תרגיל רב-חילי של צבא ארצות הברית. הרוצה בשלום - ייכון למלחמה!


חטיבת סטרייקר של דיוויזיית חי"ר של צבא ארצות הברית ערכה תרגיל רב-חילי בבסיס פורט-אירווין (
Fort Irwin National Training Center) בקליפורניה, ב-22 בינואר 2014. הבאנו צילומים מהתרגיל

ליקט וערך אל"ם (במיל') שאול נגר (מאתר www.militaryphotos.net 26 בינואר 2014)

הרוצה בשלום יכון למלחמה
בוויקיפדיה העברית מצאנו: פּוּבְּלִיוּס פְלַבְיוּס וֶגֶטְיוּס רֶנָאטוּס (Publius Flavius Vegetius Renatus) היה סופר רומאי, שכתב בסוף המאה הרביעית לספירה או בתחילת המאה החמישית חיבור בענייני צבא ששרד לימינו.
חיבורו בענייני צבא נקרא Epitoma rei militaris ("תמצית התורה הצבאית"), והוא הקדישו לקיסר ששלט בימיו, שהיה לסברת החוקריםתאודוסיוס הראשון או ולנטיניאנוס השלישי. החיבור נחלק ל-4 ספרים. הספר הראשון עוסק בגיוסם ובאימונם של חיילים חדשים; הספר השני – במבנה ובארגון הלגיון הרומאי; הספר השלישי – באופן ההיערכות לקרב; הספר הרביעי – בלוחמת מצור ובלוחמה ימית.
וגטיוס מציין, כי מקורותיו היו כתביהם של קאטו (De re militari), קורנליוס קלסוס, פרונטינוס, פאטרנוס והקונסטיטוציות של הקיסריםאוגוסטוס, טריאנוס ואדריאנוס.
מיחסים לו את אמרת הכנף "הרוצה בשלום – ייכון למלחמה" (בלטינית si vis pacem para bellum או בדבריו המדויקים של וגטיוסIgitur qui desiderat pacem, praeparet bellum).

צבא ארצות הברית מתכונן למלחמה
צבא ארצות הברית, הכמהה לשלום בכול מקום, מצוי בזירות רבות ברחבי העולם וכנראה לא שוכח את האמרה הזו ומתאמן ברצינות כול ימות השנה. לכאורה אין צבא זה צריך להתכונן למלחמה שכן הוא נתון במלחמה עשרות שנים בזירות שונות, והמדקדקים יאמרו שלא חדל ממלחמה זמן רב. מלחמת העולם השנייה, מלחמת קוריאה, מלחמת וייטנאם, המלחמות בעיראק ובאפגניסטן ומבצעים רבים מספור במדינות ובאזורים שונים הם הוכחה ללחימה מתמדת שלו ומעורבות מלחמתית בעצימות גבוהה ונמוכה ובכול צורה העולה על הדעת באוויר, ביבשה ובים. ועם זאת צבא ארצות הברית, בשיטותיו ובדרכיו משקיע באימונים, בפיתוח אמצעי לחימה ובדוקטרינות.
בכול זה נזכרנו למראה צילומים מתרגיל שגרתי רב-חילי של אחת מחטיבות הסטרייקר בשטח אימון בקליפורניה. הצילומים לפניכם.