חטיבה 7 תקלוט את "הטנק המתקדם בעולם"

חטיבת השריון המיתולוגית תקלוט את טנק מרכבה "סימן 4" עם מערכת "מעיל רוח" שתספק הגנה נגד ירי טילים: "חייבים להתחדש"

 יוחאי עופר (מאתר מעריב, 28 באוקטובר 2014)

חטיבה 7 מתקדמת: בסוף השבוע יסיים גדוד 75 את הליך קליטת טנקי המרכבה "סימן 4" שהחל מיד עם סיום מבצע "צוק איתן". על הטנקים החדשים, מהדגם המתקדם ביותר שיש לצה"ל תותקן מערכת "מעיל רוח" שנועדה להוסיף למערך המיגון של הטנק. הטנק הישן, מרכבה "סימן 2", שימש את חיילי החטיבה במהלך מלחמת לבנון השנייה ובפעילות ברצועת עזה.

"חטיבה 7 היא חטיבת הטנקים הראשונה בצה"ל" אמר היום (ב') קצין בכיר בחיל השריון, שסיפר כי "הפעם אחרונה שקיבלנו טנק היה בשנות ה-80, אז החלפנו את סימן 1". לדבריו, בשנתיים הקרובות יושלם הליך השדרוג, במסגרתו ייקלטו הטנקים החדשים בכל גדודי החטיבה, בסדיר ובמילואים.

"אחד הטנקים הטובים בעולם''. טנק מרכבה סימן 4. צילום: דובר צה"ל

"אחד הטנקים הטובים בעולם". טנק מרכבה סימן 4. צילום: דובר צה"ל

 נכנס לחטיבה 7, מרכבה סימן 4. צילום: דובר צה"ל

נכנס לחטיבה 7, מרכבה סימן 4. צילום: דובר צה"ל

לקראת אימון החניכה שיתקיים בחודש פברואר, פתחה חטיבה 7 בהליך הכשרתם של צוותי טנקים ואנשי החימוש שיידרשו מעתה להעניק טיפול אחר לכלי שנחשב מתקדם ביותר. גורמים בחטיבה סיפרו על ההיסטוריה של הדגם הישן, "סימן 2", ששימש את החיילים בעשור האחרון.

"אנחנו הולכים ונפרדים מטנקי המרכבה 'סימן 2' שהולכים למילואים. הם שימשו אותנו הרבה שנים. עשינו איתם דברים במלחמת לבנון השנייה, וגם במבצעים בעזה. הטנקים האלה הוכיחו את האמינות שלהם הרבה זמן, אבל אנחנו חייבים להתחדש עם המערכות הטכנולוגיות, אם וכאשר תתחדש לחימה", אמרו גורמים בחטיבה.

טנק המרכבה שייצורו ופיתוחו החל בישראל בראשית שנות השמונים, נחשב לאחד הטנקים הטובים בעולם. עם השנים, עברו הדגמים הראשונים שדרוג משמעותי, כאשר על דגם המתקדם של המרכבה, המשמש כיום את חטיבה 401, הותקנה מערכת "מעיל רוח", להגנה מפני טילים. מערכת ההגנה של הטנק שהפכה למבצעית בשנת 2010, רשמה שורה של יירוטים מוצלחים גם במהלך "צוק איתן".

 

לצפייה בסרטון קצר המסביר את היתרונות של מרכבה סימן 4, ראו כאן: