצועים. 34 ציונים לשבח ומכתבי הערכה הוענקו אתמול מטעם מפקד פיקוד הדרום, אלוף סמי תורג'מן, ללוחמים מהמבצע האחרון

 נטע לוי  (מאתר צה"ל, 25 בפברואר 2015)

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל

34 צל"שים ומכתבי הערכה הוענקו אמש על ידי אלוף שלמה (סמי) תורג'מן, ללוחמים והיחידות המצטיינות שפעלו במבצע "צוק איתן". "חמישים ימים ולילות לחם צה"ל, ימים של מלחמה על הבית, ימים שבהם החזית והעורף הם אחד, ימים של הצלחות לצד אבדות, ימים של אומץ וגבורה", אמר אלוף תורג'מן. "ראיתי את המבט בעיניי המפקדים שהובילו את המערכה בנחישות, ואת הלוחמים בשדה הקרב, מבינים את גודל האחריות שמוטלת על כתפיכם ואת החדות שבהם ביצעתם את משימתכם."

"האויב עשה כל שביכולתו כדי לפגוע בכוחותינו", קבע אלוף תורג'מן. "למזלנו, היחידות המיומנות שלנו הצליחו בכל זאת לעמוד בכל אחת ואחת מהמשימות שהגדרנו להם. זכות גדולה הייתה עבורי לפקד על הלוחמים והיחידות במבצע האחרון, אך זו זכות גדולה אף יותר להעניק לכם, המפקדים, הלוחמים והיחידות את הציון לשבח."

מקבלי הצל"שים מטעם פיקוד הדרום. צילום: דובר צה"ל
מקבלי הצל"שים מטעם פיקוד הדרום. צילום: דובר צה"ל

מטרת הערב הייתה להצדיע ליחידות והלוחמים, וכן לנופלים. בין הלוחמים שקיבלו צל"ש היה סמ"ר אבי גרינצויג ז"ל מחטיבת הנח"ל, אשר נהרג בעת שפינה פצועים תחת אש. צל"ש ניתן גם לסא"ל דולב קידר ז"ל, מפקד גדוד "גפן" בבה"ד 1, אשר נהרג בעת שמנע חדירה לקיבוץ ניר עם. "סא"ל דולב חתר למגע ומנע אסון גדול ביישובי הדרום. הוא היה אדם מיוחד, בעל אישיות יוצאת דופן ואיכות נדירה כאדם, כקצין וכאיש משפחה. זיכרונך צרוב בליבי ובלב כולנו."

היחידות שקיבלו צל"שים ומכתבי הערכה ממפקד הפיקוד הן אגוז, רימון, גדוד "פתן" של חטיבת הצנחנים, גדוד "הבוקעים" של חטיבת השריון 401, גדוד "צבר" של חטיבת גבעתי, יחידת רוכב שמיים ויחידת שריון מעוצבת "בני אור". קצין חיל הרגלים והצנחנים הראשי העניק צל"ש ליחידת הכלבנים עוקץ, אשר לחמה במהלך המבצע לצד חיל השריון וחיל ההנדסה הקרבית והובילה את הכוחות בבטחה.