חדשות שריון בתקופונים בין-לאומיים - לקט אוגוסט 2014

להלן לקט חודש אוגוסט 2014 של ידיעות בנושאי שריון וטכנולוגיה שהתפרסמו לאחרונה בתקופונים בין-לאומיים. החומר מובא באדיבות לקט מו"פ היוצא לאור מטעם משרד הביטחון/מפא"ת, בעריכת אל"ם (במיל') יעקב צור. השלים והוסיף פרטים אל"ם (במיל') שאול נגר

 

פיתוח רק"ם לא מאויש בסין

1) JANES DEFENSE INDUSTRY

China Inaugurates UGV Facility, July 24, 2014

2) CHINA DAILY

PLA Working to Develop Unmanned Armored Vehicle, July 23, 2014

הסינים הקימו מרכז מו"פ חדש שייעודו מחקר ופיתוח של רכב קרבי משוריין להפעלה בלתי מאוישת. המרכז מוקם במסגרת קבוצת התעשיות NORINCO* ואמור לתת פתרונות של רכב/רק"ם בלתי מאויש לצבא סין וגם לייצוא ולשוק האזרחי. הממשלה הסינית מעודדת ומממנת פעילות לפיתוח מערכות בלתי מאוישות, שטופלו עד כה בתחום האווירי, בעשרות מכונים ותעשיות (כולל פרטיות), במסגרת המגמה הכוללת של C4ISR. בכתבות אלה מציינים את ההישגים הטכנולוגיים של הסינים בפיתוח וייצור של טנקים, רק"ם ומערכותיהם, אך בנושא של הפעלה בלתי-מאוישת הם מפגרים כ-5 שנים אחרי ארצות הברית וישראל. כחלק מהמאמץ הכולל מתכוונים להיכנס לשיתופי פעולה עם גורמי מו"פ בחו"ל – כדוגמת רוסיה, גרמניה ופינלנד.

* NORINCO = (China) North Industries Corporation

הטנק הסיני החדש (עדיין מאויש)

הטנק הסיני החדש (עדיין מאויש)

הודו מפתחת מיגון אקטיבי לטנקים

DECCAN CHRONICLE, 29 ביולי 2014

Chennai Based CVRDE to Design Futuristic Tank

המוסד ההודי לפיתוח ומחקר של רק"ם CVRDE* המהווה שלוחה של מִנהל המו"פ ההודי DRDO (ממוקם בעיר Chennai) עוסק בין היתר בפיתוח של מיגון אקטיבי לטנקים.

מנהל המוסד הודיע שהמיגון האקטיבי שמפתחים כולל הגנה "רכה" (soft kill) נגד טילי נ"ט, המבוססת על גילוי הירי והפעלת רימוני עשן מידי או שיבוש, כפי שמותקן בטנקי Arjun 2. כמו כן ציין שחוקרים ומפתחים טכנולוגיית הגנה "קשה" (hard kill) שתגן על הטנקים גם מפני איומים קינטיים, פגזי "חץ" (APFSDS) מתקדמים שמהירותם 1700 מטר בשנייה. לטענתו מדובר במערכת ייחודית, והודו מקדימה בתחום זה מדינות כמו רוסיה, גרמניה, ישראל ושבדיה.

* CVRDE = Combat Vehicle Research & Development Establishment

הטנק ההודי ארג'ון סימן 2 ממתין להגנה אקטיבית

הטנק ההודי ארג'ון סימן 2 ממתין להגנה אקטיבית

תוכנית ארוכת טווח של צבא ארצות הברית לפיתוח יכולת אוטונומית לכלי רכב

GIZMAG, 4 ביולי 2014

Autonomous Vehicles to Join the US Army

לכתבה במלואה לחצו כאן

בחודש מאי ביצע הצבא האמריקני ניסוי רחב היקף שכלל נסיעת כלי רכב אוטונומיים בשיירות. הניסוי שנערך במתקן Savana River של משרד האנרגיה האמריקני, כלל שבעה רכבי משא אוטונומיים מסוגים שונים שנסעו במהירות שהגיעה עד ל-64 קמ"ש. הצבא האמריקני מעוניין לעודד פיתוח מסחרי של ערכות המאפשרות הסבה מהירה לרכב אוטונומי, תוך שמירת האופציה להפעלה עם נהג אנושי. מצפים שהטכנולוגיה תהיה בשלה בשנת 2025. עם זאת הצבא החל לבצע ניסויים לקידום הטכנולוגיה ולפתח שיטות הפעלה. תוכנית זו היא חלק מהאסטרטגיה ארוכת טווח (30 שנה) של מרכז המחקר לטנקים וכלי רכב של הצבא -Tank Automotive Research Development and Engineering Center (TARDEC).

בניסוי הנוכחי נבחנו שתי ערכות, הראשונה נקראת ערכת אוטונומיות המבוססת על מערכת LIDAR ( Light Detection and Ranging) כלומר מכ"ם לייזר, ועל חיישנים נוספים שנועדו למפות את הדרך ולגלות מכשולים, ובכך לאפשר נסיעה על הכביש ללא פגיעה. ערכה זו דומה למה שמותקן במכונית האוטונומית של גוגל, אך לדברי הצבא אין קשר בין התוכניות. הערכה השנייה היא ערכת הנהיגה המאפשרת שליטה במערכות הרכב – הגה, מצערת ובלמים. ניסוי נוסף המתוכנן לאוגוסט, יכלול חיילים בכלי הרכב.

כאמור מדובר בתוכנית ארוכת טווח והצבא שואף לעבור בהמשך מרכבי משא לרכב הנושא לוחמים ואף לטנקים. מפת הדרכים כוללת ניסוי שיתקיים תוך 20 שנה, שבו יפעלו במשותף ארבעה טנקים מאוישים עם ארבעה לא מאוישים. תוכנית הפיתוח הרובוטית של TARDEC מנוהלת על ידי גוף שהוקם לשם כך והקרוי Applied Robotics for Installations and Base Operation (ARIBO).

שיירת משאיות אמריקאיות ללא נהגים בנסיעת מבחן

שיירת משאיות אמריקאיות ללא נהגים בנסיעת מבחן

השלמה ממקור נוסף:

רעיון נוסף הוא לפתח רובוטים "מלווים", שיסייעו ללוחמים, בדומה לסיוע הניתן כיום באמצעות כלבים, סוסים, פרדים ואפילו דולפינים. לשם כך מעוניין TARDEC בקבוצות של כלי רכב קרקעיים רובוטיים ובמסוקים לא מאוישים, שיוכלו לפעול באזורים מסוכנים (לדוגמה מזוהמים בחל"ך). התוכנית ARIBO (שהוזכרה לעיל) תסתייע במתקני ניסוי שונים של צבא ארצות הברית, שבהם כבר כיום משמשים רכבים אוטונומיים להסעת חיילים פצועים, וכן באוניברסיטת סטנפורד ובאקדמיה הצבאית של ארצות הברית, שבהן רכבים כאלה משמשים להסעות ממגרשי חנייה מרוחקים. בהמשך ישמשו גם להובלת מזון ותחמושת.

לידיעה בנושא באתר צבא ארצות הברית לחצו כאן:

הרק"ם האופני החדש של PATRIA

INTERNATIONAL DEFENCE WEEKLY, אוגוסט 2014 (מהדורה מקוונת)

PATRIA AMVxP on Trial

מדובר בדגם חדש ומשופר של הרק"ם הנפוץ AMV שהתחיל במשקל 23 טונות ובסדרות הייצור האחרונות הגיעו ל-28 טונות. הדגם החדש, גם הוא אופני 8×8 במשקל 30 טונות, עם כושר נשיאה של 13 טונות. עליית המשקל פוסלת את האמפיביות, אבל לקוחות שיוותרו חלקית על המיגון ויסתפקו ב-28 טונות לכל היותר, יקבלו רק"ם אמפיבי עם הנעה של סילון מים במהירות 10 קמ"ש.

התובה הבסיסית המתוכננת לנשיאת 10 לוחמים ו-3 אנשי צוות, מותקנת על שתי תתי-שלדות המכילות את מערכת "ההסעה" להקלת התחזוקה. חטיבת כוח בהספק 612 כוחות סוס (סקאניה+ZF), מתלה הידרו-פניאומטי דינמי, מערכת ניפוח אוויר לצמיגים, בלמי דיסק עם מנגנון נגד נעילה, גנרטור 530 אמפר וכיו"ב. הרק"ם נמצא בניסויים אוטומוטיביים בתנאים קיצוניים ועבר עד כה 7500 ק"מ. ניתן לבנות אותו כרק"ם נושא נשק: עם תותח 25 מ"מ ATK, זוג מרגמות 120 מ"מ (AMOS), תותח 105 מ"מ או 120 מ"מ, רתיעה רכה ועוד.

לסרטון הדגמה לחצו כאן:

השריונית החדשה של Patria

השריונית החדשה של Patria

 תוכנית "סקורפיון" – מודרניזציה של צי הרק"ם הצרפתי

DEFENSE NEWS, 30 ביוני 2014, עמ' 17

Scorpion Mega Deal Takes Shape

הצבא הצרפתי מכין תוכנית מקיפה למודרניזציה של צי הרק"ם שלו. מדובר בתקציב של 5 מיליארד יורו – הפרויקט הגדול ביותר באירופה לצורכי כוחות היבשה. התוכנית כוללת פיתוח והצטיידות בשתי משפחות של רק"ם אופני:

  • VBMR – רק"ם רב-שימושי נושא גייסות – הצטיידות ב-2080 כלים.
  • EBRC – טנק (אופני) "בינוני" – הצטיידות ב-248 כלים.
  • כמו כן כללו בתוכנית הנקראת "סקורפיון", השבחה של טנקי לקלרק ומערכת שו"ב חדשה לניהול שדה הקרב (כוללזע"ט).

צוות תעשיות יממש את התוכנית: NEXTER שיבנו את התובות/צריחים. Renault Tracks שיספקו את המערכותהאוטומוטיביות ו-Thales – אחראים למערכות האלקטרוניות והתקשורת – "המוח של תוכנית סקורפיון". התעשיות הגישו הצעות בפברואר ש"ז ומקוות לקבל חוזים בסתיו השנה. התחלת הצטיידות ב-VBMR ב-2018, וב-EBRC החל מ-2020.

אין בכתבה פירוט לגבי התכונות של שני סוגי הרק"ם החדשים. לגבי EBRC מדובר ברק"ם 6×6 עם תותח 40 מ"מ טלסקופי וטילי MPM של MBDA.

השריונית VBMR

השריונית VBMR

הטנק האופני EBRC

הטנק האופני EBRC

 

החיים אחרי הדואר האלקטרוני במשרד ההגנה האמריקני

,DEFENSE NEWS, DAILY NEWS ROUNDUP  13 במאי 2014

Life After Email DoD

האם אתה עדיין משתמש באימייל? יתכן והשימוש בו כבר הגיע לשיאו. למרות השימוש הנרחב באימייל בכל המערך הביטחוני בארצות הברית, יש בכיר בפנטגון המאמין שהוא כבר בדרכו החוצה. לא ברור מה יחליף את אימייל, אבל זה מה שעלינו לבנות היום, מציין גנרל Ronnie Hawkins העומד בראש DISA, מערך המידע של משרד ההגנה האמריקני. הוא מעריך שימשיכו להשתמש באימייל במהלך חמש השנים הבאות, אבל מנקודת מבט של שיתוף ושל המדיה החברתית, לא נראה שזו הדרך הלאה. דבריו נאמרו במהלך הופעת בכירים בפני כתבים בכנס שנערך על ידי DISA בבולטימור במאי השנה.

משרד ההגנה האמריקני, וכן הצבא כבר עושים שימוש בעולם במספר גישות תקשורת חדשות. סופו של האימייל הוא ברור, אם אנו מביאים בחשבון שהחיילים הצעירים המשרתים כיום גדלו בסביבה בה נעשה שימוש במסרונים, צ'ט ומדיה חברתית. חלק מזה הוא המעבר ממכשיר אחד, או יכולת אחת, למערך משולב של יכולות שיתוף פעולה, מציינת בכירה ב- DISA. התחזית שלה היא שבמקום יכולת אחת כפי שקורה כיום, יעברו למערכת משולבת בה המשתמש בוחר את היכולת המתאימה לו ובצורה זו משתלב ללא "תפר" עם משתמש שני. בצורה זו ניתן להרחיב את שיתוף הפעולה ביניהם.

סופו של הדואר האלקטרוני יכול להיות בלתי נמנע כיוון שהלוחמים הצעירים כיום בכל הזרועות  גדלו על העברת מסרים מידיים, צ'ט ומדיה חברתית. צילום גנרל דיינמיקס

סופו של הדואר האלקטרוני יכול להיות בלתי נמנע כיוון שהלוחמים הצעירים כיום בכל הזרועות
גדלו על העברת מסרים מידיים, צ'ט ומדיה חברתית. צילום גנרל דיינמיקס

 

יתכן שיכולת תקשורת מידית ושיתוף פעולה הוא מעבר חיוני בעבור אלה המעוניינים לפעול יחד עם שותפים למשימה הנמצאים במרחק של אלפי ק"מ האחד מהשני. בתחום הסייבר אתה כבר רואה את אימוץ הטכנולוגיה המאפשרת לך לייצור קהילה המבוססת על מה שאתה עובד עליו, מציין האחראי על אבטחת מידע ופעילות הרשת. הוא גם מוסיף ששיתוף פעולה אינו מבוסס על העובדה ממי כרגע אתה מקבל או שולח אימייל, אלא הוא מבוסס על אינטרס משותף בתחום פעילויות שבהן אתה פעיל היום. הוא גם חושב שזה מה שיאומץ בהרחבה כחלק מהכלים שנשתמש בהם בעתיד. המטרה הכללית היא לספק מערך רשמי ומאובטח של ערוצים המאפשרים שיתוף מידע בצורה דומה לזו שבה עושים המשתמשים יום-יום מחוץ למקום העבודה. זה כולל את היכולת לעשות כמעט הכול על מכשיר נייד כפי שנעשה על מחשב רגיל.

בנוסף לפיתוח מגוון כלים חדשים, אם זה IMאו רשתות חברתיות, המציאות מנצלת את יכולות המכשירים הניידים ומסוגלת לנצל יכולות אלה בזמן תנועה בכל סביבה שבה אנו פועלים. מה שחשוב הוא שבעתיד השימושיות תהיה ללא תפר במעבר בין פלטפורמות שונות

חימוש "פחות קטלני" – המשמעות עולה בשדה הקרב

NATIONAL DEFENSE, יולי 2014, עמ' 28-26

Nonlethal Technologies Become Lighter More Potent

לפי הערכה של מומחים שונים מהצבא ומהתעשייה, החימוש הפחות קטלני יתפוס בעתיד נתח הולך וגדל בשוק הביטחוני. בצבא ארצות הברית משקיעים 140 מיליון דולר (2013) במו"פ, רכש ותחזוקה בתחום זה. היקף השוק האמריקני בשנת 2013 היה 500 מיליון דולר וחזוי לגדול ל-930 מיליון דולר בשנת 2020.

התפתחות הטכנולוגיות הבלתי קטלניות תוביל לחימוש קל יותר (לנשיאה/התקנה/הובלה), בעל טווח ארוך יותר ויכולת לשלוח ולקבל מידע. אחת הדוגמות היא: שיתוק של רכב באמצעות פולסים חשמליים שיעצרו את המנוע. כמו כן שכלול הטכנולוגיות של גלים מילימטריים/מיקרוגל, שיגרמו נטרול זמני ולא ישאירו נזקי גוף בלתי הפיכים.

ב-SOCOM* ציינו את הדרישות לחימוש פחות קטלני ב"רשימת הקניות" שלהם – מחפשים אפקט עוצר שיפעל מידית, למשך זמן ארוך ומתאים להפעלה במרחקים מעל 2 מטרים – נגד אנשים וגם לסגירת שטח.

מובאות דוגמאות של פעולות ע"י תעשיות וגורמי ביטחון:

1) חברת LAMPERD ** מקנדה פיתחה חומרים חדשים לכדוריות גומי של רימון 40 מ"מ – יש 14 כאלה בכל רימון. הכדוריות אינן "קופצות חזרה" בפגיעתן ולכן כל האנרגיה עוברת לנפגע (משגר הרימונים גם קל יותר ב-3 ק"ג בהשוואה לסטנדרטי). כמו כן התקינו מצלמת וידיאו בתחתית המשגר, המאפשר שיגור תמונות וידאו מהיורה למפקדיו.

2) חברת GENERAL DYNAMICS מפתחת משגר רימונים 66 מ"מ לטווח 200 מ' – "Medusa" וכן מטע"דים, שניתן לפזר לטווחים ארוכים בפגזים ארטילריים 155 מ"מ.

3) חברת TIGER LIGHT מפתחת מכשיר שמסנוור, מפזר אבקת פלפל וגם משדר תמונות וידיאו/תקשורת על בסיס מוצר אזרחי Peacekeeper.

4) סוכנות הפיתוח של משרד ההגנה DARPA – מלבד עיסוקה בשיפור התכונות של האמצעים היבשתיים ל"לוחמה בלתי קטלנית", משקיעה יחד עם תעשיות באמצעים ימיים/תת-ימיים, דוגמאות: מטע"ד שממוקם בתחתית האוקיאנוס ומועלה לפי הצורך ליצירת שיבוש, או לצורך אחר, חיישנים קטנים תת-ימיים לניווט ולתקשורת לטווחים ארוכים, ומתקנים מכניים/חשמליים שיכולים להתקיים במצב רדום למשך זמן ארוך.

5) הצבא והנחתים מתקינים משגרים של רימוני 66 מ"מ לאימון ותרגול בהפעלה בלתי קטלנית. הרימונים ממולאים באמצעים שונים כגון: חומרים מסריחים/מסנוורים, שבשים, צבעים לסימון חשודים וכיו"ב.

