בית הספר לשריון בשיזפון יעבור שיפוץ מקיף

פרויקט "עוז לחייל", שיצא לדרך ויסתיים בשנת 2018, מביא לשיפור תנאי המגורים של החיילים המשרתים בבסיסים. בין השינויים: שיפור התשתיות, שיפור תנאי המחייה והקמת מבני מגורים חדשים

 

גילי קופר (מאתר צה"ל, 26 במארס 2015)

משרתים בבסיסי זרוע היבשה? בחודשים הקרובים צפויים תנאי השירות שלכם להשתפר במסגרת פרויקט הנקרא "עוז לחייל". "התוכנית תצמצם משמעותית את הפערים הנרחבים בתחום התשתיות שנוצרו לאורך השנים", הסביר ראש מחלקת לוגיסטיקה בזרוע היבשה, אל"ם שרון נקש. ביצוע הפרויקט, שיסתיים בשנת 2018, כולל התקנת מערכות מים ותשתיות, שיפור משמעותי של התנאים הסניטריים בבסיסים והקמת מבני מגורים חדשים ועוד. הפרויקט החל לאחר תהליך אבחון ולמידה מעמיק על הפרויקט, קביעת סדרי עדיפויות לטיפול ואישורים של מפקד זרוע היבשה.

המשרתים בבית הספר למקצועות החי"ר (ביסלמ"ח) יהיו הראשונים שייהנו מהשינוי. "בתקופה הקרובה יוכל כל חייל להתקלח עם מים חמים מיד עם חזרתו מהמסע, בלי לחכות בתור", פירט הרמ"ח. "היום החיילים ממתינים זמן רב מדי, בשיפור אנחנו לוקחים אחריות על התנאים של הילדים שלנו, שנלחמים למעננו".

פרויקט נוסף, גם הוא בשלבי סיום, הוא הקמת מתחם מגורים לתצפיתניות בבית הספר לאיסוף קרבי. "הצבא הגדיל משמעותית את מספר התצפיתניות בשנים האחרונות, וצריך להיערך בהתאם", הסביר אל"ם נקש. "עכשיו כבר עומדים שני מבני מגורים ראויים, והשלישי בדרך. המבנים החדשים מאובזרים ועונים על הצרכים של החיילות".

הפרויקט מתרחש במקביל למעבר צה"ל דרומה, ולכן מקפידים לא להשקיע משאבים במבנים שעתידים לעבור בזמן הקרוב. "לא נשקיע במקומות שיעברו, אבל נטפל בבסיסים הללו באופן נקודתי", סיפר רמ"ח לוגיסטיקה. דוגמה לכך הוא השיפוץ שעובר מחנה 80. "במסגרת השיפוץ הנקודתי אנחנו שיפצנו את חדר האוכל במחנה 80 כבר ב-2013", הסביר ראש ענף בינוי ותשתיות, האמון על ביצוע הפרויקט, סא"ל שמואל יגודייב. "עכשיו אנחנו משפצים את המטבח, וכל זה למרות שהמחנה מיועד לזוז במסגרת מעבר צה"ל דרומה".

כחלק מהפרויקט יעבור גם בית הספר לשריון (שיזפון) שיפוץ מקיף, במסגרתו יבנה מטבח חדש ומתקני התברואה יעברו שיקום. "אנחנו אמנם לא מדברים על צמצום של מאה אחוזים מהפערים", הוא המשיך, "אבל אין ספק שבשנת 2018 צה"ל יראה אחרת".