גנץ: "השקט שהושג בדרום עלול להיות מופר בין רגע"

הרמטכ"ל נשא דברים סטקס הוקרה שקיים צה"ל למפקדים שנלחמו ב"צוק איתן". "זו הייתה מהמערכות המורכבות בשנים האחרונות", אמר והוסיף: "אנחנו ממשיכים לפקוח עין על כל הגזרות"

מערכת וואלה! חדשות (מיום 31 באוקטובר 2014)

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, אמר אמש (חמישי) בטקס הוקרה למפקדים שהשתתפו בלחימה במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה כי "השקט שהושג עלול להיות מופר בין רגע". בנאום שנשא באולם "סמולרש" באוניברסיטת תל אביב, הודה גנץ כי "מערכת 'צוק איתן' הייתה מהמערכות המורכבות בשנים האחרונות", וציין כי "אנחנו ממשיכים לפקוח עין על כל הגזרות ומוכנים למשימת ההגנה על מדינת ישראל."
חלק מהמפקדים שנכחו באולם עדיין מתאוששים מפציעותיהם הקשות מהמלחמה. "במהלך הלחימה נפצעו לוחמים רבים ולהם ממתין שיקום ארוך. אני יודע כי ביטחון מדינתנו מופקד על ידי האנשים הטובים ביותר", אמר הרמטכ"ל. בהמשך דבריו פנה אל אלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן, שנכח באולם, ואמר כי "הניסיון והידע שלך אפשרו לנהל את הלחימה בצורה מקצועית ושקטה". מיד לאחר מכן ציין כי "חמאס חפר וביצר את עזה, והגדיל את יכולת האש."

"אנחנו ממשיכים לפקוח עיין על כל הגזרות". הרמטכ"ל בני גנץ, הערב. צילום: דרור עינב

"אנחנו ממשיכים לפקוח עיין על כל הגזרות". הרמטכ"ל בני גנץ, הערב. צילום: דרור עינב

אחריו עלה לנאום האלוף תורג'מן עצמו, שאמר כי "מאז מלחמת ששת הימים לא לחמו בפיקוד דרום בסדר גודל כזה. בניגוד למלחמת יום הכיפורים לא הופתענו". הוא פנה ללוחמים, ואמר: "ראיתי אתכם מסורים למשימה. פעלתם בנחישות ובגבורה והנחתתם על האויב מכה קשה, אני מצדיע לכם על הדוגמא האישית והאמונה בצדקת הדרך. הרסתם את תשתית המנהרות והכרעתם כל אויב שעמד בפניכם."
"בצד קשיי הלחימה ראינו את הטוב והמאחד בחברה הישראלית", הוסיף. "החיבוק והתמיכה מכל העם נתנו זריקת עידוד ומוטיבציה, הביטוי כל ישראל ערבים זה לזה נגלה לעיני במבצע."

אלוף פיקוד דרום, סמי תורג'מן, הערב. צילום: דרור עינב

אלוף פיקוד דרום, סמי תורג'מן, הערב. צילום: דרור עינב

בריאיון שהעניק בתחילת החודש לוואלה! חדשות התייחס הרמטכ"ל למשך הזמן של המלחמה בדרום, והבהיר כי "המערכה (בעזה) הייתה ארוכה בוודאי מכפי שהיינו רוצים – אולם היא הייתה מערכה מורכבת". לדבריו, "אחרי שהמערכה האווירית והיבשתית מוצו, אמרנו לדרג המדיני-אסטרטגי 'קחו את הזמן'. שאפו רציני לדרג המדיני שלא ויתרו והתעקשו להגיע להפסקת אש ללא תנאים למשך זמן. חשבתי שהיה נכון לא להתפשר אף שיש פה את מחיר הזמן שאבד."

גנץ וסא"ל שי סימן טוב, מפקד גדוד 12 של גולני, שנפצע ב"צוק איתן", הערב. צילום: דרור עינב

גנץ וסא"ל שי סימן טוב, מפקד גדוד 12 של גולני, שנפצע ב"צוק איתן", הערב. צילום: דרור עינב

לצפייה בסרטון קצר עם דברי הרמטכ"ל, ראו כאן.