כוחות הקרקע מעוניינים להשתמש בפלטפורמות הקיימות להתקנת חימוש בלתי קטלני, אבל חוששים "ממסרים מעורבים" לקהל ולאויבים. למשל, כאשר טנק יורה תחמושת פחות קטלנית כלפי קהל.

* SOCOM = Special Operations Command

** Lamperd Less Lethal Inc. – Canada

משגרי רימונים 66 מ"מ לא קטלניים מסוג "מדוזה"

משגרי רימונים 66 מ"מ לא קטלניים מסוג "מדוזה"

טכנולוגיות חדשות לשימוש הכוחות המיוחדים של צבא ארצות הברית

NATIONAL DEFENSE, יוני 2014, עמ' 8

Covert Weapons Top Special Ops Wish List

מפקדת הכוחות המיוחדים* של צבא ארצות הברית פרסמה "קול קורא" לתעשייה, שבו מפורטים הצרכים המבצעיים לעתיד. יחידות אלה מקבלות כידוע אמל"ח וציוד מתקדמים בעדיפות במהירות גדולה הרבה יותר מזו של צבא היבשה והנחתים.

להלן רשימת הטכנולוגיות/המוצרים ברשימתם:

  • אמצעי קשר משופרים,
  • מיגון אישי חזק וקל יותר,
  • "ראייה"/חישה דרך קירות,
  • "תצוגה עילית" צמודה לראש/קסדה (כדוגמת משקפי גוגל),
  • הפיכת הקרבין M4A1 למקלעון (הזנת סרט) קנים להחלפה מהירה באורכים שונים ושיפור הדיוק בירי צרורות ב-50%,
  • רובה סער קל וקטן – משקל פחות מ-2.7 ק"ג ואורך 46 ס"מ,
  • רובה צלפים שניתן להסתירו באמצעות פירוק והכנסה לקופסה בגודל 40×30 ס"מ והשתקת קול, ותחמושת צלפים לטווחים עד 1500 מ' עם חדירת מיגון אישי ב-800 מ',
  • תחמושת משופרת, כולל כדורים עם ריסוק אוויר לתקיפה מעבר למחסה,
  • "תחמושת חכמה" לנק"ל, כולל מתבייתת על כתם לייזר (פרויקט של דארפא), רימונים 40 מ"מ, קרל גוסטב וכו',
  • ערכה לדיכוי רעשים וחתימות אקוסטיות,
  • אופנועים היברידיים-חשמליים שקטים שיכולים גם להפיק אנרגיה לצרכים שונים,

היצרנים התבקשו להגיש הצעותיהם בנושאים הנ"ל עד מחצית יוני השנה ומתוכן ייבחרו 10 יזמים שימומנו ב-18 מיליון דולר בשלב ראשון.

* SOCOM = Special Operations Command

דוגמה לתצוגה עילית צמודת קסדה

דוגמה לתצוגה עילית צמודת קסדה

קליע מונחה לרובי צלפים 0.5

GIZMAG, 15 ביולי 2014

DARPA's Guided Sniper Bullet Changes Path Mid-Flight

לכתבה במלואה לחצו כאן

סוכנות DARPA חשפה לאחרונה פרטים על ניסויים שנערכים בקליע מונחה בקוטר 0.5 אינץ' הנורה מרובה צלפים. התוכנית של DARPA נקראת Extreme Accuracy Tasked Ordnance (EXACTO)  נועדה לאפשר טווח יעיל גדול יותר, קיצור משך הפעולה והקטנת מספר היריות הנדרשות להשגת המטרה, דבר שיקטין את הסיכוי לחשיפת מקומו של הצלף וישפר את שרידותו.

סוכנות DARPA איננה חושפת רבות על מנגנון ההנחיה והניהוג, מלבד אמירה שמדובר במנגנון הנחיה אופטי. התבוננות באיור סכמתי של הקליע, כפי שפורסם על ידי הסוכנות, מלמדת שמדובר כנראה במנגנון הנחיה שונה מזה של קליע מונחה שהציגו חוקרים במעבדה הלאומית סאנדיה בשנת 2012. בניסויים שבוצעו אז נורה קליע מונחה לטווח של 2 ק"מ והתביית על כתם לייזר באמצעות גלאי שהותקן בקדמתו. הניהוג בוצע באמצעות כנפוני היגוי זעירים שאינם נראים בקונספט החדש.

בסרטון המוצג בכתבה ניתן לראות ניסוי שבו כּוּוָן הרובה ימינה מהמטרה הרצויה ומסלולו של הכדור מתעקל כדי לפגוע במטרה (ראו גם תמונה בהמשך). לא נמסר מהו טווח הירי בניסוי. כתם האור בתמונה איננו כתם המאיר את המטרה אלא הקליע עצמו.

