בצה"ל מעריכים: פעילות קרקעית בעזה תוביל להישג

במערכת הביטחון אומרים כי בארבעת הימים האחרונים, חמאס נפגע קשות מתקיפות חיל האוויר ברצועה. עם זאת, הם מדגישים, ללא כניסה רגלית לשטח בקרוב, המבצע עלול לאבד את האפקטיביות. הרמטכ"ל: "פוגעים בחמאס על בסיס יומי"

יוחאי עופר (מאתר מעריב, 11 ביולי 2014)

לקראת לכניסה קרקעית? ההנחה הרווחת בצה"ל היא כי בחמאס, שלא רצו להיכנס לעימות צבאי עם ישראל, מתחילים להבין את גודל הפגיעה בארגון לאחר ארבעה ימים בהם מפעיל צה"ל כוח אווירי רחב היקף. קצין בכיר אמר השבוע כי מפקדי הארגון נותרו בלי בית לחזור אליו, וייתכן כי זו רק ראשית המערכה.

בשלב זה, מקבלים בצה"ל אור ירוק להמשיך את הפעילות ולהעצים אותה, כאשר במקביל לתקיפות מהאוויר נערכים כוחות גדולים לפעילות קרקעית אפשרית שנראה וגם תוביל להישג משמעותי יותר מאשר פעילות אווירית בלבד.

כוחות צה"ל בגבול עם רצועת עזה. כניסה תוביל להישג? צילום: איי.אף.פי

כוחות צה"ל על גבול רצועת עזה. פוגעים בחמאס באופן יומי צילום: איי.אף.פי

בצבא יודעים כי כדי להוציא את מחבלי עזה ממקומות המסתור, נדרש להתחכך עמם בשטח, דבר שיכול להתבצע רק בעזרת תמרון בשטח, ולא רק בפעילות סטרילית אווירית. בנוסף, כדי לטפל ברקטות ובאמצעי הלחימה של חמאס, יידרשו הכוחות להגיע בעצמם לחלק מאותם מקומות בהם הם מוחבאים.

בצה"ל מניחים כי מהלך קרקעי יוביל להישגים, אולם לשם כך תידרש הפעלה נכונה של הכוחות. גורמים בכירים במערכת טוענים כי המהלך צריך להתרחש ביממות הקרובות, ובמידה ולא יצא לדרך בקרוב, הוא יאבד מן האפקטיביות. מדובר בצומת דרכים מאתגרת ביותר והחלטה משמעותית שנמצאת על כתפי הדרג המדיני וכן ראשי מערכת הביטחון. נראה כי קבלת החלטה בעניין קרובה ביותר לחיוב או לשלילה כאשר בצה"ל משדרים מזה חודשים ארוכים את עצם חשיבות המערכה הקצרה ובלתי מתמשכת.

יחד עם הימשכות הפעילות של חיל האוויר מוסיף צה"ל, כאמור, לקדם מוכנות בשטח ואילו תחל פעילות קרקעית אזי מדובר בשינוי פאזה מהותי של העימות הנוכחי שעלול להסב נזק ניכר אצל חמאס.

לצפייה בכתבה באתר NRG ראו כאן