לאחר הצלחת ניסוי ההדגמה התוכנית נמשכת כדי לשפר את הטכנולוגיה לקראת ניסויים מערכתיים בקנה מידה מלא.

הקליע בקוטר 0.5 אינץ'

הקליע בקוטר 0.5 אינץ'

צילום מסך מהסרטון: המסלול הבליסטי הרגיל באדום, המסלול המתוקן בפועל בירוק

צילום מסך מהסרטון: המסלול הבליסטי הרגיל באדום, המסלול המתוקן בפועל בירוק

 

ראו גם באתר דארפא: EXACTO Demonstrates First-Ever Guided .50-Caliber Bullets

קוצרים אנרגיה בהליכה וחוסכים במשקל הסוללות

25 במאי 2014

PowerWalk M Series Electricity-Generating Walking/Running Device Field Testing

חיל הנחתים של ארצות הברית ערך לאחרונה ניסוי במערכת בשם PowerWalk המיועדת "לקצור" אנרגיה מאדם הולך או רץ. המערכת הנראית כמו התקן לתמיכת ברך, מייצרת אנרגיה הטוענת סוללה הנישאת אף היא כחלק ממטען האדם. לטענת החברה הקנדית המייצרת את ההתקן, Bionic Power, מטרת ההתקן היא לא רק הקטנת המשקל של סוללות שחייל צריך לקחת לשדה הקרב, אלא גם הוזלה משמעותית במחיר האנרגיה שאותה נושא החייל. כיום חייל נושא איתו 13 ק"ג של סוללות למשימה של 72 שעות. לפי חישובי החברה מחיר ההובלה של סוללה שמחירה 30 סנט לביצוע משימה כלשהי, נע בין 3 ל-30 דולר, בהתאם למיקום המשימה, ואילו השימוש בהתקן שלה מוזיל ב-135 דולר ליום לחייל את השימוש בסוללה. הניסוי שערכו הנחתים הראה כי ההתקן לא מוריד מיכולותיו של חייל ללכת או לרוץ. בתום הניסוי מסרו הנחתים דוח על מסקנותיהם משימוש בציוד והחברה תיקח את ההערות בחשבון לקראת יציאה לייצור.

לצפייה בסרטון לחצו כאן:

לפרטים נוספים אפשר לעיין באתר החברה. לחצו כאן

חייל עם מערכת PowerWalk

חייל עם מערכת PowerWalk

טיל אישי חדש מפיתוח אירופאי

INTERNATIONAL DEFENCE REVIEW, יולי 2014, עמ' 14

MBDA Enforcer Close to Final Configuration

בתערוכה האווירית בברלין הציגה חברת MBDA מגרמניה דמי של טיל אישי המפותח במפעליה בגרמניה, צרפת, אנגליה ואיטליה. מדובר בטיל נישא שחייל בודד משגר למטרות כמו ביצורים, עמדות, רק"ם קל נייח ונע וכיו"ב. ניתן יהיה להתקינו גם בכטב"ם.

התכונות העיקריות:

  • הפעלת "שגר ושכח", יום-לילה,
  • טווח 2000 מ' ביישום קרקעי, 8 ק"מ ביישום אווירי,
  • משגר-זביל באורך 1 מ' בחתך 110×100 מ"מ, שעליו מותקנת בקרת היורה,
  • כוונת יום של חברת צייס*, מד טווח לייזר ומחשב בליסטי,
  • מגבר אור כוכבים לפעילות בלילה, שדה ראייה 11 מעלות, הגדלה 5.5,
  • מציין לייזר להתקנה עתידית,

אין פירוט על סטטוס הפיתוח, אך מציינים שהתצורה הסופית נמצאת בגיבוש. כמו כן אין פרטים על הביצועים והרש"ק.

 הטיל בצילום העליון ומכלל המערכת בתחתון

הטיל בצילום העליון ומכלל המערכת בתחתון

 

תחמושת למרגמות וארטילריה מפיתוח בריטי עם חנ"ם בלתי רגיש IM

INTERNATIONAL DEFENCE REVIEW, יולי 2014, עמ' 12

BAE Systems Munitions Develops New Artillery, Mortar Ammunition

מפעלי התחמושת של חברת BAE Systems – UK מפתחים תחמושת ארטילרית לתותחים 155 מ"מ עם קנים באורך 39 קטרים ולמרגמות 81 מ"מ, כאשר התחמושת הנפיצה מבוססת על חנ"ם בלתי רגיש (IM*).

פגזים 155/39 סיימו פיתוח של גוף הפגז הסטנדרטי (*CCS) שיוכל לשאת מודולים של עשן, תאורה (גם תת-אדום) ובעתידמטע"דים חדשניים כגון "בלתי קטלני". מתכננים לפתח פגזים נפיצים – IM וגם תחמושת שתתאים לתותחים 155 מ"מ בעלי קנה ארוך של 52 קטרים.

פצמ"ר (פצצות מרגמה) – 81 מ"מ נפיצים עם חנ"ם IM – שימוש ראשון אצל הבריטים בחנ"ם בלתי רגיש שיוצר באנגליה.

פגזים 105 מ"מ (לארטילריה נגררת) – תאורה, בשיתוף פעולה עם BAE משבדיה ונפיצים עם חנ"ם בלתי רגיש.

* IM = Intensive Munition

הטיל בצילום העליון ומכלל המערכת בתחתון

חייל מחזיק בידו את התחמושת החדשה

כותבים עלינו: התעשייה הצבאית חשפה רקטות מונחות ארוכות טווח מסוגים שונים

INTERNATIONAL DEFENCE REVIEW, יולי 2014, עמ' 16, 18

בתערוכה KADEX שנערכה בקזחסטן נחשפו שתי מערכות רקטיות:

א. מערכת נשק רקטית חדשה, ארוכת טווח ומדויקת לשימוש יבשתי. המערכת כוללת רקטות, מערך הנחייה ומשגר ממונע.

הרקטה: בקוטר 370 מ"מ, דלק מוצדק עם רש"ק 200 ק"ג חנ"ם, 4 כנפוני ייצוב מאחור, 4 משטחי בקרה מלפנים. הטווחהמירבי 250 ק"מ, ההנחייה GPS/GLONASS, הדיוק 10 מ' CEP.

המשגר: על רכב Lynx 8×8 – בנוי לרקטות במגוון רחב של קטרים מ-122 מ"מ ומעלה. כמו כן ניתן לשגר ממנו טילי שיוט של תעש "דלילה" לטווחים עד 250 ק"מ.

המערכת נועדה לפגיעה במגוון של מטרות עומק כגון מפקדות, מרכזי שליטה/תקשורת, מערך לוגיסטי ותשתית אחרת.

ב. לשימוש ימי רקטות Extra (Extra Guided Rocket Offered as Naval Weapon) שפותחו בעבור כוחות היבשה (במימון עצמי) שהתעשייה הצבאית מציעה עתה לשימוש בספינות, נגד מטרות חוף.

הרקטה בקוטר 306 מ"מ ואורך 4.4 מטר עם רש"ק של 120 ק"ג, מקבלת את נתוני המטרה לפני השיגור ומונחית באמצעותINS/GPS, של אלתא. ביישום היבשתי המערכת משוגרת ממשגר נייד LYNX (על משאית 8×8). בשימוש הימי מדובר במשגר ל-4 רקטות. הטווח 150 ק"מ והדיוק 10 מטר CEP.

מערכת Lynx משגרת רקטה. צילום מאתר התעשייה הצבאית

מערכת Lynx משגרת רקטה. צילום מאתר התעשייה הצבאית

רחפן למשימות תובלה

GIZMAG.COM, 24 ביולי 2014

 

לכתבה לחצו כאן

Cargo UAS Set to Deliver

קיימים הרבה קונספטים מתחרים של רחפנים, המתחרים זה בזה, מול שוק לא גדול. חברת Cargo UAS מתכננת להדגיםרחפן הנושא מטען מועיל של 60 ק"ג, ופוטנציאל פיתוח עד מטען 400 ק"ג. רחפן זה כולל גם יכולת מניעת התנגשויות. שימושים אפשריים: חלוקת דואר וחבילות, מזון ומים, אספקה רפואית וציוד חירום. ברור שאספקה לאזורי אסון יעילה יותר בדרך האוויר.

כלי הטייס בנוי בצורה חזקה כדי למנוע נזק עקב נחיתות קשות. ריבוי מדחפים מאפשר אמינות גבוהה גם אם אחד המנועים נכשל. ייתכן שיוסיפו גם מצנח להגדלת בטיחות. דגם ראשון צפוי לטוס באוגוסט 2015.

הרחפן של חברת Cargo UAS

הרחפן של חברת Cargo UAS

 

כטב"ם מגלה לכודים ואבודים לפי הטלפונים הניידים שלהם, ויוצר קשר

14 יולי, 2014

לכתבה  לחצו כאן

A Drone That Finds Survivors Through Their Phones

 

סטודנט במכון הפוליטכני הפדראלי של לוזאן (EPFL) שבשוויצריה, פיתח כחלק מעבודת תואר שני שלו, מערכת מבוססת על כטב"ם המאתרת טלפונים ניידים בעזרת איתור חבילות (packets) של שידורי WiFi של המכשירים. הדיוק שאליו הגיע היה 10 מטרים. הדיוק מושג בשילוב המידע הזה עם אות ה-GPS המגיע מכמה נקודות, ועוזר לו לבצע חישוב מדויק של המכשיר הפולט את האותות. מטרת העבודה הייתה לבחון אפשרות יצירת קשר באזורים שנפגעו באסונות טבע. בהמשך הוא הפך את האנטנה שבכטב"ם למעין שרת שיצר קשר עם המכשיר הסלולרי על הקרקע ובכך אִפשר ליצור תקשורת מקומית, תחליף חשוב למקרה בו יהיה אובדן תקשורת כתוצאה מאסון טבע או הרס של תחנות תקשורת.

מראה הרחפן

מראה הרחפן

 

מפתחים התקן חדש לטיפול בפציעות קשות בשדה הקרב

GIZMAG.COM, 11 ביולי 2014

Students Developing an Injectable Foam to Treat Battlefield Wounds

לכתבה לחצו כאן

חוקרים באוניברסיטת ג'ונס הופקינס מפתחים התקן חדש לטיפול בפציעות בשדה הקרב על ידי הזרקת קצף מתקשה אל תוך הפצע. ההתקן כולל מזרק המכיל שני נוזלים בשני מכלים נפרדים: polyol ו-diisocyanatein. כשהנוזלים מתערבבים מתרחשת תגובה כימית היוצרת קצף פוליאורתן הממלא את חלל הפצע ומתקשה. כך נוצר מעין "פקק" המפעיל לחץ ומונע דימום. עם הגעת הפצוע לבית חולים ניתן יהיה לסלק את ה"פקק" בקלות יחסית. ההתקן עבר ניסויים ראשונים על ג'ל המדמה רקמת גוף ובו כלי דם מלאכותי. ניסויים על בעלי חיים מתוכננים בקרוב.

גם דארפא מפתחת קצף למילוי פצעים, במיוחד לפציעות בטן. גרסה אחרת בשםXStat , אשר פותחה בחברת RevMedXבמדינת אורגון, כוללת מזרק גדול המזריק ספוגיות קטנות לתוך הפצע, ואלה מתפשטות תוך כדי ספיגת הדם. גרסה זאת ממתינה כעת לאישור ה-FDA.

מזרק קצף לטיפול בפציעות

מזרק קצף לטיפול בפציעות

The foam is currently injected via this applicator

 

"תחבושת חכמה"

Sensor-Laden Smart Bandages to Monitor Vital Signs

לכתבה לחצו כאן

במסגרת פרויקט ביוסקופ (Bioscope) פותחה לאחרונה תחבושת המנטרת את טמפרטורת הגוף של החולה, את קצב פעימות הלב, את תנועותיו ואת הקולות שמפיקים איברי הגוף הפנימיים כמו הלב והמעיים. המידע מועבר באופן אלחוטי למחשב שעוקב אחר בריאות החולים.

התושבות לחיישנים הרלוונטיים מודפסות בתלת-ממד על התחבושת, כך שצוות בית החולים יכול להחליף את החיישנים שעל התחבושת לפי הצורך. קצב פעימות הלב נמדד באמצעות חישת הפעילות החשמלית על פני השטח של העור, הטמפרטורה נאמדת באמצעות מדחום מגע, והתנועה הפיזית מכומתת באמצעות מד תאוצה.

הקולות נאספים באמצעות מיקרופון מגע, ומשמשים לאבחון פעולתם התקינה של האיברים הפנימיים.

התחבושת החכמה היא תוצר של שיתוף פעולה בין אחיות, מהנדסים ומדעני מחשבים באוניברסיטה הלאומית של טאיוואן, ותוצג בכנס יוביקומפ (UbiComp) בסיאטל בספטמבר.

פיתוחים דומים, המסתמכים על קונספט התחבושת החכמה, יכולים לשמש לניטור המדדים הפיזיולוגיים של חיילים בשטח וזיהוי מצבם הפיזי בכל רגע נתון. פיתוחים אלו יכולים להיות רלוונטיים וחשובים במיוחד בעבור טייסים ומפעילים של ציוד לחימה קריטי אחר, הנתונים לתנאי קיצון במהלך הפעילות.

תחבושת חכמה המכילה חיישנים

תחבושת חכמה המכילה חיישנים